Garmin horloge kopen?

Plaats reactie
Pyro
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:50
Locatie: Cote d'Azur.

Garmin horloge kopen?

Bericht door Pyro »

Ik ben van plan een nieuw horloge aan te schaffen voor het sporten en outdoor trips.
In het verleden al eigenaar geweest van Avocet Vertech, Casio, Suunto en Citizen maar wil nu gewoon weer eens iets nieuws!
Nou ben ik eigenlijk heel benieuwd of hier op het forum mensen zijn, die in het bezit zijn van een Garmin Fenix 3 sapphire of de Bravo Tactix en wat hun gebruikservaringen zijn!
Ik vraag niet of ik niet beter een Etrex of een tomtom horloge moet kopen of dat al die functies op zo'n horloge nodig zijn of niet, het gaat mij puur om de werking en gebruiksvriendelijkheid van deze klokken!
Alvast bedankt.

Martijn.
Bijlagen
Garmin Bravo Tactix
Garmin Bravo Tactix
untitled.png (45.18 KiB) 3134 keer bekeken
Garmin Fenix 3 sapphire
Garmin Fenix 3 sapphire
66.png (38.05 KiB) 3134 keer bekeken


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Garmin horloge kopen?

Bericht door Martin Outdoors »

Dit kun je beter op een horloge forum vragen denk ik ? ;D ;D


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Pyro
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:50
Locatie: Cote d'Azur.

Re: Garmin horloge kopen?

Bericht door Pyro »

Ja Zandhaas, en vragen over messen op een messenforum? ;D
Er zitten hier veel materiaalfreaks/liefhebbers, dus ik dacht dat ik wel een gokje kon wagen hierzo! ;D
Op een horloge forum hebben ze alleen interesse in zeldzame Speedmasters, Oysters en Radiomirs en hebben ze over het algemeen niet zoveel met dit soort nieuwigheid! (Als er geen zwitsers uurwerk in zit is het bagger) ;-)


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Garmin horloge kopen?

Bericht door Martin Outdoors »

Oh echt ? nou dan hoop ik dat je hier wel antwoord gaat krijgen. ^-^


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
MUT
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 mar 2011, 22:07

Re: Garmin horloge kopen?

Bericht door MUT »

Ik heb geen Fenix 3, maar wel een Fenix van de eerste generatie, en ik ben hier héél tevreden over. Ik heb er de optionele hartslagmeterband bijgekocht omdat ik hem vooral gebruik op de mountainbike, tijdens joggen, of voor bergwandelingen tijdens de vakantie. Wel even de tijd nemen om alle functies onder de knie te krijgen, maar na een half uurtje spelen (en de handleiding in het klein af te drukken en mee te nemen tijdens de eerste ritjes op de MTB ::) ) is hij bijna even eenvoudig in gebruik als een doorsnee Casio.

Mijn oudste zoon heeft een Suunto Ambit2 (voor dezelfde aktiviteiten waar ik mijn Fenix voor gekocht heb), en als je de Garmin en de Suunto vergelijkt lijkt de Suunto iets nauwkeuriger te zijn. Mijn Garmin registreert soms "beweging" terwijl ik stilsta, waardoor de "afgelegde afstand" soms een beetje afwijkt van de realiteit, zeker vergeleken met de Suunto. Het zou natuurlijk kunnen dat dit euvel op de nieuwe Fenix 3 verholpen is. De levensduur van de batterij op de Fenix is dan weer véél beter als die op de Suunto, ook al omdat je de Fenix kan uitschakelen als je hem niet gebruikt, terwijl de Suunto zichzelf uitschakeld na een 30 tal minuten inactiviteit, maar hij springt wel bij het minste terug op, waardoor de batterij ongeveer 5 keer sneller leeg is als die van mijn Fenix.

Als je veel info wil over de Fenix 3 zou ik hier eens gaan kijken, daar doen ze niet neerbuigend tegenover liefhebbers van dergelijke horloges hoor. Gewoon rechtsboven "Garmin Fenix 3" intypen bij search, en hopla, een boel leesplezier ;-) .

Voor bushcraften gebruik ik echter vooral mijn Suunto Core of mijn Casio Riseman.

P.S.: Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik mijn Fenix een jaar of twee geleden met 70% korting gekocht heb bij de lokale outdoorshop, of ik hem nu, zonder de korting opnieuw zou kopen ? Dat is een andere zaak ...


Wombat
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2016, 08:36

Re: Garmin horloge kopen?

Bericht door Wombat »

doen ze niet neerbuigend tegenover liefhebbers van dergelijke horloges...
Dit kan ik mij voorstellen ik vond de opmerking over horlogesites ook helemaal niet terecht.
Ik heb een Garmin en een TomTom horloge voor outdooractiviteiten registratie en nog meer.
Ben je daar niet bekend mee dan kun je maar beter gewoon informatie vragen en daar wel of niet wat mee doen want de mogelijkheden van outdoor beleving zijn verschillend per persoon en je kunt niet van alles op de hoogte zijn. Maar deel dan de kennis.


Het is weer mooi als het weer mooi is 8-)
P3ll3
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 okt 2015, 21:19

Re: Garmin horloge kopen?

Bericht door P3ll3 »

Ik heb de Fenix 5 en ben er zeer tevreden over. Accu gaat bij normaal gebruik (als horloge en korte wandelingen) ongeveer 1 week mee.

Gebruik hem tijdens lange wandelingen en hij houdt perfect alles bij, afgelegde weg, hoogteverschil, hartslag etcect.
Zijn apps voor te downloaden en diverse wijzerplaten.

En ziet er ook nog eens redelijk normaal uit om je pols. Een Apple watch heeft ook veel functionaliteit maar een zeer slechte stand-by tijd, maar wel een veel mooier display.

De Garmin is meer op functionaliteit gericht, ben net terug van een week wandelen in het Pfalzerwald. En kan via Garmin connect al mijn wandelingen terug zien. Heeft ook een beperkte navigatie functie. Maar daar gebruik ik mijn iPhone met Komoot app voor, heeft erg mooie gedetailleerde kaarten.

PS. Ik heb de non-sapphire versie en heb wel al een krasje op het glas. Dus misschien is de Sapphire versie wel een goed idee.


Plaats reactie