solo

thijmen1
Berichten: 1130
Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:56
Locatie: deventer
Contacteer:

Re: solo

Bericht door thijmen1 »

ja inderdaad Gebert dat zie ik ook

Mensen die bijvoorbeeld buiten af op een boerderij wonen, ontvangen mensen graag en zijn dan ook erg blij en open
In stegen stelling tot bijvoorbeeld iemand midden in Amsterdam die niet weet wie zijn buren zijn


Voor mij is het ook ik heb een vriendin die niks heeft met Bushcraft, zij heeft een vriend die tot in de puntjes en verder is door geslagen in iets wat je eigenlijk geen Bushcraft meer kan noemen :) haha

Voor mij idem ik woord volledig gesteund van een dag tot en maand en van een maand tot en half jaar door mijn vriendin en vrienden

Maar @ Arjuna als je mij vraagt kan een mens in primitief omstandigheden vrolijk alleen zijn ? ik denk het niet, kijk naar alle stammen kijk naar alle tv survivelaars/bushcrafters/preppers/etc na een bepaalde tijd breken ze 

"dat heeft niks te maken met hun zwakte" maar met het fijt dat we sociaal zijn

en nogmaals licht het helemaal aan de  omstandigheden, ga je met je tentje/tarpje/hangmatje, en je veldfles etc etc brandertje dan zul je het hoogstwaarschijnlijk makkelijk comfortabel uithouden dan dat je alleen met je mes gaat


Gebruikersavatar
EdgeOutdoors
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 feb 2014, 00:18
Locatie: België

Re: solo

Bericht door EdgeOutdoors »

[quote="Sander2000"]
Lang verslagje incl foto's zou ik ook niet erg vinden hoor ;-)
[/quote]

Zal ik doen.  ;-) Ik ga ook proberen om nu en dan te filmen zodat ik op het einde een kort filmpje in mekaar kan knutselen. Zal wel nog even zoeken worden want met filmen heb ik geen ervaring... Fotografie des te meer...

Ik heb echt wel de indruk dat de meeste toch het gezelschap missen. Denk dat het ergens wel "normaal" is aangezien we geboren worden met mensen rond ons. Al kan ik wel goed op mezelf zijn en genieten van het solo zijn. Helemaal alleen voel ik me ook niet als ik in het bos ben eigenlijk.
Ik kan echt wel genieten van de natuur!


Nature's tells you what she wants and you can listen to here and live, or you could ignore her and die.
Gebruikersavatar
EdgeOutdoors
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 feb 2014, 00:18
Locatie: België

Re: solo

Bericht door EdgeOutdoors »

hoi jongens door omstandigheden is mijn trip uitgesteld dus voorlopig geen verslag. 't Zal voor later zijn  ;-)


Nature's tells you what she wants and you can listen to here and live, or you could ignore her and die.
Gebruikersavatar
Sniper5286
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:55
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: solo

Bericht door Sniper5286 »

Ik wil volgend jaar mijn eerste solo avontuurtje plannen. Alleen ik zit met een vraag. Ik woon zelf in krimpen aan de Lek dus ik ben verplicht om met de auto te gaan naar locatie en daar vandaan te gaan lopen. Waar kan ik het beste parkeren zodat mensen (boswachters) geen argwaan krijgen dat iemand in het bos ligt?


Advice on knife use; "The pink things are fingers"
klimdennis
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 sep 2014, 14:07

Re: solo

Bericht door klimdennis »

Als je aan de waterkant zitten meetelt (zat het liefst tussen de bosjes en flink verscholen voor boa's en andere ongenodigden, of het trekken met rugzak door verkeerde gebieden en je wel ergens moet bivakeren omdat je gewoon niet terug kunt. dan wel. Best vaak ook en ja eenzaamheid is wel een factor waar ik het meest aan moest wennen, maar ook snachts in het bos hier op de veluwe weleens iets spookies meegemaakt, helemaal alleen in de middle of nowhere and dan het gevoel hebben dat er iets of iemand in de buurt is, kippenvel al mn zintuigen op scherp, maar uiteraard niet weg kunnen. dat was wel de meest vreselijk van allemaal heb er alleen soms nog last van (ook na 17 jaar full contact zelfverdedigings-gedoe een bijl bij me en mn victorinox ;)
Voelde me altijd veilig maar deze ben ik nooit vergeten.

Verder heerlijk stil en over het algemeen kom je geen kip of hond tegen behalve soldaten of een boswachter (regio putten garderen harderwijk)


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: solo

Bericht door jenniskens »

Gewoon in een straat tussen het andere verkeer. 
Misschien iets verder lopen maar nachts valt hij overal op in de natuur.


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Plaats reactie