Kan een mens het natuurlijke gevoel terug krijgen

Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Kan een mens het natuurlijke gevoel terug krijgen

Bericht door Waidmann »

Morris schreef:als ze allebei gezond zijn kan je ze vergelijken Koen
ik schrijf dingen hier vooral om te delen
sommige kunnen er iets mee anderen niet
maar als je andere concrete goede plannen of oplossingen heb, post ze vooral
Maurice, ik denk dat er absoluut een kern van waarheid in zit in wat je post. Soms denk ik dat je er een beetje in doorslaat. Maar ik waardeer wel dat je de moeite neemt om het uit te schrijven onder de noemer informatie delen :)

ps. De enzo trapper met hoes die ik van je heb overgenomen gebruik ik nog steeds met plezier.


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Kan een mens het natuurlijke gevoel terug krijgen

Bericht door Oude.Wilg »

Beste @Morris je raakt me wel, blijf bij ons, en help het forum, laat je nooit ontmoedigen, en wees lekker je zelf, dat past bij het onderwerp, ik weet zeker dat we veel aan je kunnen hebben.
Man wat een inzet, kan je voorstellen dat het later wat rustiger gaat worden, maar we houden het contact warm.

Ook Jan van Loon zie ik heeeeel graag vaker bij ons komen, de man heeft ontzetten veel kennis en kan niet gemist worden.
Ik denk alleen dat hij wat aanmoedigingen van ons nodig is.
Ondanks zij geweldige kennis is hij ook nog een bescheiden man, mooi dat er nog zulke mensen bestaan.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Morris
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 mar 2019, 11:57

Re: Kan een mens het natuurlijke gevoel terug krijgen

Bericht door Morris »

Waidmann schreef:
Morris schreef:als ze allebei gezond zijn kan je ze vergelijken Koen
ik schrijf dingen hier vooral om te delen
sommige kunnen er iets mee anderen niet
maar als je andere concrete goede plannen of oplossingen heb, post ze vooral
Maurice, ik denk dat er absoluut een kern van waarheid in zit in wat je post. Soms denk ik dat je er een beetje in doorslaat. Maar ik waardeer wel dat je de moeite neemt om het uit te schrijven onder de noemer informatie delen :)

ps. De enzo trapper met hoes die ik van je heb overgenomen gebruik ik nog steeds met plezier.
dank je Waidmann voor je berichtje.
Grappige is dat ik geen gelijk wil hebben. Maar dat mensen nog meer gaan nadenken en evt prioriteit veranderen. Hoe dat is aan hen.
Het is niet mijn waarheid. Mensen kunnen waarnemingen in perspectief plaatsen met kennis (mits ook goed hart).
Als het ook maar iets zegt, dan is er iets aan de hand. ^-^

(Leuk van je hoesje. Ik maak nu niets meer van leer. Was wel leuk om te doen. Die trapper met curly birch O1 staal (practisch bijna mogelijk om zelf te smeden, ijzer en carbon) (RVS is moderne industrie technologie staal) (beste bushcraft staal IMHO, Carbon staal 4 keer makkelijker te slijpen (vooral natuurstenen als Zandsteen, Leisteen en Coticule), stabieler (minder uitbreken) en langer scherp dan middenklasse roestvrij staat( alle achterlijke superstalen buiten beschouwing gelaten) blijft een klassieker :-) ) (sorry off topic)
mooi hoor! die Finnen hebben m mooi ontworpen)
Laatst gewijzigd door Morris op 20 mar 2019, 05:23, 2 keer totaal gewijzigd.


Morris
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 mar 2019, 11:57

Re: Kan een mens het natuurlijke gevoel terug krijgen

Bericht door Morris »

Oude.Wilg schreef:Beste @Morris je raakt me wel, blijf bij ons, en help het forum, laat je nooit ontmoedigen, en wees lekker je zelf, dat past bij het onderwerp, ik weet zeker dat we veel aan je kunnen hebben.
Man wat een inzet, kan je voorstellen dat het later wat rustiger gaat worden, maar we houden het contact warm.

Ook Jan van Loon zie ik heeeeel graag vaker bij ons komen, de man heeft ontzetten veel kennis en kan niet gemist worden.
Ik denk alleen dat hij wat aanmoedigingen van ons nodig is.
Ondanks zij geweldige kennis is hij ook nog een bescheiden man, mooi dat er nog zulke mensen bestaan.
Ja de vraag is of ik hier op mijn plek ben.
Misschien neig ik meer naar Zelfvoorzienend leven maar de jager/verzamelaar in me maakt me geen fulltime landbouwer en al wandelend verzamelend en craftend ben ik zeker een combi iemand van kleinschalige Multi gewassen landbouw met wat diertjes en de natuur ontdekkend.
Zoals hier boven vermeld ga ik al wat jaartjes mee in Natuur ((helaas)voorheen ook profi) (ik wijd hier expres niet over uit) maar helaas weet ik ook veel over reilen en zeilen moderne landbouw (zelfs top mensen binnen overheid hebben helaas niet het hele plaatje) en dit gehele geheel maakt je bewust. En dan kan ik niet zeggen ik sluit het af, het is ok zo.....
Misschien is het beter als mensen me PM-en (dan hoef ik ook mensen niet wakker te maken of te overtuigen, wat mij moeite kost, oa ex ziekte van Lyme ff geen energie voor) over Flora n Fauna, plantengemeenschappen, beheertypen, beheer en inrichting van natuur, water, natuurlijke bronnen, landgebruik, milieu van de natuur (ook de gezondheid), Nederland in zelfvoorzienend perspectief, mens en landgebruik, ecosystemen, bodemleven en vegetatie (incl bossen), voedselvoorziening, civilizatie door eeuwen heen, oude ambachten van voor de industriële revolutie, antropologie, (pre)historie, klassieke Religies en antroposofie.

ps ik hoop natuurlijk dat oer forum lid @janvanloon ook weer gaat posten. Hij had een erg leuke bushcraft website en toen ik vroeger op facebook zat ook veel leuke fotos van zijn lokale omgeving.
Lokaal is er vaak veel leuks te beleven!


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Kan een mens het natuurlijke gevoel terug krijgen

Bericht door Oude.Wilg »

Beste @Morris je aandelen worden zeker gewaardeerd, laat je nooit ontmoedigen.

De hele natuur is constant aan het corrigeren, corrigeren is overleven, aanpassen om te overleven, wat weer kan leiden tot harmonie, en dat is zeer aangenaam, harmonie.

Als Oude.Wilg heb ik mijn hele leven veel ontmoedigen mee gemaakt, en mens moet in zich zelf geloven en door gaan, ja je hele leven lang tot het lichaam op is, het is goed op het eind terug te kunnen kijken en zeggen ik heb gedaan wat in mijn vermogen ligt er wat van te maken, wat een ander er van vind is bijzaak, maar speelt wel een rol je kan veel leren van anderen ook hoe het niet moet dat is zeker best leerzaam, zelfs om het natuurlijke gevoel terug te krijgen waar deze Topic over gaat.

Jou aandelen en van de anderen zijn daar prima ondersteuningen bij, zelfs al de één de ander iets zegt waar door wij opnieuw gaan onze ideeën opnieuw gaan bekijken en rangschikken dat kan best waardevol zijn, ik moet toe geven dat ik nog weel eens een schop onder mijn kont heb gekregen, heel vervelend soms zelfs schokkerend maar het heeft wel er toe bijgedragen bij de persoon die ik nu ben, en leer nog steeds ondanks dat ik al aardig richting de zeventig loop ja de jaren vliegen voor bij.

Ik hoop met dit stukje dan we weer een stukje dichter bij elkaar komen en in onze reacties vrijmoedig blijven, ik zou het ontzetten jammer vinden als iemand zich wat terug trekt, heel graag zie ik dat we met elkaar de schouders onder het waardevol forum blijven zetten om het mooi tot bloei te brengen, ook de andere MOD's zie ik hier heel graag vaker, ook zij hebben hun waardevolle kant in het verleden laten zien en zijn pijlers van dit forum.

Morris is ook voor mij waardevol, ik zie uit naar nog vele jaren van ondersteuning, bedankt voor wie jullie zijn, en voor wie ik mag zijn.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Plaats reactie