Klein vis-setje

Jagen, waarnemen
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Klein vis-setje

Bericht door Dabberty »

Ah, en als ik een dobber nodig heb, gebruik ik een stukje van een tak, ongeveer 2 tot 3 cm dik en 5 cm lang.


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Klein vis-setje

Bericht door MichelVH »

Mooi Dieter! Ik zal voor korte tripjes misschien toch gewoon d hele hengel meenemen inderdaad, maar ik moet eens testen wat vor mij beter werkt: Maken of meenemen.

@Gebert, oh, ik had er niet aan gedacht dat ze ook moe worden en stil blijven liggen ;D .

Weet iemand wat voor soorten vis hier in de buurt een beetje zwemmen? En dan sluiten we het strand even uit ;-)


Vollgas Voraus!
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Klein vis-setje

Bericht door MichelVH »

Zo, heb mijn setje even in elkaar geprutst. Ik moet nog even een goed bakje vinden om alles in te bewaren, bij de Action hebben ze wel mooie sorteerbakjes volgens mij. Ik heb het Mitchell draad om de grote klos heen gedaan, en had nog wat Action lijn liggen in de schuur, dat is wat dikker en zit om het kleine klosje. Verder wat lokvisjes, een verzwaarde haak (neon groen) en had nog loodjes liggen en heb wat in een "bottle cap container" gedaan. De haakjes van de Action zijn best mooi, alle formaten van 3 t/m 12 en in een handig bakje.
WP_20160911_11_00_20_Pro.jpg
WP_20160911_11_00_20_Pro.jpg (979.26 KiB) 1894 keer bekeken
WP_20160911_11_01_17_Pro.jpg
WP_20160911_11_01_17_Pro.jpg (517.08 KiB) 1894 keer bekeken


Vollgas Voraus!
Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Klein vis-setje

Bericht door jenniskens »

Alder schreef:Wij hebben zo'n nachtlijn ook op een paar plekken geprobeerd in Zweden, is inderdaad weinig moeite als je je lijn een keer gemaakt hebt. Verschillende soorten kunstvisjes eraan gedaan, verschillende dieptes. Stromend en stilstaand zoet water. Echter geen een keer succes gehad. Zou dat aan het gebruik van kunstaas liggen? Gebruikte jij wormen/dierlijk afval Gebert?

Geen kunst aas gebruiken dat werkt bijna niet.
Wormen larven enz. Aan zee mossel enz.
En idd een stukje vis of slachtafval kan zeker.

Ik heb kleine haken met een klein blinkertje er aan die je in de stroming zou moeten hangen maar die heb ik nog nooit geprobeerd.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Klein vis-setje

Bericht door Tim »

Hi,

Net terug van een weektripje, met visgear. We hebben Snoek, Forel en Baars gevangen, alles met kunstaas (blinkers).

Dit was mijn setje en alleen de dobbers wil ik ooit nog eens kleiner (staafjes). Werphengel is 210cm en Casting Weight: 5-15gr. Lijn op de molen is 7kg en op de losse spool 5kg. Ik kan zonder hengel weg, niets kant en klaar in de set, maar met lijn en accessoires is in een kwartiertje een nachtlijn, hobo werpstick of hengel te maken.

Ik mis nog 2 blinkers, die zijn bij de vissen gebleven de laatste trip.
20160911_174758.jpg
20160911_174758.jpg (102.97 KiB) 1882 keer bekeken
Groet,
Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Plaats reactie