Haan in de aanbieding.

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Haan in de aanbieding.

Bericht door Roel »

Dat is geen probleem lijkt me. Maar er zal zich iemand moeten melden die het dier wil slachten. Als ik het moet doen doe ik het vóór we naar het weekend komen, de buuf doet de kippen en de kuikens, maar heeft het niet zo op kukelmans, die heeft af en toe even behoefte aan een paar klapjes met de stok. Het valt hem uiteraard te prijzen, het verdedigen van z'n dames, maar het gaat mij net ietsjes te ver....
Ik weet het, het is niet gemakkelijk zo'n eerste keer een dier de nek omdraaien en dan de kop af te hakken, maar ja.
Voor wie het wil doen, kijk eens op You Tube, daar staan genoeg serieuze filmpjes betreffende kippen slachten.


mennuh
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mar 2016, 00:25
Locatie: eersel
Contacteer:

Re: Haan in de aanbieding.

Bericht door mennuh »

@tim

wij zijn gestopt met plukken vooral als de kippen wat ouder zijn is het makkelijker en zo ie zo sneller om ze onderste boven op te hangen en het komplete vel uit te trekken maar de oudjes zijn eigen aleen nog geschikt voor soep


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Haan in de aanbieding.

Bericht door Roel »

Ik houd veel te veel van het knapperig gebraden vel... dood zonde om die jas ook nog uit te trekken.... Met dompelen in kokend water gaat plukken een heel stuk eenvoudiger.... Maar goed, ieder het zijne.


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Haan in de aanbieding.

Bericht door Waidmann »

Wat een super mooie kans! Als je eens wilt leren hoe het is zou ik deze kans zeker aangrijpen!

Ik slacht al een tijdje dus voor mij is het geen leer proces meer. Maar als ik het zou moeten leren dan heb je aan Roel en Anneke twee hele goede rustige instructeurs.

Mocht er nou niemand reageren, gewoon meenemen en op de dag zelf men aanspreken op hun mannelijkheid. Dan voelt er zich vast wel iemand geroepen ;-)


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Haan in de aanbieding.

Bericht door Roel »

@Sebas... wat een leuk idee, maar nee, het zeulen met zo'n pracht beest en wellicht ook nog eens terug, gaat mij net een beetje van de route af....
Als zich niemand meldt gaat ie voor 3 juni de vriezer in.... ;-)
Even terzijde, het leuke dam-vachtje ligt spijkerhard op zolder, gaan we iets leuks mee doen...


Plaats reactie