Ethisch of non-ethisch shoppen!

Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Ethisch of non-ethisch shoppen!

Bericht door ger010 »

Mijn idee Dabberty !

Is altijd een keuze koop ik hier in de winkel of via internet.

Heb ooit eens een brandertje gekocht bij de lokale outdoor winkel hier.
Voor bijna 40 euro en dat ding stopte er na een maand mee...

Ik terug naar de winkel, die gingen hem opsturen ??? na twee maanden
kreeg ik bericht dat ik mijn geld terug kon komen halen of een nieuwe
uit zoeken. Tja jammer de brander die ik had was er niet meer wel
een nieuwer model maar ja mocht ik wel bij betalen. Aan de andere kant
koop ik in china een vergelijkbare voor 5 euro inclusief opsturen...

Kijk dan kun je als lokale retailer het verschil maken met service maar
helaas kom je dat weinig tegen.


Afbeelding
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Ethisch of non-ethisch shoppen!

Bericht door oud deelnemer 4 »

Martin Outdoors schreef:Klopt ja , op Facebook gebeurt het hoorde ik ook iemand zeggen, helaas allemaal langs mij heen want Facebook heb ik niet.
Maar om een account aan te gaan maken om het daar ook te kunnen volgen wil ik niet. Dus mot ik niet zeuren maar ik vind het wel jammer.
Ja jammer ik heb en wil ook geen facebook, mij veel te oppervlakkig, ik zit liever op een forum om te discuseieren. helaas is het hier wel erg stil aan het worden, zit nu ook veel op het Duitse BC forum, daar is er wel nog veel interesse echt te discussiëren over zaken.

En kopen ... ik koop wat ik nodig heb en niets als derde back-up of zo. gaat iets stuk dan koop ik iets nieuwen iets dat naar mijn smaak is. Ik ben behoorlijk hebbe hebbe hebbe en reclame immuun ^-^


sanka
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mar 2017, 11:05

Re: Ethisch of non-ethisch shoppen!

Bericht door sanka »

Ik zou graag wat meer in Nederland kopen.
Maar voor veel dingen die ik zoek, moet ik hier 10 winkels af die allemaal nee verkopen.
Ben enigszins geobsedeerd door molle pouches voor veelgebruikte items. Mijn Silky 210 zaag b.v.
Dus dan maar het web op, en dan kom ik vaak toch uiteindelijk in China terecht.

Ik snap dat kwaliteit geld waard is, maar toch probeer ik te besparen waar mogelijk. En ethisch is niet iets waar ik heel bewust mee bezig ben. Want zoals al eerder vernoemd hier, weet ik ook niet waar de producent in de EU zijn onderdelen/materiaal weer vandaan heeft... Uitzonderingen daargelaten.

En ik hergebruik veel. Dat is wel mijn eigen ethische keuze.
Ik heb een leuk bijltje op een rommelmarkt gekocht. Gebruik ik nu al jaren, en is zeker niet slechter als die met plastic steel van de in de mode zijnde huidige merken... Maar wel beter voor het milieu, en makkelijker te herstellen bij schade..
Veldfles en RVS mok zijn ex Nederlands leger, 5€ in de lokale dumpshop.
Ik heb ook een vuurslag gemaakt van een oude vijl. Niet de mooiste, maar ik kan het wel zelf reproduceren of repareren bij breuk.
En mijn vuursteen heb ik in Engeland gevonden tijdens een vakantie daar. Daarmee kan ik jaren vooruit. En her en der vind je hier iets in grindpaden en zo. Waarom dus in een winkel kopen.

Nu is dit niet direct shoppen, maar zo kom ik wel aan mijn materialen...


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Ethisch of non-ethisch shoppen!

Bericht door ger010 »

oakleafNL schreef:
Martin Outdoors schreef:Klopt ja , op Facebook gebeurt het hoorde ik ook iemand zeggen, helaas allemaal langs mij heen want Facebook heb ik niet.
Maar om een account aan te gaan maken om het daar ook te kunnen volgen wil ik niet. Dus mot ik niet zeuren maar ik vind het wel jammer.
Ja jammer ik heb en wil ook geen facebook, mij veel te oppervlakkig, ik zit liever op een forum om te discuseieren. helaas is het hier wel erg stil aan het worden, zit nu ook veel op het Duitse BC forum, daar is er wel nog veel interesse echt te discussiëren over zaken.

En kopen ... ik koop wat ik nodig heb en niets als derde back-up of zo. gaat iets stuk dan koop ik iets nieuwen iets dat naar mijn smaak is. Ik ben behoorlijk hebbe hebbe hebbe en reclame immuun ^-^
Helemaal mee een, ben ook lid van wat Facebook groepen maar
wat is het oppervlakkig en je kunt niet echt iets terug zoeken...
Maar goed kan een generatie ding zijn ?


Afbeelding
Gebruikersavatar
Kevski-Style
Berichten: 557
Lid geworden op: 09 jan 2017, 14:21
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Ethisch of non-ethisch shoppen!

Bericht door Kevski-Style »

ger010 schreef:Helemaal mee een, ben ook lid van wat Facebook groepen maar
wat is het oppervlakkig en je kunt niet echt iets terug zoeken...
Maar goed kan een generatie ding zijn ?
Mwah, vraag ik mij af? Ik ben gok ik van een generatie jonger maar heb er hetzelfde probleem mee. Ik haat big brother in dat opzicht. En facebook heeft me daar veel te veel een handje van. Daarnaast en wat ik wel merk dat een generatiedingetje is: Ik ben gewend alles eerst zelf op te lossen. Het zal wel in de genen/opvoeding zitten. Maar al ik kijk naar de jongere generatie is het vooral like/dislike aan de hand van wat ze zien. Maar zelf iets doen is vaak een groter probleem. Daarnaast leef ik in de echte wereld, al speelt mijn zakelijke wereld zich digitaal af. Want als je het tijdsbestek aan facebook van de huidige generatie ziet vraag ik mij serieus af wat ze verder nog kunnen doen naast werk? Laat staan als daar nog een gezin bij komt?


Plaats reactie