Kampvuur

Plaats reactie
Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Kampvuur

Bericht door Dominicus »

Leden

FF een stelling

Als je met 4 man op pad bent en de 1.5 mt zone in acht nemend
Hoe groot moet je vuurtje dan worden.
En FF verder denkend al je met 10 mensen op stap bent ?

Dominicus


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Kampvuur

Bericht door Martin Outdoors »

Dan heb je het niet begrepen, 3 man hooguit . Blijf maar thuis ^-^


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: Kampvuur

Bericht door Dominicus »

Oke dat klop
Maar blijft dat zo ?


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Kampvuur

Bericht door Roely »

Gewoon een groot vuur maken.. Dat is een perfecte tussenscherm voor de zwevende virus deeltjes toch.. Daarmee reduceer je de gepaste afstand tot een halve meter O0

Als je nou met tien man gaat. Kun je aantoonbaar 14 dagen van te voren in quarantaine gaan. Dan mag je met zijn allen knuffelend rond het vuur gaan zitten lijkt me.

Je zou ook nog met zijn allen voor een kkk outfit kunnen kiezen natuurlijk. Volgens mij laat een gemiddelde boa of handhaver je wel mee rust dan.
Met zo'n groep midden in de bossen >:D geloof ik niet dat er iemand anders nog dichtbij gaat komen.


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Kampvuur

Bericht door Flecktarnmann »

Roely schreef:Je zou ook nog met zijn allen voor een kkk outfit kunnen kiezen natuurlijk. Volgens mij laat een gemiddelde boa of handhaver je wel mee rust dan.
Met zo'n groep midden in de bossen >:D geloof ik niet dat er iemand anders nog dichtbij gaat komen.
Uit eigen ervaring kan ik bevestigen dat onder dubieuze omstandigheden potentiële pottenkijkers daadwerkelijk snel verdwijnen.

Ik was bezig met het graven van een gat om daar een ondergronds hut te maken. Licht uitgedrukt was het een k*t bodemsoort vol met stenen, waar ik dan ook constant tegen aan sloeg met de klapschop. Enkele uren later kwam er vanuit het niets iemand dwars door het bos naar die locatie toe lopen (ik zat toen een beetje verderop pinda's te eten), ik zei hoi, hij zei hoi, bleef enkele momenten stil staan en zag toen dat er een gat aanwezig was. Hij liep ernaartoe en vervolgens maakte deze persoon zich opeens heel snel uit de voeten.

Afbeelding is gerelateerd.
Afbeelding

Wel jammer op zich, was een perfecte locatie en heb er veel moeite aan besteed. Maar nu dat iemand er al van af weet, zal ik het ergens anders opnieuw moeten proberen.


Bubberbushman
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 aug 2018, 08:03
Locatie: Nijmegen

Re: Kampvuur

Bericht door Bubberbushman »

Flecktarnmann schreef:
Roely schreef:Je zou ook nog met zijn allen voor een kkk outfit kunnen kiezen natuurlijk. Volgens mij laat een gemiddelde boa of handhaver je wel mee rust dan.
Met zo'n groep midden in de bossen >:D geloof ik niet dat er iemand anders nog dichtbij gaat komen.
Uit eigen ervaring kan ik bevestigen dat onder dubieuze omstandigheden potentiële pottenkijkers daadwerkelijk snel verdwijnen.

Ik was bezig met het graven van een gat om daar een ondergronds hut te maken. Licht uitgedrukt was het een k*t bodemsoort vol met stenen, waar ik dan ook constant tegen aan sloeg met de klapschop. Enkele uren later kwam er vanuit het niets iemand dwars door het bos naar die locatie toe lopen (ik zat toen een beetje verderop pinda's te eten), ik zei hoi, hij zei hoi, bleef enkele momenten stil staan en zag toen dat er een gat aanwezig was. Hij liep ernaartoe en vervolgens maakte deze persoon zich opeens heel snel uit de voeten.

Afbeelding is gerelateerd.
Afbeelding

Wel jammer op zich, was een perfecte locatie en heb er veel moeite aan besteed. Maar nu dat iemand er al van af weet, zal ik het ergens anders opnieuw moeten proberen.
Haha t lijkt vanaf hier ook wel of je een lijk gaat proberen te begraven.. dan snap ik wel dat hij zich uit de voeten maakte.


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Kampvuur

Bericht door ger010 »

oke is onder controle, gewoon net als in de super markt
van die plexi glas platen op hangen en geen probleem :)


Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Kampvuur

Bericht door Martin Outdoors »

Hahahaha ! Mooi allemaal je eigen stuk plexiglas mee . Einde van de avond al die platen om de lui heen gesmolten , eeuwig regenjas lol


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Kampvuur

Bericht door Flecktarnmann »

Gewoon verder van het vuur af zitten :D

Of de platen rondom alle aanwezige mensen plaatsen en dan vervolgens 2 weken quarantaine in het bos met z'n allen.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Kampvuur

Bericht door Roely »

Misschien ter desinfectie allemaal om beurten even door het vuur heen dansen. Beginnen we met onze Dominicus.


Gebruikersavatar
wiliam
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2017, 09:46

Re: Kampvuur

Bericht door wiliam »

Vuur van 3 meter breed geeft al 6 plaatsen, of 2 gewone vuren en je kan 8 personen kwijt.
Even creatief zijn en anders vragen hoe de scouts het deze zomer gaan doen.
10 man rond een vuur is een georganiseerde reis,
dus probleem van organisator/beheerder. ^-^
Gewoon verstand gebruiken, en je komt al een heel eind.
Ieder een mondmasker, en aparte eet en drinktafel op 1.5 meter van elkaar.


Neem jezelf niet te serieus, je hebt 98% Bonobo/Chimpansee DNA..
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Kampvuur

Bericht door Oude.Wilg »

Bij een goed vuur trekt alles wel naar de warmte toe ook door het zuurstof verbruik, en waait het wat dan komt het ook eerst door het vuur en word het door de warmte stroom naar boven getransporteerd.
Het is ook te merken als iemand rookt dat trekt ook naar het vuur, en de anderen ondervinden er denk ik nauwelijks of geen last van.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Plaats reactie