Probleemwolf ergert Duitsers

Vrijbuitert

Probleemwolf ergert Duitsers

Bericht door Vrijbuitert »

Probleemwolf ergert Duitsers

WITTSTOCK -  De terugkeer van de wolf in Duitsland begint ergernis op te wekken. In het land leven nu ruim vijftig van deze roofdieren. Tot dusver vrij probleemloos, maar een enkel exemplaar brengt de natuurbeschermers nu in verlegenheid. Die probleemwolf heeft in de voorbije zeven maanden al zeventig damherten, rendieren en schapen gedood ten noorden van hoofdstad Berlijn.

Klik hier voor het volledige bericht.


oud deelnemer 4

Re:Probleemwolf ergert Duitsers

Bericht door oud deelnemer 4 »

Ook natuurbeschermer Steffen Butzek vindt de wolf helemaal niet problematisch. Hij roept de veehouders op hun weilanden beter te beschermen. Dat wil de deelstaat Brandenburg eveneens. Vanaf maart geeft de staat alleen nog vergoeding voor schade door wolven, als het gebied goed afgesloten is.



dus een hoge muur om je wei waar gegraast wordt waar de wolf nie door of over kan
anders kan je fluiten naar je centen, eigen schuld zeggen ze dan

ben benieuwd hoelang die wolf nog te leven heeft


Vrijbuitert

Re:Probleemwolf ergert Duitsers

Bericht door Vrijbuitert »

Een muur is niet nodig. Ben even op zoek naar de foto welk gaas voldoende schijnt te zijn om de wolf buiten de weide te houden.

Op de weblog Wolven in Nederland staat meer informatie over wolven en vee.


Vrijbuitert

Re:Probleemwolf ergert Duitsers

Bericht door Vrijbuitert »

Beelden van ZDF die ooit iets van een film hebben gemaakt over wolven.

Klik hier voor de beelden.


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re:Probleemwolf ergert Duitsers

Bericht door jenniskens »

De Duitsers zijn erg goed in natuurfilmen dat laten ze hier ook weer zien.
Je wordt helemaal mee genomen als je dit zit te kijken, geweldig.

Maar ik denk dat je nek haren recht over eind gaan staan als je hier een wolf zou tegen komen in het lokale bos.


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
Terra
Berichten: 1810
Lid geworden op: 20 jul 2010, 19:45
Contacteer:

Re:Probleemwolf ergert Duitsers

Bericht door Terra »

Mooie docu.

Discussie over opkomst van de wolf wordt momenteel op EU en ook op nationaal en lokaal niveau gevoerd.
Goed dat voor- en tegenstanders met elkaar in gesprek gaan.
Maar zolang het "roodkapje-syndroom" nog zeer diep geworteld zit in onze genen, hebbben we nog een lange weg te gaan hebben voordat NL klaar is voor ontvangst van wolf.

n.b.
De laatste wolf in Brabant is zo'n 160 jaar geleden geschoten. Jagers legden het beest op een platte kar en reden alle dorpen af om zogenaamd beschermingsgeld te vragen. Dat het telkens de zelfde wolf betrof vertelde ze er niet bij natuurlijk. Dit kon men heel lang volhouden totdat het karkas begon te rotten.

Terra


www.stichtingbushcraft.nl

It's in adventure, that i learn knowing myself and finding myself...
Vrijbuitert

Re:Probleemwolf ergert Duitsers

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="jenniskens"]Maar ik denk dat je nek haren recht over eind gaan staan als je hier een wolf zou tegen komen in het lokale bos.
[/quote]Geloof dat er al eerder een discussie is geweest hierover op het forum.

Je moet blij zijn als je een wolf ziet en gewoon blijven staan...


BJ
Berichten: 1097
Lid geworden op: 12 jun 2010, 10:47
Locatie: Assen

Re: Probleemwolf ergert Duitsers

Bericht door BJ »

mmmmmmmmmmmmm ergernis en Duitsers.................. ik had hier wel een speciaal topic voor kunnen maken ^-^

BJ


"The best knife is the one you have with you when you need it."

De stilte is de allermooiste taal.........
die maar weinigen beheersen.
Vrijbuitert

Re: Probleemwolf ergert Duitsers

Bericht door Vrijbuitert »

Ik ook wel, maar toch mag ik onze oosterburen ook wel erg graag. Kom graag in Duitsland, mooi land met aardige mensen, waarvan sommige (net als bij ons) wat vreemde trekjes hebben...


RichardV
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mar 2010, 22:41

Re: Probleemwolf ergert Duitsers

Bericht door RichardV »

Ach je hebt overal vreemde mensen. Feit is wel, voor mij dan, dat Duitsland een mooi land is.
Nou ben ik niet bang dat wolven mensen aan zullen vallen maar ik vond die vrouw in Canada wel erg dapper om even tussen de wolven te gaan liggen. Vind me zelf geen mietje maar ik weet niet of ik dat gedaan had.
Wel een wereldervaring en het bewijst maar mooi dat wij eigenlijk niets te vrezen hebben van die dieren.


Ron

Re: Probleemwolf ergert Duitsers

Bericht door Ron »

[quote="BJ"]
mmmmmmmmmmmmm ergernis en Duitsers.................. ik had hier wel een speciaal topic voor kunnen maken ^-^

BJ
[/quote]

OT;
Allemaal kunstmatig instant gehouden negatieve denkbeelden, als je 't mij vraagt.

Bij "ergernis en Nederlanders" krijg je wat mij betreft meer respons.

weer on topic;
Een wolf die herten doodt?? Een schande!  ::)

Wolven en moderne samenleving gaan niet samen. Mede ook omdat, net als bij Duitsers ( ;-) )  een verkeerd/negatief gecreëerd en in stand gehouden beeld de algemene visie blijft bepalen. Verder is er simpelweg geen echt wilde natuur meer mogelijk in onze over gecultiveerde omgeving.
Maar deze discussie is inderdaad al eens eerder gevoerd.


BJ
Berichten: 1097
Lid geworden op: 12 jun 2010, 10:47
Locatie: Assen

Re: Probleemwolf ergert Duitsers

Bericht door BJ »

[quote="Ron"]
Bij "ergernis en Nederlanders" krijg je wat mij betreft meer respons.
[/quote]

Zeker als NL weer op de camping in het buitenland staat :-[

BJ

back on topic maar weer ...............


"The best knife is the one you have with you when you need it."

De stilte is de allermooiste taal.........
die maar weinigen beheersen.
Gebruikersavatar
Triops
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 mar 2011, 13:11

Re: Probleemwolf ergert Duitsers

Bericht door Triops »

Heb nog geen enkele link opgevolgd, deed me echter meteen denken aan iets.



Is de schadevergoeding van door wolven opgevroten vee groter dan de gemiddelde marktwaarde van't wollige shoarmabeest?
;D

Hup de wolf!


Never go to a doctor whose office plants have died.
Gebruikersavatar
willem zuyderduyn
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jun 2010, 23:34
Contacteer:

Re: Probleemwolf ergert Duitsers

Bericht door willem zuyderduyn »

[quote="GerjanC"]
Een muur is niet nodig. Ben even op zoek naar de foto welk gaas voldoende schijnt te zijn om de wolf buiten de weide te houden.
[/quote]

Het plaatsen van een gaashek rond een gemiddelde wei kost al heel snel 4000 euro, aangenomen dat de paaltjes er al staan. Daar kan je een hoop schapen voor laten opvreten. De boeren mogen dus zelf kiezen hoe ze gepakt willen worden. Als ik daar boer zou zijn en ik kende iemand met een jachtgeweer, dan zou ik het dus wel weten >:D >:D.


Vrijbuitert

Re: Probleemwolf ergert Duitsers

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="willem zuyderduyn"]
Het plaatsen van een gaashek rond een gemiddelde wei kost al heel snel 4000 euro, aangenomen dat de paaltjes er al staan. Daar kan je een hoop schapen voor laten opvreten. De boeren mogen dus zelf kiezen hoe ze gepakt willen worden. Als ik daar boer zou zijn en ik kende iemand met een jachtgeweer, dan zou ik het dus wel weten >:D >:D.
[/quote]Wat ik begrepen had dat de verplaatsbare afrastering op de foto voldoende is om de wolven af te schrikken. Vraag me niet hoe het kan, aangezien die wolven er zo overheen springen...
Afbeelding

Kost overigens nog genoeg, maar dat terzijde.

Er vanuit gaande dat een wolf even goed kan klimmen als een hond, denk ik dat het aanbrengen van een flink gaashek om het weiland weinig zin heeft. Als je bij een opleidingsschool voor politiehonden gaat kijken zul je zien dat die beesten met een flinke sprong en wat klauteren zo over een schutting van een meter of 2a3 klimmen. Dan hebben we het nog over een schutting. Mijn hond staat als ze wil binnen een minuut over een meter gaas (klimt via de gaten naar boven).

Een hekwerk heeft weinig zin als je die om het weiland wil hebben, het zal alleen verzekeringstechnisch interessant zijn denk ik. Bovendien zou ik ook oppassen met een jachtgeweer. Stel dat die wolf gevolgd kan worden met zo'n halsband met zender, dan heb je denk toch iets uit te leggen als het beest doodgeschoten in je schapen weide ligt...
Laatst gewijzigd door Vrijbuitert op 03 apr 2011, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.


Plaats reactie