bushcraft badge hoe moet die er uit zien?

Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: bushcraft badge hoe moet die er uit zien?

Bericht door Meatloaf »

[quote="Waidmann"]
Qua design ben ik altijd fan van het KISS principe; Keep It Simple Stupid. Probeer niet te veel betekenis te geven aan het symbool, die associaties komen vanzelf wel.  Want een goed logo krijgt betekenis door de groep die het draagt en niet andersom.
[/quote]

++++1

je kan wel moeilijke betekenissen erachter gaan plakken waarom je ergens voor kiest, maar weinig mensen boeit dat denk ik. wil je de badge gebruiken moet je erin zetten wat  overduidelijk  met bushcraft te maken heeft, zodat mensen het herkennen, maar ook dat ze direct een idee hebben wat het inhoud.

eigenlijk zou je een lijstje moeten maken wat je het meeste doet als je gaat bushcraften. aan de hand daarvan moet je enkele icoontjes pakken.

overnachten, een tent(hangmat snapt niemand, tent betekend kamperen is duidelijk)
fikkie stoken(kampvuurtje, lekker duidelijk)

misschien iets van houtbewerking, of een pootafdruk.

het moet echter wel makkelijk en SIMPEL te zijn.
zoals het plaatje van HJ met de vlam, cirkel en windroos. het is mooi, maar dit krijg je denk ik niet zo mooi op een patch.


Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: bushcraft badge hoe moet die er uit zien?

Bericht door michiel »

[quote="jenniskens"]
Afbeelding
[/quote]

De onderste tekening en lettertype van Gebert spreekt me erg aan. Simpel, modern en dekt de lading.


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: bushcraft badge hoe moet die er uit zien?

Bericht door Dabberty »

[quote="Meatloaf"]
je kan wel moeilijke betekenissen erachter gaan plakken waarom je ergens voor kiest, maar weinig mensen boeit dat denk ik. wil je de badge gebruiken moet je erin zetten wat  overduidelijk  met bushcraft te maken heeft, zodat mensen het herkennen, maar ook dat ze direct een idee hebben wat het inhoud.[/quote]
Ja en nee, hangt er van af voor wie je de badge maakt.

-- Nee gedeelte.
Is het voor jezelf of voor vreemden te laten zien wat je aan het doen bent ?
Bijvoorbeeld de badge die ik net gepost heb, zit vol met betekenissen, die voor ons groepje iets speciaals betekend.
Het kan ons niet echt veel boeien wat eventuele anderen er van denken / gegrijpen als we die zouden tegenkomen op een trip.
Voor ons is het speciaal, daar ging het om.

-- Ja gedeelte.
Voor het Bushcraft logo om een grotere groep te bekleden, zou je het idd simpel moeten houden, aangezien hoe groter de groep is, hoe moeilijker het is om iedereen tevreden te krijgen.
En als je dan het draagt waat je veel kans hebt om anderen tegen te komen, zou het idd wel verstandig zijn om iets meer neutraals er op te hebben, wat niet teveel vragen oproept zoals Robbe als schreef.

Voor mij bijvoorbeeld, zou een vuurboog logo totaal niet interessant zijn aangezien ik er niks mee heb.
Een ferro rod wel weer, maarja, om dat nou op een logo te hebben, lijkt me ook niet echt mooi.
Dilemma's dilemma's :-)


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: bushcraft badge hoe moet die er uit zien?

Bericht door Meatloaf »

[quote="Dabberty"]
Voor mij bijvoorbeeld, zou een vuurboog logo totaal niet interessant zijn aangezien ik er niks mee heb.
Een ferro rod wel weer, maarja, om dat nou op een logo te hebben, lijkt me ook niet echt mooi.
Dilemma's dilemma's :-)
[/quote]

ik denk dat mensen niet eens zien dat het een vuurboog zou moeten voorstellen. laat staan een ferro rod. wat mensen niet kennen zullen ze eerst een eigen interpretatie voor neerzetten! een lucifer of een normale boog. pas daarna gaan ze, als ze het nog steeds willen weten, wat het moet zijn.

Als ik jouw badge zie van de paardenclub Dabberty, dan denk ik direct aan mensen die graag "hiken" door de natuur. dan nog dat hoefijzer erbij zie je dat het om paarden gaat. orion is dan de clubnaam, direct duidelijk. loop je hiermee door een stad zullen ze direct denken, die loopt graag door de natuur met een paard.

zoiets moet je ook hebben voor de badge voor bushcraft. zodat direct duidelijk is wat je doet.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: bushcraft badge hoe moet die er uit zien?

Bericht door Dabberty »

Behalve dat we dan nooit paarden meenemen :-) Die blijven lekker op de club staan in de wei of stal :-)

Qua idee, hoe zou het zij met een bruin achtig logo, 2 bij 10 cm ongeveer, aan de linkerkant een kleine NL vlag, en dan rechts van de vlag het woord bushcraft....?


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: bushcraft badge hoe moet die er uit zien?

Bericht door Roely »

Afbeelding


Ook een poging  :D windroos / boom /(vuur)boog / Vuur en  een mes

wilde het idee van een metalen badge introduceren, het idee van wat je vroeger kocht voor je wandelstok, en dan een platte met een oogje voor het op te naaien, maar bv ook op je schede/rugzak/boog enz zou kunnen verwerken
Laatst gewijzigd door Roely op 17 feb 2014, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

Re: bushcraft badge hoe moet die er uit zien?

Bericht door randoloup »

Die van Robbe vind ik goed. Het is een simpel logo en (belangrijk) goed te reproduceren en herkenbaar. Misschien zou je het symbool van het tentje nog als de letter A in het woord bushcraft kunnen verwerken.


Frosty311
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 dec 2010, 20:41
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: bushcraft badge hoe moet die er uit zien?

Bericht door Frosty311 »

Als we toch allemaal aan het "spitballing" zijn, doe ik ook maar een poging.

Dat ik erg slecht met paint ben is duidelijk. Maar er zullen hier vast mensen zijn die, indien nodig, dit veel mooier kunnen maken. Het gaat dan ook puur om het idee.


Afbeelding

Eigenlijk heel simpel.
Berk - van alle bomen denk ik bij deze het snelst aan BC
Vuur - belangrijkste punt van (over)leven
Tarp - ja, kom op.... tarp...

Mocht er uiteindelijk een badge uitkomen (ongeacht hoe die er uit ziet) wil ik er wel 1 hebben.


The joy of life comes from our encounters with new experiences, and hence there is no greater joy than to have an endlessly changing horizon, for each day to have a new and different sun.”
-Christopher Johnson McCandless alias (Alexander Supertramp)
Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: bushcraft badge hoe moet die er uit zien?

Bericht door J@siu »

mogelijk ver gezocht ,
maar bestaat er niet zoiets als een INTERNATIONALE (europese)  afbeelding van BC  ???


"Dont copy me, by yourself"
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: bushcraft badge hoe moet die er uit zien?

Bericht door Roely »

wat is er eigenlijk mis met :

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Roely op 17 feb 2014, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.


bourgeois
Berichten: 752
Lid geworden op: 05 dec 2009, 20:37

Re: bushcraft badge hoe moet die er uit zien?

Bericht door bourgeois »

  Dat is het forumlogo, en hier ging het om een niet forumgekoppeld algemeen logo. Overigens is het kampvuur al het logo van de Bushcraftvereniging, de club van de door velen op dit forum, zeker in het verleden, zo verfoeide Stevan uit Den Haag. 


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: bushcraft badge hoe moet die er uit zien?

Bericht door b2b »

@ Robbe´s niet zo strenge uitvoering lijkt me leuk maar misschien ´iets´ van Nederland erbij.
Nederland, Holland of vlaggetje o.i.d.

gr
Cees


back2basemetcees@hotmail.nl

www.back2basemetcees.wix.com/back2basic

tel- 0251-245202

cui bono, Cicero

never judge a man untill you have walked two moons in his moccassins
Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: bushcraft badge hoe moet die er uit zien?

Bericht door Een pan's hobby kok »

Nederlands vlaggetje ziet men hier in dit land als zeer rechts en dat is juist niet wat we willen toch.


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: bushcraft badge hoe moet die er uit zien?

Bericht door Roely »

trots op ons land toch .. robbe in de vlag

Afbeelding

Afbeelding
precies 5 kleuren
Laatst gewijzigd door Roely op 17 feb 2014, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

Re: bushcraft badge hoe moet die er uit zien?

Bericht door randoloup »

Een kampvuurtje als logo zou ik sowieso niet kiezen en niet alleen omdat de bcv het ook heeft. Zoek even op bushcraft logo op Google en dan zie je dat heel veel bushcraftorganisaties - min of meer hetzelfde kampvuurtje - als logo gebruiken.

Of een Nederlands vlaggetje direct met 'rechts' geassocieerd wordt, betwijfel ik. Extreem rechtse partijen gebruiken wel vaak - onterecht - hun nationale vlag in hun logo (FN in Frankrijk). Maar ik zie er in een bushcraftlogo geen probleem in, het is geen politiek.


Plaats reactie