Als de avond valt

Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Als de avond valt

Bericht door Roely »

Messen slijpen, laatste keer zat ik op de heuvelruggen in limburg. Dus toen was het sávonds laat nog peertjes stoven op het kampvuur samen met een pretsigaretje.  Verder had ik daar een boog gemaakt die ik s'avonds bij het kampvuur netjes heb gemaakt en bijgewerkt ( je weet wel links en rechts wat wegsnijden zodat je een perfecte curve krijgt.) Verder ideaal moment om pijlen te maken die krijg je netjes recht op een vuurtje natuurlijk.
Als ik echt niets beter te doen heb dan zit ik meestal wat in een tak te snijden of wat in een logboekje te schrijven en te tekenen, bv de vele knopen en vallen die ik van internet geleend heb en overteken in mijn schriftje. 
Ik ben ex- muzikant maar ik luister nooit naar muziek s'avonds maar naar de omgevings geluiden en naar het knisperend houtvuur .....heerlijk.  Ik heb weleens een maat mee gehad die zat dan ook met zijn koptelefoon muziek te luisteren, maar nadat ik hem een enkele keer beslopen had en met vuurwerk verrast heb ik hem niet meer met zijn koptelefoon op gezien.

O bedenk ik me ineens dat ik zomers in de loonse en drunense duinen, nog weleens mensen ging besluipen die daar een dropping hadden, zo kwam ik daar s'nachts ook van die wannabe heksen tegen, maar daar werd ik zelf een beetje para van. ;D 
Verder heb ik ooit een paar jagers geplaagd die aan het lichtbakken waren, een paar strijkers tussen hun en de reeen en ze hadden geen drol meer gevangen die nacht. >:(

Ik moet wel even kwijt dat het niet altijd handig is om in het donker van je kamp / bivak af te gaan, ik ben namelijk bij een solo ook een keer een paar uur verdwaald geweest.


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Als de avond valt

Bericht door oud deelnemer 4 »

Kamvuur staren en eventueel wat roosteren, grillen of drankje maken,
verder als ik alleen ben vroeg onder de wol en er weer vroeg uit
in gezelschap komt er bij regel 1 er alleen kletsen bij.
boeken gaan alleen mee bij een vast(er) kampement van meerdere dagen.


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Als de avond valt

Bericht door jenniskens »

Heerlijk relaxen en naar het vuur staren.
boekje lezen.
Wat snijden of prutsen.

Met een drukke baan kom je dan wel tot rust.
Jammer genoeg komt het te weinig voor.


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
JonnoDeelen
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 mei 2013, 00:36

Re: Als de avond valt

Bericht door JonnoDeelen »

Vuurstaren

+1 ;D


Gebruikersavatar
Glenn_Janssens
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:33
Locatie: Regio Antwerpen
Contacteer:

Re: Als de avond valt

Bericht door Glenn_Janssens »

Vuurstaren ook een favoriet van me.
Alsook het oefenen van knopen leggen, lezen ivm bushcraft of een geschiedenisboek.
Lepeltje maken etc.

In groep word het meestal converseren en lachen.


Gebruikersavatar
Pauroz
Berichten: 675
Lid geworden op: 27 nov 2011, 22:17

Re: Als de avond valt

Bericht door Pauroz »

Lezen, messen slijpen, vuur aanhouden. Indien groepsgewijs dan lezen inruilen voor kletsen.


Teacher
Berichten: 2535
Lid geworden op: 19 jan 2011, 16:42
Locatie: België sint-niklaas
Contacteer:

Re: Als de avond valt

Bericht door Teacher »

Vuur staren, mes slijpen een beetje snijwerk. Vroeg onder de wol (tenzij in groep dan kletsen en vuurstaren.)


Afbeelding
Plaats reactie