Sluiting paalcampings

Hermanusb
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:23

Sluiting paalcampings

Bericht door Hermanusb »

Sbb gaat alle paalcampings sluiten.
Dat krijg je als de rotzooi blijft liggen.

https://www.metronieuws.nl/lifestyle/re ... HqJrg0dZdg


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Sluiting paalcampings

Bericht door Flecktarnmann »

Zelf ben ik nog nooit op een paalkampeerplaats geweest, maar wel jammer om te lezen.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Sluiting paalcampings

Bericht door Roely »

Helemaal prima.!!


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Sluiting paalcampings

Bericht door Martin Outdoors »

Tja , kak voor de mensen die zich binden aan een paal kampeer plek.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Bubberbushman
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 aug 2018, 08:03
Locatie: Nijmegen

Re: Sluiting paalcampings

Bericht door Bubberbushman »

Wat ik afgelopen jaren heb gezien inderdaad logisch. Veel wc papier en rotzooi, halve bos leeggekkaapt van dood hout. En bijna altijd te veel kampeerders. Maar wel erg jammer.

Eigenlijk vind ik dat je een wildkampeer diploma moet krijgen. Even bewijzen dat je weet hoe je verantwoord een vuurtje kan stoken, en wanneer dat niet kan. Zoals met deze droogte. En dat je weet hoe je je sporen wist. En dat je met diploma gewoon je eigen plekje mag vinden in een random stukkie natuur.


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Sluiting paalcampings

Bericht door Flecktarnmann »

Bubberbushman schreef:Eigenlijk vind ik dat je een wildkampeer diploma moet krijgen. Even bewijzen dat je weet hoe je verantwoord een vuurtje kan stoken, en wanneer dat niet kan. Zoals met deze droogte. En dat je weet hoe je je sporen wist. En dat je met diploma gewoon je eigen plekje mag vinden in een random stukkie natuur.
Mee eens. Wie neemt het initiatief en gaat aan tafel met Staatsboskapperij?


Bubberbushman
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 aug 2018, 08:03
Locatie: Nijmegen

Re: Sluiting paalcampings

Bericht door Bubberbushman »

Ik zal t aan die gasten van wildkamperen vragen :)


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Sluiting paalcampings

Bericht door Martin Outdoors »

Ja , kun je doen maar die lui wild kamperen niet die kamperen legaal , daar had ik ze al eens op aangesproken op hun site waar ik "lid" van was maar geen reactie . Dus ik bezoek ze ook niet meer op interweb. ^-^


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Sluiting paalcampings

Bericht door Flecktarnmann »

Wildkamperen is voor velen een vaag begrip. In Nederland word wildkamperen vaak gebruikt i.p.v het (vooral in België gebruikte) woord paalkamperen. In principe snap ik het wel, want wildkamperen is legaal nergens mogelijk in Nederland. Zodra het op eigein terrein is is het niet meer wild, en zelfs dan is het niet altijd legaal (i.v.m bestaande bestemmingsplannen die verschillen per gebied).


Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: Sluiting paalcampings

Bericht door Dominicus »

De opmerking een wild kampeer diploma ,is al eens besproken op dit forum.
Vermoedelijk 8 jaar geleden , maar wie maakt de regels.

Dominicus


Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: Sluiting paalcampings

Bericht door Dominicus »

Stichting wild kamperen deze heren willen een voorbeeld functie hebben

Hoe maak je vuur en hoe onderhoud je dit vuur

https://youtu.be/V_NTf4s4JAM

Deze heren willen met staats bosbeheer om de tafel ,laat SB nooit dit filmpje zien
Wie gaat ze leren hoe je een vuur onderhoud
En dan als voorbeeld achter laten ;-)
Is niet gek dat de paal kampeer plaatsen dicht gaan
Dominicus


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2587
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Sluiting paalcampings

Bericht door Trailtraveller »

Toen ik nog in het bestuur van Stichting Bushcraft zat, hebben wij al veel activiteiten ondernomen (8-5 jaar geleden) die nu verschillende clubjes proberen op te zetten. We hadden toen al een vooruitziende geest zeg maar.

De ervaring leerde dat SBB in van alles geïnteresseerd was, echter niets wilde participeren, wel de leges en voordelen ontvangen.
Na denk een kleine 3 jaar praten en vergaderen met SBB, kwam uiteindelijk het verlossende woord dat (hogere ambtenaren) niets in de plannen zagen.
De mannen waarmee wij bij SBB contact hadden, wel. Maar de bazen helaas niet. Omdat ze bang waren iets te ondernemen waar ze later geld in moesten stoppen. Ook toen was er sprake van opheffen van paalkampeerplekken, niet alle maar wel een aantal populaire.

Wij wilden toen cursussen verzorgen zodat bushcrafters een "vergunning" kregen en een registratiesysteem zodat iedere BOA/boswachter wist wie er zat.
(Met dat daarbij een houtvuur mogen stoken). Dit om vervelende gasten direct aan te pakken en niet-legale verblijvers juridisch een schop onder de arie te kunnen geven.

SBB kiest hiermee zoals altijd onder het mom, te weinig geld, de kortste route. Gewoon sluiten.

Ik vrees dat de gesprekken met andere clubjes op dezelfde wijze zal verlopen. Toen hadden wij al een vrij goed en breed plan, met een bijna soortgelijke opzet als de nationale visvergunning.

Natuurlijk wens ik iedereen die een poging doet veel succes, het niet geschoten is altijd mis kan van toepassing zijn. De boodschap is van mijn kant eigenlijk dat praten met SBB zelfs in een vergevorderd stadium -geen enkele- garantie zal geven dat er een akkoord komt.


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Sluiting paalcampings

Bericht door Flecktarnmann »

Wat als we met zijn allen gezamenlijk de paalkampeerplaatsen bestormen. Ze kunnen niet iedereen stoppen, toch? Toch????


Thabro

Re: Sluiting paalcampings

Bericht door Thabro »

.............
Laatst gewijzigd door Thabro op 18 jun 2021, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Sluiting paalcampings

Bericht door Flecktarnmann »

Thabro schreef: Zou niet weten waar ik met mn lavvu met kacheltje kan gaan "staan in de wintermaanden...
In het wild :D


Plaats reactie