Alleen op pad.

Dizzy_bushcraft
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 mar 2016, 10:41
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Alleen op pad.

Bericht door Dizzy_bushcraft »

Waidmann schreef:
Zandhaas schreef:Maar zeg nou zelf , zou jij niet uit de buurt blijven van een gek die vrijwillig s'nachts met een groot mes alleen bij een vuurtje in het bos zit ? ;D
Dit precies. Wij zijn de 'enge' mannen in het bos waar je moeder je heeft voor gewaarschuwd!
Haha goeie instelling idd.
Die moet ik onthouden.
Roely schreef:Ik snap je . Maar nacht vissen is gevaarlijker dan in de bossen. niemand die je komt lastig vallen of je gear wil jatten in het bos.
Als je alleen weggaat, moet je echter geen onnodige risico's nemen dus met name geen nachtwandelingen op onbekend terrein gaan maken of abseilen en klimmen of vreemde dingen gaan eten ;D

Ik kan het je echt aanraden om alleen te gaan. En als je op bekend terrein een nachtwandeling wil maken, is het zonder zaklamp een stuk rustiger dan met. Een nachtwandeling is wel gevaarlijker dan alleen overnachten tussen de bomen.
Mijn maat is een keer beschoten door stropers en ikzelf heb ook redelijk vaak vreemd volk gespot en ook een keer een groep heksen misschien niet eng maar wel heel vreemd kan ik je zeggen.

Iedereen blijkt toch weer anders, met oordopjes slapen lijkt me juist veel enger, en alle geluiden proberen te verklaren dat is me nog nooit gelukt. 8-)
Ikzelf heb ook geen verschil in onrust gehad s'nachts alleen of met een vriend zo ver ik me kan herinneren. zoals Alder zei : na een paar keer overnachten in het bos ga je jezelf echt niet gek meer liggen maken, of je nou alleen bent of met anderen dat maakt volgens mijn ervaring niets uit. Echter, er bestaan ook mensen zoals mijn neef die het schijnbaar boeiend vinden om allerlei doemscenario's te bedenken en er dan zelf last van hebben.

Daarnaast:toen ik voor de eerste keer met mijn kids in de bossen lag was ik een stuk waakzamer dan alleen, overdag en snachts, dus met vrouw en kids lijkt me een grotere opgave dan alleen ;D
Ja dat is ook wel zo idd al heb ik nooit last gehad met vissen.
En met vrouw en kids is ook wel zo dat is idd een grotere opgave dan alleen.
Lijk me wel heerlijk alleen met de natuur en de vogels.
En met een goed mes opzak wat kan me gebeuren.
Moet alleen wel even nog gaan kijken voor een goeie hoofd lamp.

Bedankt voor jullie medeleven.

Mvg martijn.


Niet omdat het moet. Gewoon omdat het kan. 8-)
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Alleen op pad.

Bericht door Roely »

Als je heksen wil zien , moet je zorgen dat je de 30e van deze maand in het bos zit, veel kans dat je er kunt vinden. Die vieren dan het begin van de zomer.
@Jan helaas voor jou beeldvorming, ik stond meer met mijn ziel onder de arm achter de boom :P Ik wist toen nog niet over de bijbehorende ceremoniële perverse vormen van geslachtsverkeer,lol.
@Martijn have fun, ik ben alleen anti hoofdlamp ( maar dat is een andere discussie)


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Alleen op pad.

Bericht door J@siu »

Goedendag.
Zijn er nog meer hier die alleen aan bushcraft doen?

Mvg martijn

Jah ikke 8-) , met grote regelmaat, Solo hier in de bossen van Eindhoven e.o.

Leender heide , Grote Heide , Leender Bos, en Stratumse heide ... ::)


Dizzy_bushcraft
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 mar 2016, 10:41
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Alleen op pad.

Bericht door Dizzy_bushcraft »

Roely schreef: @Martijn have fun, ik ben alleen anti hoofdlamp ( maar dat is een andere discussie)

Hoi roely.
Oke wat is daar de reden van als ik vragen mag?
Ik wil er een met led die zowel op wit als rood licht kan.

Beetje off topic.
Maar welke raden jullie me aan?
Hij moet wel led zijn en zowel wit als rood functie hebben.

Mvg martijn


Niet omdat het moet. Gewoon omdat het kan. 8-)
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Alleen op pad.

Bericht door oud deelnemer 4 »

In het bos pitten in een meute of met enkele anderen heeft ook zo zijn charme... toch probeer ik ook regelmatig alleen erop uit te trekken.
De ervaring van de natuur is dan heel anders, met anderen erbij komt die toch al weer snel op de achtergrond....jammer vind ik dat dus daarom compenseer ik dat zo vaak als mogelijk met alleen op pad en slapen in het bos.

De bosgeluiden in de nacht zijn me over het algemeen wel bekend en daar lig ik niet erg van wakker, eigenlijk helemaal niet :)
van onbekende geluiden ga op onderzoek uit.. dan heb ik dat gehad en kan dan weer lekker aan niks denken.

bang ben ik niet om alleen erop uit te gaan en alleen ergens te gaan slapen, als je het goed aangepakt hebt weet niemand dat je er bent.


Gebruikersavatar
LoosAlarm
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mar 2016, 14:42

Re: Alleen op pad.

Bericht door LoosAlarm »

Ik vind (als vrouw) alleen in het bos slapen ook nog steeds een beetje te spannend eerlijk gezegd, heb dit al eens eerder aangegeven in een ander topic.

Ik probeer er nu geleidelijk naartoe te werken, heb van de week een nacht met een vriend in een prive bos(-je van 1 hectare) overnacht. Voor het eerst onder mijn tarp (ipv tent) en we hadden de luxe van legaal open vuur;
Tarp set-up
Tarp set-up
IMG_20160409_234637.jpg (305.69 KiB) 3240 keer bekeken
Mijn eerste up-side-down vuur
Mijn eerste up-side-down vuur
IMG_20160409_234601.jpg (240.15 KiB) 3240 keer bekeken
Linkje naar het YouTube filmpje waar ik de up-side-down vuur instructie/inspiratie vandaan heb. Werkte namelijk als een tierelier!
https://youtu.be/KFG52W48kE0

Ik ben daarnaast bezig met het bouwen van een supershelter bij mij in de buurt in een 'echt' bos. Voornamelijk om een rustige plek voor het beoefenen van camp-craft te hebben, maar daar wil ik ook t.z.t. met een vriend of famielid daar een paar keer samen gaan overnachten. Net zo vaak totdat ik weet of ik het uiteindelijk alleen aandurf.

Het zijn idd vooral de vreemde geluiden in het donker of een verdwaalde wandelaar waar ik wat vrees voor heb. Ik weet rationeel wel dat de bossen in Nederland niet spannend zijn, maar toch voel ik nog een drempel.

Gr LoosAlarm


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Alleen op pad.

Bericht door arjuna »

heb weer leuke dingen mogen mee maken , mijn solo week
Achter af was het rond 01.00uur een meer koet die aanslaat ik werd er waker van
Ik dacht meteen wat raar en toen hoorde ik de oorzaak een vos die op pad was en aan het geluid te horen was die dicht bij
de hoest bui joeg de vos weg ver moed ik omdat het volgende geluid verder weg was

Maar het leukste was dat ik ,achteraf om 02,44, waker werd van een menselijke stap dat was wel wat spannend
welk gek loopt er door een bos om die tijd .
ik heb gewoon geluisterd waar dit mens naar toe ging en het geluid kwam dichter bij ik weet niet hoe dicht bij kan 40 mt zijn geweest maar ook 10 mt
Het is dan leuk om bij mij zelf te zien hoe ik reageer ga ik opstaan en wacht het af of sta ik op en ga er op af .
De gebruikelijke hoest bui heeft dit voorkomen en de stap werd een ren beweging
daarna nog ik denk 10 min waker geweest en toen weer gaan slapen.

Maar wat ik opmerkelijk vindt ,hoe ik ook op mijn gemak ben in het bos en mijzelf thuis voel ,is er ergens een waakhond in mijn geest die alles altijd in de gaten houd dat is een goed gevoel .

Koen


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Alleen op pad.

Bericht door Roely »

En nu thuis kun je beredeneren dat als het een mens zou zijn geweest, die tijdens een nacht wandeling ineens iemand hoort hoesten. Juist eerder heel stil blijft staan en probeert weg te sluipen dan ineens weg zou rennen en zichzelf zou verraden. ;D


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Alleen op pad.

Bericht door arjuna »

Ook goed
Het blijft altijd koffie dik kijken ,wat als en wat anders , maar dat is niet van belang
Het had ook die man met die zuidwester kunnen zijn , maar dan ook met een bijl ipv een mes

Wat voor mij echt van belang is dat mijn lichaam of een gedeelte daarvan gewoon waker werd en het (onder ?) bewustzijn in greep op het moment dat het anders in de slaap omgeving werd.

Koen


Plaats reactie