Sommige Steekwapens Verboden

Robbie
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 mar 2012, 10:32

Re: Steekwapens Verboden

Bericht door Robbie »

Nederland veranderd met haar ziekelijke regeltjes langzaam maar zeker in een openluchtgevangenis...

Ik heb een (Black Eagle) vlindermes liggen, het ding is meer dan 20 jaar oud en heb ik ooit eens van mijn moeder gekregen.
Aan dat mes kleeft een emotionele waarde, mijn moeder is 6 jaar geleden op 59 jarige leeftijd overleden.


Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Steekwapens Verboden

Bericht door Calhovin »

Even ter mijn info: wat is een valmes? Behalve een gevaar voor blote voeten?


RichardV
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mar 2010, 22:41

Re: Steekwapens Verboden

Bericht door RichardV »

Een valmes is een mes dat middels een mechanisme, een druk op een knop, geopend word.
Verder is het zo dat we op straat best nog wat vlindermessen tegenkomen bij de jongetjes met petjes op en het bekende stoere loopje. Voorheen moesten we die dingen dan teruggeven als we de brave heren gecontroleerd hadden en nu dus niet. Het is natuurlijk zo dat als je echt wil er altijd wel wat voorhanden is om mee te steken.
Wat Engeland betreft, hoeveel steekincidenten hebben zij wel niet gehad. Vind het wel logisch dat ze daar fel zijn op messen.
Wat betreft de uitleg die de straatdiender over wat hij een steekwapen vind, dat is allemaal wettelijk omschreven. In de wet wordt vrij precies verteld welke lengte, breedte en andere voorwaarden gesteld worden aan "steekwapens".

Groeten Richard


Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re: Steekwapens Verboden

Bericht door HJ »

[quote="Robbie"]
Nederland veranderd met haar ziekelijke regeltjes langzaam maar zeker in een openluchtgevangenis...

Ik heb een (Black Eagle) vlindermes liggen, het ding is meer dan 20 jaar oud en heb ik ooit eens van mijn moeder gekregen.
Aan dat mes kleeft een emotionele waarde, mijn moeder is 6 jaar geleden op 59 jarige leeftijd overleden.
[/quote]
Robbie,

Als je dit mes gewoon thuis bewaard, is er geen haan die er naar kraait. (Tenzij je een keer iets "doms" doet en er huiszoeking is :-))

De regels zijn aangepast om de diender op straat een mogelijkheid te geven om op te treden tegen de bekende figuren die RichardV al beschreef. In de "oude" wet stonden nog allerlei maten en voorwaarden. Dat gaf altijd een hoop gezeur. Nu is het zo dat, als je gedrag aanleiding geeft of er een speciale binnenstadactie is oid, al dat soort kanslozen gewoon hun mes kwijt is. En dat is maar goed ook want die gasten gaan echt geen featherstick snijden.

Een voorbeeld: Kortgeleden waren een tweetal van dit soort gastjes auto's aan het vernielen. Iemand zei er iets van en toen wilden de gastjes vechten (stoer, als je met zijn tweeen bent). De persoon was echter ook niet van gisteren en kleunde er gewoon op. En toen trok 1 van die petdragende "helden" een vlindermes en haalde de arm open van de man.

Eerder zou dit dus niet tot een strafbaar feit hebben geleid voor de WWM (wet wapens en munitie), uiteraard wel vernieling en mishandeling. Nu dus wel en dat geeft wat meet slagkracht tegen dit soort uitschot.

Gr HJ


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
Robbie
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 mar 2012, 10:32

Re: Steekwapens Verboden

Bericht door Robbie »

[quote="HJ"]
Robbie,

Als je dit mes gewoon thuis bewaard, is er geen haan die er naar kraait. (Tenzij je een keer iets "doms" doet en er huiszoeking is :-))[/quote]

Dat klopt, als ik hem thuis bewaar is er niemand die er moeilijk over doet. Feit is wel dat iets dat legaal verkregen is/was, plots illegaal word. Ik heb meerdere zaken thuis die vroeger mochten en nu niet meer, o.a. het werpmes met dubbele snijkant, dat mes gebruik ik wel vaak. (dat mes had ik van mijn vader gehad, en die leeft nog)

Ik ben van mening dat het aanscherpen van de regeltjes niets helpt, alleen maar frustreert voor mensen met goede bedoelingen.
Ze moeten die etterbakjes die de boel vernielen en/of terroriseren hard aanpakken want daar ligt het probleem, als ze geen vlindermes kunnen vinden/krijgen dan pakken ze wel een keukenmes of een schroevendraaier oid.

Het is als een ziekte, je kunt de symptomen verwijderen/verzachten dmv medicijnen, maar de ziekte los je er niet mee op.


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Steekwapens Verboden

Bericht door Een pan's hobby kok »

[quote="Robbie"]
Dat klopt, als ik hem thuis bewaar is er niemand die er moeilijk over doet. Feit is wel dat iets dat legaal verkregen is/was, plots illegaal word. Ik heb meerdere zaken thuis die vroeger mochten en nu niet meer, o.a. het werpmes met dubbele snijkant, dat mes gebruik ik wel vaak. (dat mes had ik van mijn vader gehad, en die leeft nog)

Ik ben van mening dat het aanscherpen van de regeltjes niets helpt, alleen maar frustreert voor mensen met goede bedoelingen.
Ze moeten die etterbakjes die de boel vernielen en/of terroriseren hard aanpakken want daar ligt het probleem, als ze geen vlindermes kunnen vinden/krijgen dan pakken ze wel een keukenmes of een schroevendraaier oid.

Het is als een ziekte, je kunt de symptomen verwijderen/verzachten dmv medicijnen, maar de ziekte los je er niet mee op.
[/quote]

Ik ben met je eens dat het een ziekte is maar wat is dan de oplossing als je die weet kan je een rijk man worden. :-[


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
oud deelnemer 2

Re: Steekwapens Verboden

Bericht door oud deelnemer 2 »

klinkt allemaal leuk die extra wetten maar feit blijft dat toen ik mijn eerste mes kreeg van mijn vader er wel bij verteld werd dat als ik het lef had om met dat mes naar iemand te wijzen ik een ongelooflijk pak op mijn donder zou krijgen!

Nu komt het mooie dat pak op je donder mag niet meer van de WET, en deze "jongetjes met hun rare petjes" hebben vaak volgens onze WETTEN een slechte jeugd gehad!!

Nederland is het land van de regeltjes en inderdaad een openlucht gevangenis aan het worden.

De oplossing is in mijn ogen simpel als je met je poten aan een ander zit omdat je je klauwtjes niet thuis kan houden dan krijg je straf!
Ben je jonger dan 20 jaar dan ga je naar een heropvoedingsinternaat (zal het woord kamp niet gebruiken maar je snapt me wel).

Ben je nog steeds hardleers dan ga je naar de gevangenis waar je  voor de staat kunt gaan werken tegen kost en inwoning.
De werkzaamheden kunnen mooi bestaan uit, straten vegen, strand opruimen, plantsoendienst, langs de weg opruimen afijn u snapt me wel lekker open en bloot met van die mooie hesjes aan waar op staat dat je je schuld aan de maatschappij aan het inlossen bent.

En wat betreft de politie daar snap ik niks meer van de heren krijgen een opleiding, wapens ect maar worden door de politiek/om/rechters in de steek gelaten, ik wil deze baan NIET!
Als ik vroeger iets uitvrat en dat heb ik erg veeeeeeeeeeeel gedaan en ik werd gepakt door de smeris (zo heette dat toen) dan kreeg ik een schop onder mijn hol en werd naar huis gebracht waar ik er nog een paar kreeg van mijn ouwe heer!!!!

Mijn vader zei altijd " ZACHTE HEELMEESTERS MAKEN STINKENDE WONDEN" en dat is zo waar.


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Steekwapens Verboden

Bericht door Een pan's hobby kok »

kan niks ander dan +1 zeggen mooi omschreven.


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Steekwapens Verboden

Bericht door jenniskens »

;D haal adem en laat los Alex  >:D


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
oud deelnemer 2

Re: Steekwapens Verboden

Bericht door oud deelnemer 2 »

och ik blijf ademen maar ik zou wel eens een jaartje aan de touwtjes willen trekken  >:D >:D
Eens kijken of die probleem gevallen nog steeds een probleem zijn!!!


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Steekwapens Verboden

Bericht door jenniskens »

#028#

Ik help je wel, wij zitten wel op een lijn.  #025#


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
oud deelnemer 5

Re: Steekwapens Verboden

Bericht door oud deelnemer 5 »

Ha ha ha, mag ik dan ook aub met 2 handen helpen trekken aan de touwtjes.
Dan bied ik mij deze vrijwillig aan.


oud deelnemer 2

Re: Steekwapens Verboden

Bericht door oud deelnemer 2 »

Even voor de duidelijkheid!

"jongetjes met hun rare petjes" zijn voor mij alle mensen ongeacht huidskleur, geloof en alle andere onzin!!!!!!


Robbie
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 mar 2012, 10:32

Re: Steekwapens Verboden

Bericht door Robbie »

[quote="Herman"]
Ik ben met je eens dat het een ziekte is maar wat is dan de oplossing als je die weet kan je een rijk man worden. :-[
[/quote]

Een oplossing kan voor iedereen een verrijking zijn, bv voor de mensen die wel verantwoordelijk met een vlindermes oid kunnen/willen omgaan, mensen die imitatiewapens willen verzamelen en/of zelf vervaardigen, enzovoort enz.
Een probleem kun je pas oplossen als je de oorzaak kan vinden en erkent, oorzaak en gevolg... Nu (al ruim 2 duizend jaar) proberen ze met wetten, regeltjes, straffen, geboden en verboden de gevolgen te beperken, dat is dweilen met de kraan open...

De maatschappij is de oorzaak voor het creëren van ""etterbakjes"", om ze te bestrijden legt de maatschappij vervolgens zichzelf vast aan regeltjes en wetten,... ondertussen blijft de wond gewoon door etteren.
Bij de oorzaak ligt de oplossing voor het probleem.


Gebruikersavatar
stekker
Berichten: 3204
Lid geworden op: 02 dec 2009, 21:59
Locatie: Meteren

Re: Steekwapens Verboden

Bericht door stekker »

Slechte jeugd gehad, altijd verloren met knikkeren en je driewielertje is 2 keer in je jeugd afgepakt zijn voor mij slechts factoren
in mijn ogen die van ondergeschikt belang zijn. Fout is fout, een dief is een dief .....
Een straf moet je voelen, ervaren en er lering uit trekken.
Zo langzamerhand verliest de hermandat steeds meer gezag.
Een grote mond tegen de politie of uitdagen hiervan moet ook consequenties tot gevolg kunnen hebben.
Ik pleit voor meer bevoegdheden voor de politie om straatcrimineeltjes beter aan te kunnen pakken ipv. die miezerige andere regeltjes
van burgertje pesten.


Groeten Theo.   Afbeelding





Life isn't about how you survived the storm...
It's about how you danced in the rain!!!
Plaats reactie