Van zomer 2019 iets moois maken.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Van zomer 2019 iets moois maken.

Bericht door Oude.Wilg »

Dag beste natuur lief hebbers

Is het misschien mooi iets speciaal van deze zomer te maken iets waar je nog niet aan toe was gekomen.
Wat zou jij deze zomer eens kunnen doen, ga er even lekker voor zitten en ga even na hoe je dat zou kunnen invullen, en zet het hier neer.
Omschrijf je voorbereidingen, wat er allemaal voor nodig is.

Verras ons met je idee, soms kan het iets heel simpels zijn, maar ook weer best speciaal.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Van zomer 2019 iets moois maken.

Bericht door Tim »

Jo Wilg,

Elke maand minimaal 1 nacht buiten. Lukt nog steeds.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Van zomer 2019 iets moois maken.

Bericht door Oude.Wilg »

Tim schreef:Jo Wilg,

Elke maand minimaal 1 nacht buiten. Lukt nog steeds.

Tim
Mooi vertel er wat meer over, waar ga je dat doen wat neem je allemaal mee, waarom doe je het, hoe breng je de nacht en dag door.

Ha je bent mij eerste reactie.
Fijn dat je zo actief bent op het forum.
Als je met mooi weer minder actief bent kan ik me dat voorstellen, maar weet zeker dat je actief blijft, je hebt je schouders onder het forum gezet en dat zal zo blijven, dat is sterk mijn gevoel.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Mismieter
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mar 2019, 17:30
Locatie: Geleen

Re: Van zomer 2019 iets moois maken.

Bericht door Mismieter »

Mijn uitdaging is nog voor de zomervakantie een keer een dag en een nacht erop uit te gaan. Sowieso de hond mee en naar alle waarschijnlijkheid de jongste dochter. Dus:
Wandeling
Mooie locatie vinden voor een bivak
Vuur maken
Koken
Slapen
En niet gepakt worden haha
Maar misschien word het paalkamperen de eerste keer want ik wil niet dat die kleine in de stress schiet als we gepakt worden.


Je moet niks, je wilt het. Of niet...
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Van zomer 2019 iets moois maken.

Bericht door ger010 »

ik kan de paalkamping in strijbeek adviseren bij een restaurant
de plek is erg ruim en met twee groepen zit je elkaar niet in de weg.


Afbeelding
Mismieter
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mar 2019, 17:30
Locatie: Geleen

Re: Van zomer 2019 iets moois maken.

Bericht door Mismieter »

Dank je voor de tip. Ik ga het eens opzoeken.
Nog 2 nieuwe slaapzakken en we zijn compleet.


Je moet niks, je wilt het. Of niet...
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Van zomer 2019 iets moois maken.

Bericht door Tim »

Oude.Wilg schreef:Mooi vertel er wat meer over, waar ga je dat doen wat neem je allemaal mee, waarom doe je het, hoe breng je de nacht en dag door.
Eigenlijk niet veel. Rustmomentje pakken, genieten van de natuur, beetje bushcraften. Vind mezelf meer een hiker/wildkampeerder.

Kijk maar eens op Martin Outdoors z'n kanaal. Of die van Dabberty. Staat eea op.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Van zomer 2019 iets moois maken.

Bericht door Oude.Wilg »

Hoi mannen bedankt,
Ik ga zeker op Martin Outdoors z'n kanaal. en die van Dabberty kijken. ;-)


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Mismieter
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mar 2019, 17:30
Locatie: Geleen

Re: Van zomer 2019 iets moois maken.

Bericht door Mismieter »

ger010 schreef:ik kan de paalkamping in strijbeek adviseren bij een restaurant
de plek is erg ruim en met twee groepen zit je elkaar niet in de weg.
Nou afgelopen weekend was het zover. Zaterdagmiddag om 15:45 kwamen mijn dochter (9) en ik, aan op de paalkampeerplaats strijbeekse heide. We hadden geoefend haha dus binnen 5 minuten stond de tent op en stonden de spullen er in. Niet te vergeten, onze hond lag rustig toe te kijken waar die 2 idioten nou eigenlijk mee bezig waren. Toen zijn drink en voerbak klaar stonden had hij het in de gaten. We zijn voorlopig nog niet weg. Er stonden al 4 tentjes dus het was redelijk druk, dat had ik niet verwacht. Na 10 minuten had ik in de gaten dat er 3 van 1 gezin waren en 1 van een bushcraftpapa met zijn 2 kids. Redelijk druk dus, er kwamen er gedurende de avond zelfs nog 4 bij dus het leek wel een camping. Jammer.... Maar goed. Er was een mooie vuurplaats dus begonnen we maar met het sprokkelen van hout. Dat lag er trouwens genoeg, je moest het alleen verslepen en verzagen. Uhm meneer.... je mag hier geen fik meer stoken hoor. Huh.... En ja hoor. Daar hing het, aan de andere kant van de paal. Drommels en nu dan? Geen primus bij me natuurlijk en een beteuterd kind van 9 want die had honger. Ik denk f#%k die boete en heb mn kunstig gefabriceerde hobo stoof uit het filmpje van Dabberty tevoorschijn gehaald en heb een heerlijke maaltijd gekookt, onder het toeziend oog van verschillende nieuwsgierigen die dachten dat lukt hem nooit. Maar jullie weten het vast al, heeeeerlijk gegeten. Gekookt binnen 20 minuten. Ik voelde me al een beetje bushcrafter haha. Nou ja het ging goed. Totdat het tijd was voor gezelligheid want daar probeerden de muggen abrupt een eind aan te maken. Gelukkig mocht ik van de buurman wat muggenspray lenen die ik mijn dochter dus ook maar goed heb opgesmeerd. Hij was zo vriendelijk, ik heb mezelf dan ook even overgeslagen want ik schaamde me natuurlijk wel een beetje. We hadden ons zo goed voorbereid, tent geoefend, rugzak zo leeg mogelijk, hebben we alles? Ja! Niet dus, maaruh lesje geleerd, reken er maar op dat we die de volgende keer bij hebben. Toen was het speeltijd. Samen met mijn dochter een prachtige boog gemaakt en een mooie pijl met zelf geslepen punt. Bij de eerste poging brak hij al doormidden dus dat werd zoeken naar een nieuwe stok. Na een tijdje struinen de perfecte stokken gevonden en deze kunstig aan elkaar gemaakt. Hij deed het werkelijk fantastisch! 3 dennenappels op een boomstronk en ze schoot er zowaar een paar vanaf. Wat bleek? Een kind kan het toch leuk hebben zonder IPad.... Toen de slaapzak maar eens opgezocht en echt werkelijk heerlijk geslapen. Soms even wakker geworden van huilende peuters maar ik was fit toen ik opstond. Aangekleed, tent van binnen opgeruimd, rugzak ingepakt en er dan achterkomen dat je het spek vergeten bent. Ach, er was gelukkig cupasoup dus iets warms deed wonderen. Daarna de tent afgebroken en nog een laatste drankje bij het Smokkelaartje. Het was een geweldig avontuur en het smaakt zeker naar meer. Niet alleen voor mij maar mijn dochter heeft ook de dag en nacht van haar leven gehad. En die hond? Haha, die vond het volgens mij nog gaver dan ons 2 bij elkaar. Heerlijk dicht bij de roedel zijn vond hij prachtig. Volgende keer niet op een paalkampeerplaats, ergens anders, wat meer alleen. Hetnwas gaaf! Ik leer hier veel, bedankt daarvoor. De rest is aan mezelf natuurlijk.
Bijlagen
20190420_174227.jpg
20190420_174227.jpg (3.48 MiB) 2612 keer bekeken
20190420_175414.jpg
20190420_175414.jpg (4.25 MiB) 2612 keer bekeken


Je moet niks, je wilt het. Of niet...
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Van zomer 2019 iets moois maken.

Bericht door ger010 »

Leuk verhaal man, super genoten jullie !

En idd zonder ipad kunnen ze zich vermaken, het is ff
spannend in het begin en wat onwenning zonder wifi
maar het kan :)

Tja we vergeten allemaal wel eens wat gelukkig dat
mensen elkaar nog helpen in de Nederlansche bush.

Je kunt van te voren nog zo goed je huiswerk doen
tijdens het echte doen merk je al snel dat bepaalde
dingen die je bij je hebt totaal on nodig waren en
spullen waar je twijfel over had super handig bleken te zijn.

Zelf hebben we het op "de twist" tijdens onze trips.
Er is namelijk altijd wel iets van een twist, kan van alles
zijn. Vorige keer hadden we een week 25 graden loop je
daar met je winter outfit ha ha ha.

Ach ja om arm de twist en enjoy!


Afbeelding
Plaats reactie