Meer criminaliteit in bossen Veluwe

Gebruikersavatar
bjorri
Berichten: 108
Lid geworden op: 15 sep 2014, 14:47
Locatie: NH

Re: Meer criminaliteit in bossen Veluwe

Bericht door bjorri »

[quote="Scono!"]
Afval begraven kan prima, een paar theezakjes, een perenschil, en wat restjes eten schaad het milieu echt niet. ten tweede, de doorsnee kampeerder mikt zn zooi zo in de struiken.
[/quote]
Iedere vorm van aanwezig zijn is verstoring. Kleinere verstoring kan het bos wel van herstellen maar als het te veel wordt gaat het wel duidelijk merkbaar invloed hebben. Ik denk dat vrijwel iedere bosbezoeker van zichzelf overtuigd is dat ie niet verstorend bezig is. Ook die incidentele wildkampeerder op een picknickplek gooit zn afval netjes in de auto of in de daar aanwezige vullisbak (behalve condooms dan).

Wij hebben een mooie hobby. Daar is nix mis mee. Maar het is natuurlijk wel een belasting voor het bos. Vandaar dat ik verwacht dat de gemiddelde boswachter niet vrolijk wordt van onze activiteiten.

Dat begraven van afval is niet anders, het is een verstoring en als het echt heel weinig voorkomt dan kan het bos dat wel aan en op den duur ongedaan maken. Daar gaat echter wel een paar jaar overheen. Als je het zo in de struiken flikkert kon het nog wel eens minder belastend zijn..... 

Als dus maar genoeg mensen hun afval begraven dan veranderd het bos wel degelijk door  het graven en zeker door de extra meststoffen. Die extra bemesting is wel erg gunstig voor de brandnetels en daar zijn wij van de BC dan weer blij mee want daar maken we touw van.


Thuis is waar mn slaapzak is.
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Meer criminaliteit in bossen Veluwe

Bericht door MichelVH »

Ik denk dat boswachters ons juist goed vinden, we zijn  immers allemaal zuiniger op de natuur dan de doorsnee bosbezoeker. en oké, dan verbrand je het door mijn part, ook goed, maar ik ben niet van mening dat we, ook met z'n allen tijdens een BC-weekend, erg schadelijk voor de natuur zijn.


Vollgas Voraus!
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Meer criminaliteit in bossen Veluwe

Bericht door MichelVH »

[quote="Dabberty"]
Dat zag ik staan in je voorstel rondje, maar ik vind het maar moeilijk te geloven, vandaar dat ik vroeg hoe oud je nu echt bent.
[/quote]

Hoezo moeilijk te geloven? Ik ben gewoon bijna 14. Ik snap niet dat je dat niet gelooft ???
Mijn gespreksonderwerpen zijn idd anders dan die van de meeste 13-jarigen, maar zo zit ik gewoon im mekaar.


Vollgas Voraus!
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Meer criminaliteit in bossen Veluwe

Bericht door oud deelnemer 4 »

verstoringen in het bos... doen we allemaal aan mee, de ene wat meer dan de andere...
als je kijkt naar wat er allemaal langs bospaden en wandelpaden groeit dan staat er een heleboel dat eigenlijk niet in het bos of op die bodemgesteldheid die je in een bos zou verwachten niet mag of zou kunnen groeien... maar door all het geplas en poeperij achter struiken en boompjes van niets verstorende bezoekers is het nu toch wel allemaal mogelijk.
kortom we verstoren altijd, hoe dan ook.... zelfs de boswachter en de bosbouw verstoren... het komt er dus maar op aan wat je toestaat en met welke reden je verstoort of je de wet of regels overtreed of niet. we moeten ons niet teveel voor de gek houden dat we in Nederland nog ongerepte natuur hebben, is niet alles door ons vormgegeven en gemaakt ?
dat we met dat wat we hebben gecreëerd zuinig moeten omgaan ben ik het mee eens, maart overdrijven kan ook !


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Meer criminaliteit in bossen Veluwe

Bericht door MichelVH »

Er zijn idd slechts 2 niet-aangeplante bossen in NL
toch zijn veel van de wel aangeplante bossen zo verwilderd dat ze niet echt meer in rechte rijen staan.


Vollgas Voraus!
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Meer criminaliteit in bossen Veluwe

Bericht door Tim »

[quote="Scono!"]Mee eens, maar dan voel ik me net zo'n indiaan in een reservaat. [/quote]Hey, zijn we dat niet allemaal ;D

Volgens mij komt het juist doordat er buiten het reservaat al die regels zijn. Op tijd op je werk, een baas of klant die zeurt, 6u opstaan, geen fatsoenlijk eten in de winkel. Als je straks wat ouder bent wordt de sleur nog groter. Ik wou dat ik weer 14 was ;)

Dan kun je als crimineel in het bos auto's gaan slopen, of hertje kijken. Gelukkig kiezen we hier voor de laatste.

Carpy.


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Meer criminaliteit in bossen Veluwe

Bericht door MichelVH »

Ja maar jij kan sparen en gewoon lekker 3 maanden niet werken. Ik moet verplicht prestaties leveren, thuiskomen en tot het eten werken, en daarna nog een beetje. Elke dag 8 uur beginnen, op de fiets, ook als je nat en verkleumd bent mag je niet ff een kwartiertje onder een afdakje staan uitdruipen totdat de regen is gestopt. En ik krijg er niks voor betaald. Waarschijnlijk kom jij uit je werk en ben je zogoed als klaar. En jij kan je eigen vakanties plannen, je eigen eten koken, je hebt veel meer inbreng op wat jíj wil. Maarja das mijn kijk erop...


Vollgas Voraus!
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Meer criminaliteit in bossen Veluwe

Bericht door janvanloon »

tja, in ruil heb je ook een dak boven je hoofd, eten, kleding, geen kosten, noem maar op.

Inplaats een arbeid niet waardig onderschrift is het misschien ook eens leuk voor vakantie werk?
Dan heb je ook geld... School vakantie's zijn er ook voldoende, met een degelijk gesprek met je ouders kom je al ver.

Voor de rest er van uit gaan dat als iemand van zijn werk komt en zo goed als klaar is... tja, werk eerst en praat dan er eens opnieuw over.


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Meer criminaliteit in bossen Veluwe

Bericht door Tim »

Scono,

Hihi, ik merk dat ik ouder wordt. Wie betaald jou school, eten, vervoer, huisvesting, kleding, liefde, sportclub, verjaardag, etc.

Vraag je ouders eens daar eerst 3 maanden mee te stoppen om te sparen, om vervolgens nog 3 maand niets voor je te doen omdat ze niet werken ;D

Je jonge jaren zijn gevuld met vrijheid. Budget soms beperkt, maar amper grenzen aan je vrijheid.

Carpy

ps: Ik weet zeker dat als jij het echt wilt, je elke avond mag koken :P

Edit: Jvloon was me voor, strekking hetzelfde.


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Meer criminaliteit in bossen Veluwe

Bericht door MichelVH »

Tja, jullie hebben idd gelijk :D een bijbaantje wil ik wel, maar mn cijfers zijn veel te laag zeggen mn  ouders( nu al :-\) ik ga in de herfstvakantie denk ik flink aan de knutsel, en een.paar van die  projectjes verkopen. Firesteels, leren zakjes en buideltjes, en als mn smeedoventie toch opgewarmd is kan ik gelijk proberen Flint and steel setjes te maken. Ik moet nog zien of dat laatste lukt, maar ik duim ervoor :D


Vollgas Voraus!
Ex Bushcraft NL
Berichten: 1878
Lid geworden op: 18 nov 2009, 17:31
Locatie: Zeist

Re: Meer criminaliteit in bossen Veluwe

Bericht door Ex Bushcraft NL »

zullen we terug gaan naar het onderwerp?  ;)


Nederlands Bushcraft Forum.
Gebruikersavatar
doedje
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 apr 2014, 09:47

Re: Meer criminaliteit in bossen Veluwe

Bericht door doedje »

Just my 10cents... Maar hier was toch best n leuke discussie bezig, off topic wellicht, maar levendig iig. 1 terecht wijzende opmerking van de moderator: en de discussie is dood.......

Regeltjes....


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Meer criminaliteit in bossen Veluwe

Bericht door Roel »

Jaja...NBF, laat t  ff gaan... ;D


Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re: Meer criminaliteit in bossen Veluwe

Bericht door HJ »

Het idee is om informatie enigzins gestructureerd te houden zodat het ook nog een terug te vinden is. Geef maar aan dat de discussie voortgezet moet worden en één van ons splits het topic zo af.
Het is niet onze bedoeling een discussie stil te leggen maar als elk topic van de hak op de tak gaat daan zoek je je eigen rot.

W e horen wel of er een splitsing moet komen.

HJ namens het NBF moderator team


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
Plaats reactie