GPS App

op de zon, met kaart en kompas, alternatieve manieren, noordelijk of zuidelijk halfrond, GPS, maar ook de weersomstandigheden
Gebruikersavatar
Arjendej
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 apr 2014, 19:11
Locatie: Groningen

Re: GPS App

Bericht door Arjendej »

[quote="Dabberty"]Hoe bewaar je de kaart voor offline gebruikt.....?[/quote]

Wanneer je de kaart open hebt staan, druk je op de knop links bovenin. Beetje naar beneden in het menu staat 'Map Downloads'. Hier kan je de gewenste kaartsoort selecteren. Ik kies hier altijd de Terrain kaart, voor logische redenen :P. Vervolgens kan je hier de cirkel vergroten/verkleinen en/of verschuiven voor het gewenste stuk kaart wat je wil gebruiken.

Je kan ook kiezen voor een Route. Dan kies je een recht stuk tussen punt A en punt B. Als je het gebied hebt geselecteerd druk je bovenin het scherm op Next. Nu kan je het zoomlevel instellen en de naam veranderen. Ook zie je hier een schatting van de grootte van het bestand wat je gaat downloaden. Doorgaans download ik delen van kaarten met zoomlevel tot 14 of 15. Het wordt al gauw te groot qua bestandsgrootte als je teveel wilt. Hoe verder je in wilt zoomen, hoe groter het bestand.

Als je eenmaal delen van kaarten hebt opgeslagen kan je je datagebruik uitzetten van je telefoon en mits je naar het juiste stuk kaart kijkt, en natuurlijk het juiste zoomlevel, zie je de gedownloade kaart.

Zo gebruik ik de app meestal.
Laatst gewijzigd door Arjendej op 04 mar 2015, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: GPS App

Bericht door Dabberty »

Geweldig, erg bedankt !


Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: GPS App

Bericht door TTS »



Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GPS App

Bericht door lichtje »

Best wel soms een moeilijke keuze om een één app te gaan gebruiken. Toch maar besloten om een paar op mijn telefoon te houden.
En ja als ik merk dat ik één niet of echt zelden gebruik kan die er altijd wel weer af..


Afbeelding
Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GPS App

Bericht door lichtje »

[quote="Dabberty"]
Dank, dat ga ik probeer te doen voor aankomend weekend.
[/quote]

Oei een leuke trip op de planning  ;D ;D


Afbeelding
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: GPS App

Bericht door Dabberty »

Nee nee, een gewone iets langere wandeling met de hond, testen of ik het voor mekaar krijg met die offline maps en hoe de batterij daar mee omgaat. Niks speciaals dus.


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GPS App

Bericht door lichtje »

Okay,  maar dat kan zeker ook wel leuk zijn.  Hoop dat het gaat werken.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Pax
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 feb 2015, 22:43
Locatie: Amsterdam

Re: GPS App

Bericht door Pax »

Hoi lichtje,

Bedankt voor het starten van dit topic.

Je hebt verschillende apps bekeken en geprobeerd, je hebt er zelfs al een paar van je telefoon afgehaald omdat je ze niet gebruikt, kun je aangeven om welke apps het gaat en wat je ervaringen met deze apps zijn?

TTS geeft ook een voorstel voor een Android app: OruxMaps.
Wat vind je daarvan?

Alvast bedankt, want een beetje licht op dit onderwerp kan geen kwaad.


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GPS App

Bericht door lichtje »

Ik ben niet meteen goed in reviews te maken en geven.  Maar dit is één

Locus Pro http://www.locusmap.eu/

Ik heb de betaalde versie.  Deze app is heel uitgebreid.

Kaarten:
Je kan verschillende online kaarten gebruiken,  sommige kaarten kan je ook downloaden voor off line gebruik. Of je eigen kaarten er inzetten

Routes:
Je kan tevens eigen routes maken,  of je lopen,  fietsen of auto rij,  het is in te stellen. Vervolgens kan je hem eventueel exporteren. Het is wel even puzzelen hoe je de route moet maken.  Maar als je het eenmaal weet hoe het werkt. Dan is het een kinder spel.

Record:
Opnemen van routes is ook één van de mogelijkheden.
Als je een goede gps ontvangst heb,  zal de kruimelspoor redelijk correct zijn.

POI:
Je kan ook eigen POI (point of Intres) op vermelden, en verdelen in groepen. Zo kan je een groep voor stations maken en één voor campings enz.

Export en import :
Exporteren en importeren is zeker hier ook mogelijk en in elke bestand formaat. *. GPX *. KML *. KMZ *. CSV *. TCX *. DXF en *. OV2

Navigatie
Locus heeft ook de mogelijkheid om je langs je eigen route te navigeren turn by turn met spraak.  Best een groot voordeel.

Support:
Locus pro heeft een hele goede forum,  waarbij goed in groepen is ingedeeld zo heb je ideas, problems,  question en thanks.

Als je bijvoorbeeld een idea indient dan wordt deze echt bekeken en iedereen kan er op stemmen.  Vaak zullen ideeën ook echt verwerkt worden.

Mijn ervaring bij idea en problems onderdeel, is dat de medewerkers van Locus ook vaak en snel reageren,  met de helpende hand.

Daarnaast kan je ook veel informatie uit de wiki pagina halen die ze hebben gemaakt.

Nadelen?
De app is zo uitgebreid,  dat je voor het eerst even moet gaan zitten hoe het allemaal werkt,  en waar de verschillende functies zit.  Gelukkig heeft Locus een hele goede forum en een wiki pagina,  waar je vaak wel uit zal komen.
Laatst gewijzigd door lichtje op 06 mar 2015, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.


Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Oriëntatie, Navigatie en Weerkunde”