Zwervers / arbeidsmigranten

Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Zwervers / arbeidsmigranten

Bericht door Roely »

IMG_20200303_122115_copy_912x684.jpg
IMG_20200303_122115_copy_912x684.jpg (268.19 KiB) 5127 keer bekeken
Komen jullie ook veel zwervers of oostblokkers tegen in het bos?

De afgelopen tijd heb ik wat kleinere stukjes bos bezocht zo in de directe omgeving van de stad zeg maar. Ik vind overal hutjes of verlaten slaap plekken. Vaak stukken bouwzeil, soms kapotte tentjes, maar altijd veel zooi, vaak schoenen lege aanstekers en heel vaak lege drank blikjes en flessen.
Gisteren vond ik eerst drie gestolen fietsen ( sloten waren open maar er zat geen sleutel in het slot). 10 meter verder een verlaten slaapplek. Een half uurtje daarna vond ik een spoor volgend, een heel tentenkampje. Waar ze dus nog actief verbleven.. Sterker nog ze bleken nog in de tent te liggen ook. 8-)
Er lag een utbeenmes #20 voor de tent, die had ik alvast geconfisqueerd :D. Maar ze verkozen ervoor om muisstil in der tentje te blijven liggen. De tenten waren op dat moment dicht. Echter had ik dat mes even weggebracht en was weer terug gelopen. En toen waren de tentjes ineens open, ze waren er dus echt wel. Ik ben maar meteen omgedraaid en de confrontatie verder niet aan gegaan.

Kijk normaal kies ik een wat groter natuurgebied en loop ik er eerst een heel eind erin, alvorens ik het pad verlaat. En ben misschien gemiddeld eens in de twee jaar zoiets tegen gekomen. Nu de afgelopen weken al zes keer. En afgelopen najaar ben ik ook al een aantal keer op zo'n plek gestoten.

Ik vroeg me af of het een lokaal probleem zou zijn of dat het een nieuwe trend door heel het land is. Ik weet dat hier veel mensen zijn die voornamelijk de paden blijven volgen. Die gaan zoiets natuurlijk al nooit tegen komen. Maar al die anderen struiken struiners moeten dit dan toch ook opgemerkt hebben. 8-)
IMG_20200303_122122_copy_912x684.jpg
IMG_20200303_122122_copy_912x684.jpg (276.99 KiB) 5127 keer bekeken
IMG_20200303_114250_copy_912x1216.jpg
IMG_20200303_114250_copy_912x1216.jpg (565.39 KiB) 5127 keer bekeken
Als je goed kijkt, zie je links van die twee dikkere berken het mes nog liggen.
Bijlagen
IMG_20200303_122002_copy_912x684.jpg
IMG_20200303_122002_copy_912x684.jpg (326.31 KiB) 5127 keer bekeken


Mismieter
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mar 2019, 17:30
Locatie: Geleen

Re: Zwervers / arbeidsmigranten

Bericht door Mismieter »

Nee.... nog nooit gezien.
Ik word er ook even slecht van als ik die foto's zie.
En heb er ook even geen woorden voor. Jeetje mina...


Je moet niks, je wilt het. Of niet...
Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Zwervers / arbeidsmigranten

Bericht door Waidmann »

In Nijmegen is het een erkend, maar onopgelost probleem, in de Ooijpolder staan ze direct naast het pad. Hier in de Achterhoek zie je het eigenlijk nooit, waar ik wel blij mee ben.

Mensonterend om zoiets te zien. Sommigen houden het nog netjes. Maar vaak zie je dat men andere zorgen heeft dan opruimen...


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Zwervers / arbeidsmigranten

Bericht door Martin Outdoors »

Ik heb dit fenomeen alleen nog maar in Duitsland gezien , niet te best wat een zooi zeg .


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Zwervers / arbeidsmigranten

Bericht door ger010 »

Treurig, ze zullen zo niet leven omdat ze het zo leuk vinden lijkt me.
Maar goed wat ik niet snap hou het gewoon schoon...

Heb je contact met de politie op genomen ?


Afbeelding
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Zwervers / arbeidsmigranten

Bericht door Dabberty »

Ja, stelende zwervers ben ik wel een stegen gekomen.
Niet in de echte natuur, maar wel in de stadse natuur:
http://forum.bushcraftnederland.nl/view ... =20&t=9894


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Zwervers / arbeidsmigranten

Bericht door Roely »

@ger. Nee geen politie. Ze zaten net op particulier terrein. ( hek open geknipt) feitelijk zaten ze dus achter in de tuin van een villa. Ik ben wel even aan de deur geweest bij deze mensen. En die zouden polshoogte gaan nemen. Ik ga morgen even kijken of er veranderingen zijn. En eventueel de fietsen op laten halen. En misschien moeilijk te zien, maar ze hadden een hele rits gevulde vuilniszakken staan.
( het is feitelijk een smalle strook bos afgewisseld met een stukje beschermd natuurgebied. Stukjes bos van staatsbosbeheer en stukken particuliere grond.aan de achterzijde vanuit mij gezien staan dan de bijbehorende woningen.)

@ Dabberty sjee dat was een groot kampement bij jou zeg. Hier afgaande van de drie stoelen zouden er drie personen vertoeven. Eigenlijk was ik van mening dat ze gewoon wel werk zouden hebben. Maar geen vaste woon of verblijf adres. Nu twijfel ik daarover. Ik ken namelijk Polen die hier een half jaar komen werken en dan weer terug gaan. Die krijgen dan een kamertje van het uitzendbureau a 600 euro in de maand. Een maand in de bossen is dan 600 euro winst. En dat ze het mes wat ik gepakt had, mee hadden genomen van het slachthuis. Het is wel een professioneel uitbeen mes, wat hier niet zo ergens in de winkels ligt. Die tuinstoelen en fietsen waren dan wel gegarandeerd ergens uit de buurt gestolen. Ik weet het niet, ik zag het als een probleem gecreëerd door die Poolse en Bulgaarse uitzend bureaus. En ja zoals ik al vertelde is het ook niet in de echte natuur al waar ik normaal vertoef, maar inderdaad de versnipperde gebiedjes in en rond de stad.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Zwervers / arbeidsmigranten

Bericht door Tim »

Roely schreef:Ik weet het niet, ik zag het als een probleem gecreëerd door die Poolse en Bulgaarse uitzend bureaus.
Dat vind ik wat te makkelijk.

Wij wilden één Europa. Wij willen niks betalen in de winkel voor vlees (even focus op het uitbeenmes) en werkgevers willen niet betalen voor goed personeel en/of focussen op maximale winst.

De pool of het uitzendbureau faciliteert alleen maar op onze vraag.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: Zwervers / arbeidsmigranten

Bericht door Dominicus »

Als je de wet mag overtreden ,en daar staat geen sanctie op snap ik dat mensen in het bos gaan kamperen.
Je moet je alleen wel voorstellen dat geen mens dat echt wil op deze manier.!?
Ik zou zeggen maak een bordje in 5 talen ,ik stel voor pools ,bulgaars ,romeens Albanees en hongaars met de tekst welkom in nederland zoek een gode linkse activist en die gaat belasting geld gebruiken om een huis voor jullie teregelen.

En met een ps met de tekst blijf van andermans spullen af je bent niet in een apenland beland ,maar in nederland daar mag alles.

En waar ik echt van kan genieten dat ik alles kan zeggen en daar graag 48% van mijn inkomen mag afdragen om wild kamperen en diefstal en faciliteren.

Dominicus

Het is voor 30% bushcraft wat het topic aangeeft mij antwoord is 40% persoonlijk 60 % is populisme


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Zwervers / arbeidsmigranten

Bericht door ger010 »

Maar wel 100% Dominicus ;-)


Afbeelding
Koddebeiertim
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2017, 16:55

Re: Zwervers / arbeidsmigranten

Bericht door Koddebeiertim »

Bekend fenomeen hier in Scheveningen/Den Haag,
Ik loop veel in de duinen, en heb de afgelopen jaren al flink wat (al dan niet verlaten) tentenkampjes aangetroffen.
Bewoonde bunkers zijn ook al geen uitzondering meer..
Het is vaak heel basic, en het lijkt wel of men in zo'n situatie niet meer in staat is de eigen leef omgeving schoon te houden, heel vervelend om te zien.

1 keer was het een Nederlands gezin, die door financiële problemen dakloos waren geworden, en in een grote tent in het duin leefden. Deze zijn door een buurtbewoner in contact gebracht met hulpverlenende instanties en hebben weer onderdak begreep ik..

De troep blijft helaas meestal liggen, dit is voor de natuurliefhebbers onder ons heel naar om mee geconfronteerd te worden.

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een werkend mens dit zou verkiezen boven een vakantiehuisje of appartement.. ook niet voor 600 euro. Ik denk toch eerder aan werkloze immigranten ???

Gr, Tim


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Zwervers / arbeidsmigranten

Bericht door Roely »

kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een werkend mens dit zou verkiezen boven een vakantiehuisje of appartement.. ook niet voor 600 euro. Ik denk toch eerder aan werkloze immigranten ???

@kodder tim. De pool welke ik gesproken heb ( collega) , zat met een stuk of 5 a 6 anderen in een gewoon rijtjeshuis van het uitzendbureau . En betaalde 600 voor zeg maar een slaapkamer voordeel voor hem was dat hij toen nooit kleren of onderbroeken in de winkel hoefde te kopen. Die kocht hij van medebewoners die toch dagelijks op dievenpad gingen. Schrijnende echter was dat hij er geen deur in had zitten ( die was ooit gejat) . Dus als hij was werken maakten anderen ook gretig gebruik van zijn spullen en of voorraad. Uiteindelijk is ie samen met een ander particulier gaan wonen. En nu woond ie vlak over de grens in België met zijn vriendin. Daar zou het goedkoper zijn geweest en waren ze sneller aan de beurt. Hij was al een jaar of 8 hier intussen.


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Zwervers / arbeidsmigranten

Bericht door Cobber »

Een tijd geleden hebben ze in Zuidlaren twee Polen gesnapt die een ondergrondse woning hadden gemaakt in het bos....spaart hun huur uit!
En hoorde van de week dat er nu een zwerver kamp heeft opgeslagen vlak bij onze kayakclub...met de wereld vuilniszakken in de buurt. Word alleen maar erger....


Gebruikersavatar
Ron NL-S
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 okt 2015, 17:00
Locatie: Stora Skedvi Dalarna Zweden
Contacteer:

Re: Zwervers / arbeidsmigranten

Bericht door Ron NL-S »

Een heel bekend probleem hier in Zweden, zeker rond de tijd van 't bessenplukken.
Tim schreef:
Roely schreef:
Wij wilden één Europa. Wij willen niks betalen in de winkel voor vlees (even focus op het uitbeenmes) en werkgevers willen niet betalen voor goed personeel en/of focussen op maximale winst.

Tim
Definieer "wij"?


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Zwervers / arbeidsmigranten

Bericht door Tim »

Ron,

Wij hebben met z'n allen gestemd en Wij hebben er ook niets tegen gedaan om het tegen te houden.

Ik heb in ieder geval niet in Den Haag gestaan. De Fransen kunnen dat bv een stuk beter.

TIm


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Plaats reactie