luchtbuks

Jagen, waarnemen
bannocks

Re:luchtbuks

Bericht door bannocks »

leuke kogeltjes
http://www.predatorpellets.com/


ZVA  Ziekte Van Alleshebber  ;D


robjan

Re:luchtbuks

Bericht door robjan »

Hoi,
Leuk idd MAAR ze zijn veel te licht , je hebt toch wat massa nodig .
Ik leg het altijd als volgt uit :

Een klein kiezeltje kun je van 5mtr zo hard als mogelijk tegen de dubbele ruit aan gooien  dan zul je een ster hebben (eerste ruit kapot)
Neem een baksteen  en gooi die zo hard mogelijk tegen dezelfde ruit en hij knalt er dwars door ondanks dat hij langzamer "reist".

oftewel massa is in dit geval erg belangrijk!


Groeten robert
Ook daar heb ik nog wel een klein plaatje van .
Is een plaatje van een autodeur van een seat marbella van de autosloop !!

de kleine gaatjes zijn van mijn theoben  links onder/midden

Afbeelding


De rest van de gaten zijn ook van luchtbuksen , echt waar.
Laatst gewijzigd door robjan op 03 jan 2010, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.


bannocks

Re:luchtbuks

Bericht door bannocks »

even mijn kwijl opgekuist na het zien van de fotos

heb je dan een tip voor munitie

ik weet niet veel van luchtbuksen
maar met wat googlen
had ik mijn zinnen gezet op de
diana 350 magnum
en de gamo hunter 1250 ???
Laatst gewijzigd door bannocks op 03 jan 2010, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.


robjan

Re:luchtbuks

Bericht door robjan »

Beide zijn goede buksen , zeker weten .
MAAR beide zijn ook vrij groot (lang)

Betere munitie is voor deze beide krachtpatsers  de "baracuda"kogel, komt uit het zwaardere segment en heeft een goede tot uitmuntende kracht overdracht.

Maar mijn advies blijft :
VOOR je zo een bult geld uitgeeft voor een buks , kom eens kijken op een open huis shoot .
Ik wil je best op de hoogte houden van de shoots her en der in het land.
bv ochten, drachten,almelo, langedijk (steun je trouwens ook een goed fonds mee , KIKA  , alle entree geld  gaat naar kika )
OOH zie net dat je uit het buurland  komt , Ik weet niet waar er daar van dat soort dagen zijn  :-[
Maar neem dan mijn laatste raad goed aan , dat kan je een boel ergernis schelen .

Zorg dan dat je in ieder geval in de winkel met de buksen geschoten hebt , een aantal keer!!
zodat je weet hoe het "aanvoelt"want je moet er toch ook een beetje een goed gevoel bij hebben .
Probeer ook eens andere merken bv een hw   of een bsa lightning xl(superbuks en lekker handzaam)
Laatst gewijzigd door robjan op 03 jan 2010, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.


bannocks

Re:luchtbuks

Bericht door bannocks »

bedankt voor de overvloed van info

de diana 350 magnum hebben ze ook in een kortere versie de pro compact

http://www.pyramydair.com/s/m/Diana_RWS ... mpact/1502


robjan

Re:luchtbuks

Bericht door robjan »

Kijk dat is een serieuze buks .
Let wel dat je de .22 besteld ;-)
Wanneer je hem in Amerika gaat bestellen is er een nederlander die daar woont en die doet aan opsturen en bestellen ,  Waarschijnlijk goedkoper dan  daar zo gewoon bestellen .
Ik heb al diverse buksen via hem binnen laten komen , en op het luchtbuksforum waar ik zit ,al veeel meer mensen .

uiteindelijk waren ze goedkoper als wanneer je ze rechtstreeks bij de shop zou bestellen .

Je kunt de beste een mailtje sturen met het linkje van pyramid   en vragen om een prijsopgaaf (geheel vrijblijvend !!)
Zo ook bij pyramid even kijken wat het kost , en zie dan even bij  wie en hoe of wat je hem besteld .
En nee ik heb er geen aandelen  ;D maar heb er gewoon een hekel aan om teveel te betalen .

WWW.AIRGUNEXPORTER.COM
AIRGUNEXPORTER@GMAIL.COM

Wie weet is ie hierin goedkoper , misschien ook niet , proberen kan je het altijd
Gewoon in het nederlands aanschrijven  ;-)


Groeten Rob
PS    uitproberen in een winkel en dan kijken waar hij het goedkoopst is .
Laatst gewijzigd door robjan op 03 jan 2010, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.


Jan

Re:luchtbuks

Bericht door Jan »

Robjan,

graag zou ik op de hoogte gehouden willen worden van zo'n open shoot dag.

ook ik moest wel heel lang glimlachen bij het zien van die autodeur.... ;D

Mag je op die dagen je eigen buks meenemen?

Groeten,

Jan


robjan

Re:luchtbuks

Bericht door robjan »

Jan,

Ja je mag/kan jouw eigen buks meebrengen en er de gehele dag schieten kletsen vragen stellen antwoorden geven etc etc .
toffe groep kerels die zich keurig aan de safety rules houden ,maar wel als kleine kinderen zo enthousiast  in een speelgoed winkel  ;-)

Ik houd je op de hoogte

Groeten Robert


bannocks

Re:luchtbuks

Bericht door bannocks »

bourgeois ik hoor je niet meer
al wat overtuigt


bourgeois
Berichten: 752
Lid geworden op: 05 dec 2009, 20:37

Re:luchtbuks

Bericht door bourgeois »

  Op wat incidentele verstandige opmerkingen over energieoverdracht en zwaardere buksen van een enkeling na leeft de luchtbuksenthousiast blijkbaar in zijn eigen wereldje waar de normale natuurkundige processen van snelheid, gewicht, energieoverdracht en terminaal(wond)ballistiek geen plaats hebben. Er zijn buksen te krijgen die inderdaad ruim even krachtig zijn als een .22lr, maar de normaal in Nederland in de handel zijnde buksen die ik hier tot nu toe voorbij heb zien komen zijn niet echt geschikt om met enige zekerheid iets dat groter is dan een duif of een konijn neer te leggen. Ik heb buiten dit forum de laatste dagen meer contact gehad met luchtbuks affectionados en dan krijg je scenario's voorgeschoteld als: "En dan ga je in een boom zitten en dan loopt er twee meter onder je een wild zwijn door en dan schiet je precies tussen twee nekwervels en dan valt hij dood." In theorie ja, maar ik denk dat je als je het van dit soort dingen moet hebben zult sterven van de honger. Nee, ik hou het voorlopig wel bij echte jachtwapens.


Pepperana
Berichten: 1560
Lid geworden op: 25 dec 2009, 14:05
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re:luchtbuks

Bericht door Pepperana »

Zelf heb ik een HW97k , Gamo hunter440 gehad nu heb ik nog een chinees model  :'( .
Alleen in 4.5mm en zeker de HW schoot heerlijk precies tot op wel 50meter en iets meer.
Dan schoot hij door een blik gevuld met water.

Maar ik ben het wel met bourgeois eens. Vogels en kleine knaagdieren zijn geen probleem maar iets groter gaat gewoon niet.


The truth is stranger than fiction!
bannocks

Re:luchtbuks

Bericht door bannocks »

bourgeois
ik weet heel goed wat een LR 22 is en kan
heb er vroeger verschilende gehad ging veel stropen maar das uit een lang vervlogen tijd

en moest ik nu nog kunnen kiezen tussen een luchtbuks of een LR22 is de keuze snel gemaakt
maar spijtig met de wetgeving is de keuze beberkt tot een luchtbuks boog katapult

maar al bij al ben ik wel verbaast wat een luchtbuks in huis heeft en veel groter dan een konijn zou ik toch niet schieten
ik ben niet het type dat naast een wild zwijn op de foto wil omdat ik me dan meer man voel

maar wees eerlijk de luchtbuks uit onze kindertijd is niets meer vergeleken met de buksen van nu


robjan

Re:luchtbuks

Bericht door robjan »

bourgeois

Ik heb hier een buks die 620 fpe oftewel 840 joulle doet  ;-)
Daar leg je idd gewoon een zwijn mee om .
Met minder trouwens ook wel hoor MAAR;

bourgeois heeft gedeeltelijk gewoon gelijk .
De gangbare buksen zijn wel krachtig , maar zeker niet geschikt voor groot wild .
Enkele zijn er wel geschikt voor te maken !!!
Er zijn handige kerels (  ;-) ) die bouwen zon perslucht wapen gewoon om naar .32 met een 230 tot 280 fpe (310 tot 385 Joulle) en die zijn ruim voldoende om op 60 mtr doeltreffend te werk te gaan met groter wild (hert zwijn etc etc )
Maar daar is veel geld voor nodig en zeker veel kennis .
Bv je moet met een zachter soort lood schieten (hart longen),zodat het echt expandeerd en dus een grote energie afgifte heeft.
Of harder soort lood als met een bladschot probeert te slagen.
Dit zijn de gewone jacht gegevens waar je met een jacht ook rekening dient te houden.

En het verhaal van in een boom zitten en precies via zn gehoorgang etc etc , bleeeeeeeh  bleeeeeeeh Dat vind ik dus echt niet kunnen want je doet ongelooflijk veel leed als je niet goed genoeg bent !!
laat het verhaal groot wild lekker voor wat het is , en beperk je met luchtbuks tot het kleinere gebeuren.
EN HEEL VEEL OEFENEN!!! WANT AAN SCHIETEN IS ERGER DAN AF SCHIETEN !!!
Maar even voor de duidelijkheid, in NL mag het niet .
Ik heb mijn ervaringen dan ook in Engeland opgedaan !!!!

Ik plaats nog wat linkjes voor dees en die geen over grotere buksen  ;-)
Misschien toch wat meer overredingskracht dan alleen verhalen .


http://www.pyramydair.com/p/career-drag ... ifle.shtml
Dit is bv zon buks : binnen een 2 uur doet zon ding 350 fpe oftewel 470 joulle!!!
als vuurschutter weet je dus direct wat er kan met zon luchtbuks !!
Deze levert het standaard >:D

http://www.airguns.nl/applications/web_ ... p?item=610
Deze levert standaard ook al voldoende energie 

JE ziet er is heel wat veranderd sinds de knikloop van opa in de schuur  ;D
HEt gangbare "level"van luchtbuksen is drastisch omhoog gebracht het laatste jaar. .

http://www.airguns.nl/applications/web_ ... p?item=137



Vriendelijke groeten RObert
Laatst gewijzigd door robjan op 04 jan 2010, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.


bannocks

Re:luchtbuks

Bericht door bannocks »

ongeloofelijk machtig speelgoed
maar voor die prijs loop ik wel achter dat wild zwijn met een knots ;D

bedankt voor de info robert


robjan

Re:luchtbuks

Bericht door robjan »

Bannocks,
JE hebt gelijk , ik koop zo'n ding ook niet . Geef mn geld liever uit aan nog 2 goretex slaapzakhoezen uit dienst vandaan , Om de uitrusting compleet te maken (we zijn met 4  en hebben jammer genoeg maar 2 van die  zakken)
en een paar goede schoenen hahahahha
goede rugzakken voor de kids  etc etc

Even zomaar tussen door,
Ik ben gewoon een erg gepasioneerde schutter .
En een vervent draaier freezer , hobbyist.
En "buitenmens"
En ik kan de hele dag wel ouwehoeren over dingen die ik leuk vind om te doen.

Zodoende heb ik heel wat ervaring op bovengenoemd gebied.
MAAR ik ben geen wilde-man die de gehele dag met zn buks rondloopt  ;D.
Als ik zo de topic terug lees kom ik mischien wel zo over hahahahaha
Ik kan net zo gepassioneerd over "onderkomens bouwen" praten en misschien wel net zo lang . ;-)

groeten Robert
Laatst gewijzigd door robjan op 04 jan 2010, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.


Plaats reactie