GPS App

op de zon, met kaart en kompas, alternatieve manieren, noordelijk of zuidelijk halfrond, GPS, maar ook de weersomstandigheden
Gebruikersavatar
Surviking
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:22
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: GPS App

Bericht door Surviking »

Mijn ervaring met GPS op je smartphone is dat deze vaak niet (niet constant) heel accuraat is. Voor het echte navigatiewerk zou ik daarom een 'normale' GPS adviseren. Neemt niet weg dat een smartphone met een goede app niet handig kan zijn. Zelf heb ik op mijn smartphone de app Locus. Een vrij uitgebreide app met veel gratis kaarten die 2 weken in je cache blijven staan. Ook kun je er offline kaarten op zetten van OSM.


“It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is the most adaptable to change.”

http://www.surviking.nl
Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GPS App

Bericht door lichtje »

Ik heb zelf goede ervaringen met gps op mijn smartphone.

Dus vandaar de vraag van mij over een app,  en nièt over het aanschaffen van een GPS handheld.

Ik zal zeker tegen de tijd wel kijken naar een handheld.  Kwa merk ben ik al wel uit,  dat is Garmin.  Alleen nu welk model..  Ze hebben best veel soorten.

Locus is inderdaad een hele mooie app. 


Afbeelding
bourgeois
Berichten: 752
Lid geworden op: 05 dec 2009, 20:37

Re: GPS App

Bericht door bourgeois »

"GPS app werkt wel goed" versus "GPS app werkt niet goed". Voor mij zou het verhelderend werken als erbij verteld wordt in wat voor omgeving de ervaringen zijn opgedaan. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat wat in het locale wandelbos prima werkt in Noord Lapland plotseling kuren gaat vertonen.


Gebruikersavatar
kas
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 jan 2013, 17:36
Locatie: Berlicum

Re: GPS App

Bericht door kas »

Ik gebruik altijd OsmAnd. Dit is een app gebaseerd op open street maps, een open source kaart die echt perfect werkt. ool zijn er nog andere mogelijkheden, zoals Verschillende sattelietbeelden. Verder heeft deze app echt ontzettemd veel mogelijkheden, waaronder de offline kaarten en verschillende manieren om plaatsen te zoeken. Voor mij is deze app echt ideaal. Het is echt de moeite waard om deze eens te proberen.

Gr. Kas


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GPS App

Bericht door lichtje »

OsmAnd heb ik ook wel eens van gehoord, maar zelf nog niet echt uitgetest.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Surviking
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:22
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: GPS App

Bericht door Surviking »

[quote="bourgeois"]
"GPS app werkt wel goed" versus "GPS app werkt niet goed". Voor mij zou het verhelderend werken als erbij verteld wordt in wat voor omgeving de ervaringen zijn opgedaan. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat wat in het locale wandelbos prima werkt in Noord Lapland plotseling kuren gaat vertonen.
[/quote]

Ik bedoelde met "vaak niet goed werkt" meer op de GPS antenne (module) die in smartphones gebruikt worden. Deze zijn vaak van een niet zo'n hele beste kwaliteit. Dus de ene app kan op de ene smartphone beter werken dan de ander. Verschil tussen de apps daargelaten, ook daar zullen kwalitatieve verschillen zijn.


“It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is the most adaptable to change.”

http://www.surviking.nl
Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GPS App

Bericht door lichtje »

Volgens mijn was dat vroeger, en nu hebben sommige telefoons ook een aparte goede chipset.

Veel over gepraat, over of het nu wel of niet goed werkt, het gaat hier over de apps.  ;D

En uiteraard zijn er verschillende apps zijn. Aangezien er veel verschillende doelen zijn om GPS te kunnen gebruiken.
En ja de ene is beter dan de ander. Maar dat is ook weer persoonlijk wat je wilt. Dat zal je ook vast hebben met
het aanschaffen van een GPS handheld.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: GPS App

Bericht door Martin Outdoors »

Bij de aanschaf van een handheld gps zal je je eerst moeten afvragen wat je er mee wil doen , auto , motor , of fiets en te voet of een combi zoals ik een gps gebruik.

Ik heb een garmin etrex 10 van mp gehaald voor 50 euro en daar wandel ik mee , gebruik hem voor mijn werk en rij roadbooks offroad op de motor met dat ding aan het stuur , niet helemaal ideaal maar spotgoedkoop navigeren.

En ik ben wel fan van op zich zelfstaande navigatie middelen , dus niet alles op 1 systeem want gaat dat stuk dan heb je niks .

Ik neem een kaart, kompas , telefoon, gps en horloge mee in het extreemste geval zoals in mij onbekende gebieden want gaat 1 ding verloren ben ik nog niet verloren  ;D
Misschien heb je wat aan deze info.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GPS App

Bericht door lichtje »

Inderdaad dat is zeker belangrijk wat het doel is. Daar heb ik zeker ook aangedacht.
Mijn rijtje

Waypoint in kunnen voeren doormiddel vsn van kaart ecoördinaten.
Waypoint kunnen zetten van huidige locatie
Route op kunnen nemen.
Navigatie zal eerste instantie voor wandelen gaan. Maar misschien in de toekomst ook in de auto (maar is gespoken tekst niet meteen belangrijk).

Kaarten, waypoint en tracks kunnen beheren op de computer ( b.v. basecamp van Garmin)

Liefst een kleuren scherm.

Maakt me niet uit met of zonder touchscreen, zal dit een voor of een nadeel zijn?

Voor de handheld zelf, dacht ik aan een budget van 200 euro (exclusief de kaart).


Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: GPS App

Bericht door Martin Outdoors »

Met jou budget heb je een goede garmin  evt met kaart en al op marktplaats .
En touchscreen of knoppen tja, ik heb knoppen omdat mijn gps vies word door water en zand/modder  en ik kan ten alle tijde door het menu of waypoints plotten etc maar hou je hem schoon kun je wel touchscreen nemen denk ik.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GPS App

Bericht door lichtje »

Bedankt voor de tip. Ik zal daar ook eens kijken.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Stijn Smits
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2010, 07:19
Contacteer:

Re: GPS App

Bericht door Stijn Smits »

Een etrex 30 van garmin kost nieuw 205 euro.
Dan heb je wel garantie over je aankoop.

Groet Stijn


arjuna

Re: GPS App

Bericht door arjuna »

Ik pak gewoon een papieren kaart ,, kan alleen nat worden  ;D
Deze zijn ook via open bron/kennis verkrijgbaar

Koen


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GPS App

Bericht door lichtje »

Sorry, maar ik weet dat mensen die papieren kaarten gebruiken, en alle respect ervoor. Maar daar gaat het niet over deze topic.

Maar zou in de toekomst best willen leren hoe je kan navigeren met de kaart en kompas.  Maar dit gaat net wat ik zei.  Over GPS wat ik wil.
Laatst gewijzigd door lichtje op 19 feb 2015, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.


Afbeelding
arjuna

Re: GPS App

Bericht door arjuna »

Grappig je draait de boel om.
Je wil back To basic en gaat dan met hitech op sta.
Prima ,ik wil dit gewoon ff melden.
Even goede vrienden


Koen


Plaats reactie

Terug naar “Oriëntatie, Navigatie en Weerkunde”