Voor mij totaal onbegrijpelijk.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Voor mij totaal onbegrijpelijk.

Bericht door Oude.Wilg »

Ik ben een paar dagen op jullie forum maar zie weinig activiteit terwijl Buscraft van levens belang is.
Alleen al het fijt als er iets uitbreekt en geen aanvoer van voedsel en drinken meer is.
Een ander punt haast iedereen leid aan gebrekziekten, door alle ziekmakende rommel wat je in supermarkten koopt, je kan haast geen product opnoemen waar niets mee is, of bespoten, verbouwd op verarmde grond door kapot gemaakt door kunst mest, of het is verpakt in kunststof, of karton wat schadelijke oliën aan heb voedsel afgeeft, het is een verschrikking.

Voedsel uit de natuur kan de zelf genezende werking van het lichaam weer wat stimuleren.
Laat je gezin niet kapot gaan aan gebrekziekten.
Je hebt misschien wat kennis van Buscraft breid dat uit zodat je weer sterk kan worden bestand tegen ziekten en aandoeningen.
Ook heb je waarschijnlijk een goede uitrusting en heb je geprept aan maag vulling (want je kan het eigenlijk geen voeding noemen) maar preppen op je lichaam daar schiet je aan voorbij, wat heeft dat voor zin als je over wat jaren kanker, of andere (ongeneselijke ziekten) krijgt, mensen word waker ga aan de slag om te kijken of je er nog wat aan kunt doen, gebruik je verstand.

Voedsel uit de natuur kan je gezin en jou redden van veel ellende.
Als het maar enigszins mogelijk is verrijk je omgeving met gezonde kruiden en natuur voeding, zoek uit wat er bij jou in de buurt kan groeien en plant dat daar als dat kan, ook al moet je het van elders in Nederland of Europa halen.
En echt voedselbos zou prachtig zijn met natuurlijke producten.

Neem je voor elke week iets op het forum te zetten wat voor een mens belangrijk is op weer sterk en gezond te worden, als we dat allemaal doen word het forum opnieuw gezond leven in geblazen, denk niet ik kan me best zelf redden met wat ik al weet van de natuur, misschien ben je er wel een kei in, maar als meer mensen zoals jij een goed steentje gaat bij dragen aan dit forum wat word het echt geweldig, en kan het boven allerlei andere forums uit steken.

Laat het tot bloei komen ik wil best een steentje bij dragen, en elke dag even kijken en zien op ik het kan ondersteunen omdat ik het zo ontzetten belangrijk vind.


Dus elk lid met verantwoordelijks gevoel, draag nog meer een steentje bij, voor je zelf, je gezin of familie zullen er zeker baat bij gaan krijgen.
Probeer het allemaal uit tot het nieuw jaar dat is toch niet te veel gevraagt, en dan kunnen we zien op het zoden aan de dijk zet.
Als je de mogelijkheid hebt om ook anderen te motiveren, doe dat schrijf PBtjes, of e-mailtjes naar leden, we moeten aan de slag,,,,,,,,,,,,,,,,,,, doen.

Voedsel uit de natuur kan je redding zijn, en laat slechte gewoonten, wees een kerel.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Voor mij totaal onbegrijpelijk.

Bericht door Waidmann »

Ik deel de gedachte achter je post maar nu worden toch wel een aantal gebieden door elkaar gehaald.

Er zit absoluut overlap in, maar bushcraft is een breed begrip dat er vooral op neer komt om erop uit te trekken en met zo min mogelijk middelen zo aangenaam mogelijk te verblijven. Kennis en vaardigheid, evenals respect voor natuur wordt daarbij hoog in het vaandel gedragen.

Bushcraft is echter geen preppen. Onderdeel van preppen kan wel bushcraft vaardigheden zijn. Maar de school van gedachten achter preppen is wel heel anders, dat is meer survival gericht. Ik ben persoonlijk heel blij dat die lijn er tussen beide is. Preppers zitten op hun eigen forum en dat gaat heel goed zo.

Voedsel vinden in het wild is prachtig, maar het is niet mogelijk om je langdurig compleet met wildplukken te voeden. Laat staan dat veel mensen het zouden doen, dan blijft er niks meer over. Ik zou daarvan graag willen maken kijk naar de herkomst van je voedsel en verbouw zelf zaken, al dan niet met gelijkdenkenden. Voedselbossen zijn inderdaad prachtig! Maar denk ook aan korte ketens en andere duurzame voedselcollectieven.

Wat betreft je oproept tot activiteit is prachtig, ik zou het forum ook graag weer actiever zien. Als ik iets heb zal ik het ook hier plaatsen om een steentje bij te dragen.

Er zijn trouwens ook dames hier ;)


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Voor mij totaal onbegrijpelijk.

Bericht door Roel »

Je hebt helemaal gelijk Wilg, maar ik denk ook dat Waidmann gelijk heeft door te wijzen op de link die er ligt tussen bushcraft en preppen. Als je naast het lekker met de natuur bezig zijn ook voorbereid wilt zijn op mindere tijden dan zou ik ook eens op een prepperforum gaan rondneuzen...
Wij preppen ook, maar dan meer op de manier die bestaat uit het door het jaar rond komen van vruchten uit de moestuin, het slachten van eigen dieren en het verzamelen van eten uit ons voedselbos....


Plaats reactie