Brand hout

Plaats reactie
busha
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2017, 12:00

Brand hout

Bericht door busha »

Hoi beste mede bushcrafters.

Ik wis niet waar ik het plaatsen moest.
Maar had een vraag over omgezaagde bomen.

Is het verboden om omgezaagde boom stukken of plakken mee te nemen uit het bos om het thuis te kloven en te laten drogen voor brand hout?

Gaat egt om op te grond liggende boom stukken die al in stukken gezaagd zijn of takken.

Mvg martijn.


Gebruikersavatar
Stijn Smits
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2010, 07:19
Contacteer:

Re: Brand hout

Bericht door Stijn Smits »

ja dat is verboden.


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Brand hout

Bericht door herman744 »

In Nederland mag je niet eens legaal bramen plukken. Dus hout meenemen zal zeker niet zijn toegestaan. Als het hout rot is het een mooie leefomgeving voor allerlei beestjes. Maar eerlijk gezegd, als ik een mooi stuk hout zie liggen, zet ik mijn busje stil en neem het hout mee. Zolang je niet betrapt wordt, kom je er mee weg.


busha
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2017, 12:00

Re: Brand hout

Bericht door busha »

herman744 schreef:In Nederland mag je niet eens legaal bramen plukken. Dus hout meenemen zal zeker niet zijn toegestaan. Als het hout rot is het een mooie leefomgeving voor allerlei beestjes. Maar eerlijk gezegd, als ik een mooi stuk hout zie liggen, zet ik mijn busje stil en neem het hout mee. Zolang je niet betrapt wordt, kom je er mee weg.

Ja dat is ook wel weer zo idd.
Ja ik had mooi stuk zien liggen maar wist niet of je dat mee mocht nemen. Heb hem maar laten liggen.
Helaas. maar wat je zeg is ook wel weer zo als je maar niet gezien word.
Anders vraag ik het even de bos wachter weet waar tie woon wie weet zeg tie wel pak maar wat.


Plaats reactie