Gezondheid is overleven, het geeft meer mogelijkheid om van je leven te genieten.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Gezondheid is overleven, het geeft meer mogelijkheid om van je leven te genieten.

Bericht door Oude.Wilg »

Veel staat en valt bij gezondheid.
Je uitrustig, ervaring en kennis over de natuur is geweldig.
Maar bij een gebrekkige gezondheid heb je daar niets of minder aan.

Gezondheid is overleven, en geeft meer mogelijkheid om dan je leven te genieten.
Ik zal in deze topic regelmatig iets plaatsen.
-----------------------------------------------------------------------

Dit is te laat voor mij, ik zat op het randje, en heb een noodgreep moeten laten doen.
Ik hoop dat de mannen hier kan helpen om het er wel goed van af te brengen.
Voor de dames kan het ook levens reden zijn.

De meeste mannen overlijden ten gevolgen van prostaatkanker.

Wij hebben veel adviezen van de heer W vheeswijk Prepper goeroe in praktijk gebracht, mijn vrouw houd hij op de been, door dat wij zijn kennis toe te passen.
--------------------------------------------------

vheeswijk Prepper goeroe
Ingeschreven Jul 2012 Berichten 1.686


Oorspronkelijk geplaatst door Mar Miet
Heb je al eens gezocht op sites over ayurveda en andere natuurgeneeskunde. Hoewel van dat laatste volgens mij niet alles meer gepubliceerd mag worden (Codex Allimentarius). Of gewoon bij de bibliotheek boeken halen over kruidengeneeskunde en oude geneeswijzen.
Dat iets wetenschappelijk niet bewezen is, is een uitdrukking die meestal zoveel zegt dat er geen officieel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is. Dat is vaak te duur.
Het is bekend dat bv. prostaatkanker in India nauwelijks voorkomt en dat komt door de consumptie van Kurkuma ( http://preppers.nl/forum/threads/5057-Z ... post124001 ), een veel toegepast medicijn volgens de ayurveda. Sterker nog, het is strikt genomen niet eens een medicijn maar een levenswijze. Dit feit wordt door de gevestigde wetenschap totaal geïgnoreerd.
http://preppers.nl/forum/threads/5057-Z ... suppleties


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Gezondheid is overleven, en geeft meer mogelijkheid om dan je leven te genieten.

Bericht door Roely »

Heel erg voor jou.

Maar uw vriend maakt wel een heel kort door de bocht opmerking over prostaatkanker in India en kurkuma.

Allereerst is het bekend dat etnische afkomst bepalend is voor prostaatkanker.. Dus dat zou ook voor mannen uit India kunnen gelden, aldus dat hun minder gevoelig zijn dan ons westerse mannen.
Dan is het bekend (daar is het weer oude wilg) dat het voornamelijk ook veel te maken heeft met uw voeding.
Danwel de voeding gewoonten /misstanden van bv ons en de Amerikanen in het bijzonder. Waar BTW het overgewicht ook heel zwaarwegend is.

Tot slot.. Veel kruiden zijn wel wetenschappelijk bewezen. Alleen is daar buiten d'r vogel weinig aan verdiend bijvoorbeeld. Het klopt wel dat weinig onderzoek daaraan verricht wordt. Maar zoals ik eerder al in een ander topic heb verteld... Het is bijna altijd een complex werking. Oftewel een hele sterke wisselwerking. Een kruid is niet altijd zomaar een medicijn. Het moet onderdeel zijn van een gevarieerd dieet. Als die mannen in India naast hun kurkuma jouw lifestyle en eetgewoonten hadden gehad. Is het mogelijk dat daar ook meer prostaat kanker voor zou komen.. Als we de etnische afkomst en aanleg even los laten.
Feit is ook dat iets van natuurlijke producten, nooit een constante samenstelling hebben. Medicijnen hiervan maken Is dus vaak ingewikkelder dan een synthetische variant te ontwikkelen.


Buiten dat is bij geelwortel natuurlijk allang bekend en erkend in Nederland dat het anti kanker werkende eigenschappen heeft.. En daar is echt wel onderzoek naar gedaan dus. Evenals de abrikoos uit jouw ander verhaal.

Kijk en dan schrijft hij wel heel chique: geïgnoreerd
Maar ik vind het verhaal grotendeels gefantaseerd.
De codex allimentarius heeft nul te maken met geneeskrachtige werking van voeding. Dat zijn een verzameling internationale richtlijnen voornamelijk gericht op de voedselveiligheid.. (hygiëne, kwaliteit, toegestaande hulp en vul stoffen, verboden additieven enz enz) Google zelf toch eens en laat je niet misleiden door personen die een beetje interessant kunnen praten maar feitelijk niets zinnigs zeggen.
En gebruik wietolie tegen je kanker ^-^

En voor jou is het zeker niet te laat gek.. Als je zo denk ga je dood.. Zolang je leeft is verbetering en genezing van je gezondheid nog mogelijk.

Het lichaam is veel sterker dan je denkt. Met 1 oog 1 oor 1 nier,1 long zonder prostaat zonder schildklier, zonder maag, zonder blinde darm enz enz kun je nog steeds 100 worden. Maar als de geest het opgeeft, volgt het lichaam heel snel.


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Gezondheid is overleven, en geeft meer mogelijkheid om dan je leven te genieten.

Bericht door Oude.Wilg »

Mijn prostaat en twee lymfeklieren zijn verwijderd door Da Vinci robot operatie prostaat

Wat is een robot operatie?
Bij mannen die deze operatie ondergaan, moet de prostaat verwijderd worden vanwege prostaatkanker. De uroloog doet dit met behulp van de Da Vinci robot. Dit is een robot waaraan operatie-instrumenten vastzitten. Hiermee kan hij heel nauwkeurig opereren.
https://www.youtube.com/watch?v=YJp9w52pi_g

Wel heb ik in het ziekenhuis het een "buik littekenbreuk" op gelopen, maar daar werd heen aandacht aan geschonken, kreeg we even een elastische band om mijn buik, maar die moest ik weer inleveren toen we weer naar huis gingen, moest nog een aardige rit naar huis maken, vroeg of ik de band om mocht houden maar het werd me weer af genomen.
Tja en toen kreeg ik onderweg weer een tweede breuk, moest met de arm om mijn buik weer met aardig wat pijn de reis voortzetten.
We waren net verhuist dus er moest nog aardig wat gebeuren, vooral in de tuinen, behoorlijk vermoeit en pijn heb ik toch de tuin een goede beurt gegeven, maar wist niet dan het best wel gevaarlijk was, iemand had het mij verteld.
Ook bij een herstel operatie werd gezegt dat ik veel geluk heb gehad, het waren kleine breuken, maar juist die zijn levens gevaarlijk vertelde de chirurg de darm kan daar in bekneld raken en barsten.
Gelukkig heb ik tijd gehad om goed op de hoogte te zijn wat voor matje er in moest en heb de beste behandeling gekregen.
Nog een tijd lang heb ik een fixeerband gebruikt om het herstel te bevorderen, de band is speciaal voor mij gemaakt.
Wel heb ik een tijd wat licht urine verlies gehad, maar ben nu haast geheel hersteld.

Mijn opa, vader zijn beiden aan de gevolgen van prostaat kanker overleden, zij hebben niet de mogelijkheid gehad om het op deze manier het te laten verwijderen.

Mannen boven de dertig moeten hun PSA elk jaar laten onderzoeken, dan hoeven de mannen niet aan de gevolgen van de prostaat kanker te overlijden.

Ik kan aardig wat info verstrekken dus hebben jullie vragen stel ze gerust misschien kan ik daar mee leed voorkomen.

Ook heb ik wat jaren prostacare gebruikt heeft veel geld gekost maar heeft niets gedaan, alleen dat ik valse hoop had dat ik er mee iets kon voorkomen.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Gezondheid is overleven, hen geeft meer mogelijkheid om dan je leven te genieten.

Bericht door Oude.Wilg »

Oude.Wilg schreef:Veel staat en valt bij gezondheid.
Je uitrustig, ervaring en kennis over de natuur is geweldig.
Maar bij een gebrekkige gezondheid heb je daar niets of minder aan.

Gezondheid is overleven, en geeft meer mogelijkheid om dan je leven te genieten.
Ik zal in deze topic regelmatig iets plaatsen.
-----------------------------------------------------------------------

Dit is te laat voor mij, ik zat op het randje, en heb een noodgreep moeten laten doen.
Ik hoop dat de mannen hier kan helpen om het er wel goed van af te brengen.
Voor de dames kan het ook levens reden zijn.

De meeste mannen overlijden ten gevolgen van prostaatkanker.

Wij hebben veel adviezen van de heer W vheeswijk Prepper goeroe in praktijk gebracht, mijn vrouw houd hij op de been, door dat wij zijn kennis toe te passen.
--------------------------------------------------

vheeswijk Prepper goeroe
Ingeschreven Jul 2012 Berichten 1.686


Oorspronkelijk geplaatst door Mar Miet
Heb je al eens gezocht op sites over ayurveda en andere natuurgeneeskunde. Hoewel van dat laatste volgens mij niet alles meer gepubliceerd mag worden (Codex Allimentarius). Of gewoon bij de bibliotheek boeken halen over kruidengeneeskunde en oude geneeswijzen.
Dat iets wetenschappelijk niet bewezen is, is een uitdrukking die meestal zoveel zegt dat er geen officieel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is. Dat is vaak te duur.
Het is bekend dat bv. prostaatkanker in India nauwelijks voorkomt en dat komt door de consumptie van Kurkuma ( http://preppers.nl/forum/threads/5057-Z ... post124001 ), een veel toegepast medicijn volgens de ayurveda. Sterker nog, het is strikt genomen niet eens een medicijn maar een levenswijze. Dit feit wordt door de gevestigde wetenschap totaal geïgnoreerd.
http://preppers.nl/forum/threads/5057-Z ... suppleties


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Gezondheid is overleven, en geeft meer mogelijkheid om dan je leven te genieten.

Bericht door Roely »

Mooi,
De grote vraag is waren de lymfe klieren schoon?

Blijkbaar val jij dus onder de 8% van de gevallen waarbij erfelijke aanleg een rol speelt. Advies zou dan moeten zijn om het preventief te verwijderen. Wat met de huidige technieken goed te doen is. En dan op jongere leeftijd dan bij jou natuurlijk. Voor je 40 ste bij voorkeur. Dus voor de grote verandering in de hormoon huishouding.
Jouw lichaam heeft dus een foutje in de genen. Daar is geen kruid of medicijn voor. Het enige is dat men probeert te onderdrukken dat deze fout naar boven komt. Belangrijk is dus, dat je weinig of geen invloed hierop kunt hebben door zogenaamd gezond te leven, de fout is bij de bouw al gemaakt, enkel de openbaring kan uitgesteld worden. Genetisch herstel of herprogrammering staat nog in de kinderschoenen.

Ter info. Die robotoperatie valt onder micro-chirurgie. Daar was ik vroeger ook voor beëdigd. Echter
experimenteel voor landbouw/ huisdieren. Dus alleen op dieren en gericht op voorontwikkeling van deze technieken die dan later op mensen toegepast kunnen worden. De ontwikkeling in robottechniek is momenteel zo ver dat de behandelaar niet eens meer fysiek aanwezig hoeft te zijn. In mijn tijd ( jaren 90) was het nog voornamelijk een directe mechanische overbrenging.
Nu zit er ook een electronische overbrugging in. Voor de behandelaar blijft het hetzelfde. Je kijkt op je scherm wat je doet. Toen op een afstand van een klein metertje, nu kunnen je handelingen aan de andere kant van de wereld overgebracht worden. Leve de electronische evolutie, V. R en A.R. !


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Gezondheid is overleven, en geeft meer mogelijkheid om dan je leven te genieten.

Bericht door arjuna »

Geniet van de tijd die je hebt en krijgt

Koen


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Gezondheid is overleven, en geeft meer mogelijkheid om dan je leven te genieten.

Bericht door janvanloon »

Awerl Koen, voor een keer geef ik je gelijk!!!! ;D ;D
Geniet van iedere dag en van ieder moment ;)


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Gezondheid is overleven, en geeft meer mogelijkheid om dan je leven te genieten.

Bericht door Oude.Wilg »

janvanloon schreef:Awerl Koen, voor een keer geef ik je gelijk!!!! ;D ;D
Geniet van iedere dag en van ieder moment ;)
Ha @Janvanloon en jullie dragen er toe bij, ik dank jullie er voor, elke dag ben ik wel even op het forum, en krijg fijne reacties.
En de onderwerpen passen heel goed bij mijn gevoel en beleving.
Er is nog zoveel te leren, en zie er steeds weer naar uit, en @Janvanloon we vinden jou echt een topper, hartelijk dankt voor jou aandelen.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Gezondheid is overleven, en geeft meer mogelijkheid om dan je leven te genieten.

Bericht door janvanloon »

Mijn bijdrage staat heel laag momenteel, 22 juli nemen ze wat schedel weg, een wervel eruit, maken ze het zakje met het hersenvocht kleiner en misschien een klein stukje brains weg... En dan 3 a 4 maanden revalidatie. Momenteel zo duizelig als een dop dus bushcraft lukt al niet meer ( geen gevoel in de linker arm ), lezen en pc gaat ook l minder ;) De operatie zou op zich meevallen... Het nadeel is dat ze de nek ook openmaken en dit zou het meeste revalidatie in beslag nemen. Dus dat alles combineren met een opleiding natuurgids en het combineren met het feit dat ik echt angst heb.... ( eerste keer ziekenhuis ). Vandaar ik nu zeg: geniet van ieder moment ;)


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Gezondheid is overleven, het geeft meer mogelijkheid om van je leven te genieten.

Bericht door Oude.Wilg »

Onze beste Janvanloon is waarschijnlijk acht dagen geleden geopereerd ik hoop dat de operatie een groot succes mocht zijn, en hoop dat hij zich na die tijd weer een heel stuk is op geknapt, mij zegen heeft hij.
Wat heeft hij met dit bovenstaande bericht weer een wijs gesproken, voor mij is hij een meester en volg hem al jaren, meer respect voor hem dan school onderwijzers die ik heb mee gemaakt.

Een waardevol product wil in hier aan toevoegen, om ook weer On Topic te zijn:
Voedingswaarde en geneeskracht van venkel een haast niet te vergelijke groente, dit moet je gelezen hebben,
en eet het elke week regelmatig.
Een rauwe venkelknol met een gewicht van 234 gram bevat:
73 calorieën
0,47 gram vet
2.9 gram eiwit
17 gram koolhydraat
7,3 gram voedingsvezel
geen cholesterol
Een 1oo gram venkel bevat ook:
360 microgram (mg) kalium
45 milligram natrium
838 internationale eenheden (IU) van vitamine A
43 milligram calcium
10,4 milligram vitamine C
0,64 milligram ijzer
0,041 milligram vitamine B6
15 mg magnesium
Venkel bevat ook fosfor, zink, koper, mangaan, selenium, niacine, pantotheenzuur, foliumzuur, choline, beta-caroteen, luteïne, zeaxanthine en, vitamine E en vitamine K.
Naast al deze voedingsstoffen, biedt het een hoog gehalte nitraten in de voeding en is het een natuurlijke bron van oestrogeen.
Mogelijke voordelen voor de gezondheid van de venkel
De voedingsstoffen in venkel zijn gekoppeld aan een scala van voordelen voor de gezondheid.
Botgezondheid
Het ijzer, fosfor, calcium , magnesium , mangaan, zink en vitamine K-gehalte aanwezig in venkel dragen bij aan het opbouwen en onderhouden van botstructuur en sterkte.
Fosfaat en calcium beide belangrijk voor botstructuur.
IJzer en zink zijn cruciaal voor de productie en rijping van collageen
Botmatrix vorming vereist anorganisch mangaan.
Een lage inname van vitamine K wordt geassocieerd met een hoger risico op botbreuk .
Vitamine K is belangrijk voor de gezondheid, omdat het verandert van botmatrix proteïnen, verbetert calciumabsorptie en kan de uitscheiding van calcium in de urine verminderen.

Echt dit moet je lezen:
https://www.isditwelgezond.nl/venkel-bereiden/

-----------------------------------------------------------------------
Wij gaan zeker vaak venkel eten, Gezondheid is overleven, het geeft meer mogelijkheid om van je leven te genieten.
Artsen en het ziekenhuis bied alleen maar Chemische Calcium die ook nog eens haar schildklier medicatie Euthyrox te niet doet.
Dus weer moeten we het zelf doen, bovenstaande gaan we dus ook toepassen.

Wij nemen ook haast dagelijks cayennepeper waar ook veel vitamine K in zit, (belangrijk voor de botten dus) kan je ook gebruiken volgen de heer @vheeswijk gebruiken om een wond bloeding uitwendig mee te stelpen.

Vitamine K druppels heeft eens mijn vrouw het leven gered, maar dat is een behoorlijk ingrijpend verhaal wat ik hier maar even niet zet, het heeft een behoorlijke impact op ons leven gehad.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Gezondheid is overleven, het geeft meer mogelijkheid om van je leven te genieten.

Bericht door Oude.Wilg »

Door een slokdarm maag aandoening Barrett, heeft mijn vrouw aardig wat jaren slecht kunnen eten en drinken, dat heeft er waarschijnlijk ook toe bij gedragen dat ze botontkalking kreeg, we nemen al een tijdje bot opbouw dingen in en ze heeft niet meer zoveel last van bottenpijn gevoelige gewrichten, en van de twee fracturen in de ruggenwervels, door de rug heen gaan is ook al weer een tijdje geleden.
Hopelijk in het nieuwe huisje waar we nu in zijn getrokken, geeft het regelmatig in de zon zitten nog een zetje om de boel nog sterker te maken.

We lopen nu nog meer en genieten van de frisse lucht, en van de rust.

We doen zoveel mogelijk wat de topic aan geeft.
Gezondheid is overleven, het geeft meer mogelijkheid om van je leven te genieten.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Plaats reactie