OP zoek naar Sansovet groeve

Jagen, waarnemen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
norvin
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2015, 19:56
Locatie: Hartje Zuid- Limburg

OP zoek naar Sansovet groeve

Bericht door norvin »

Weekend zonder hond op zoek naar de Sansovet groeve, Mooie wandeling uitgestippelt ± 15 km.

In de buurt gekomen eerst Basha gespannen en potje gekookt, de lucht begon te betrekken, eerste regendruppels.

Binnen 15 minuten was de lucht pikzwart, dan maar een siesta, grot loopt niet weg.
Heerlijk het geluid van regen op mijn tarp, wel vreemd zonder mijn terrier, maar die rust zou niet lang duren.

Ik werd wakker van een geluid in de struiken, voordat ik overeind kon komen lag er een zeikenat modderig beest bovenop me.
Schrok me dood maar probeerde ondertussen dat beest van mij af te krijgen.

ik voelde een halsband, gelukkig was het een hond,een heel speciale hond, een lurcher.

± drie weken geleden tijdens een wandeling met mijn hond, kwam ik een oude vriend tegen met een heel vreemde hond aan de lijn.
De hond van Frankenstein het leek alsof dat beest uit verschillende onderdelen die niet bij elkaar pasten samengesteld was.

Import uit Noord Ierland een lurcher, super snelle jachthond,12 maanden oud kruising ierse wolshond met sheepdog ? .
Omdat het al erg vroeg donker was had ik de hond eerst niet herkend.

Daar kwam mijn vriend met een rode kop van de inspanning de helling op,heel verrast mij daar samen met zijn hond te zien.
Hij wist in Valkenburg een café waar vaker berglopers kwamen , dus bergschoenen en  modder geen probleem.

Boeltje gepakt en samen naar de kroeg.
Het werd laat en zaat en voor herhaling vatbaar.


Afbeelding

Afbeelding


My favorite dinner is a steak dinner, a bottle of laphroaigh, and a loyal dog to eat the steak.
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: OP zoek naar Sansovet groeve

Bericht door oud deelnemer 4 »

@norvin
ligt die niet bij Sibbe.... kan me net herinneren dat je daar ook echt in kan !


Gebruikersavatar
norvin
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2015, 19:56
Locatie: Hartje Zuid- Limburg

Re: OP zoek naar Sansovet groeve

Bericht door norvin »

[quote="oakleafNL"]
@norvin
ligt die niet bij Sibbe.... kan me net herinneren dat je daar ook echt in kan !
[/quote]Sansovet wordt schijnbaar vaak verwisselt met het Ivarsputje.

Niet verbaast dat jij wist dat deze groeve inderdaad in Sibbe ligt.

Volgens mij is dit een ondiepe groeve die toegankelijk is.

Verkeersbord overstekende dassen staat boven aan de sibbergrubbe.
Afbeelding


My favorite dinner is a steak dinner, a bottle of laphroaigh, and a loyal dog to eat the steak.
Plaats reactie