Suunto outdoor Core of Ambit

op de zon, met kaart en kompas, alternatieve manieren, noordelijk of zuidelijk halfrond, GPS, maar ook de weersomstandigheden
Plaats reactie
twdi
Berichten: 421
Lid geworden op: 14 apr 2010, 21:17
Locatie: tilburg

Suunto outdoor Core of Ambit

Bericht door twdi »

Tijdens mijn recente tocht naar labrador (canada), heb ik het nut gezien van een goede outdoor horloge. De gidsen hielden hun barometers goed in de gaten toen het weer echt slecht werd.

Ik ben me nu ook aan het orienteren en ben wel gecharmeerd van de suunto's Ambit en Core. De Ambit is wel duurder maar heeft GPS. Echter, ik heb gelezen dat de batterij dan wel erg snel leeg gaat. Heeft iemand een Ambit en daar ervaring mee? Hoe los je dat dan op als je voor langere periode weg bent?

Ik vind alleen wel dat de outdoor horloges zo groot zijn helaas..... 


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: Suunto outdoor Core of Ambit

Bericht door Viking »

Suunto, goed merk... Maar er zijn nog een aantal andere goede merken... zelf de X-lander military, goede baro, kompas en hoogte meter!

Groot? Menig modieus horloge is 3x groter.. Zie weleens van die modelopers met. Een stuk staal om de pols... #028# een bril doet ook wonderen ;D


twdi
Berichten: 421
Lid geworden op: 14 apr 2010, 21:17
Locatie: tilburg

Re: Suunto outdoor Core of Ambit

Bericht door twdi »

Ja dat is waar. Heb 1x een TW-Steel via internet gekocht.... meteen terug gestuurd :)
Heb de x-lander inderdaad ook gezien. Wel handig denk ik in het veld zo'n klok.
Vast 's nachts ook goed af te lezen door verlichting.  Dat vind ik ook belangrijk


Gebruikersavatar
obiwanjacobi
Berichten: 1530
Lid geworden op: 03 dec 2009, 07:35
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Suunto outdoor Core of Ambit

Bericht door obiwanjacobi »

gps => batterij snel leeg...


Grtx,
Marc | Blog

Save a tree, eat a beaver!
All the gear but no idea!
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Suunto outdoor Core of Ambit

Bericht door Dabberty »

Ken die merken niet, maar zelf heb ik een Tissot Touch, deze om precies te zijn:
http://www.tissot.ch/?collections/products/626/n/TISSOT_T-TOUCH_II/T047.420.44.207.00

GPS zit er niet op, wel alarm, meteo, altimeter, chrono, compass en thermometer.
Heb hem al een jaar en de batterij doet het nog steeds uitstekend.
Wat ik veel gebruik is de meteo (barometer), compass en af en toe de altimeter (hoogtemeter).

Zelf zou ik hem nooit kopen, ik was geen horloges persoon, maar deze heb ik vorig jaar van mijn vriendin gekregen aangezien ze vond dat ik een fatsoenlijk horloge zou moeten hebben die lang mee zal gaan..
Nu ben er er aan gewent en heb ik hem altijd om.. en ben er tevreden mee :-)


Gebruikersavatar
11E
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 aug 2012, 22:21

Re: Suunto outdoor Core of Ambit

Bericht door 11E »

En een GPS met barometer? Ik heb een Garmin Etrex 30 en tot nu toe kan deze inderdaad 25 uur op een setje AA Ni-MH batterijen aanstaan. De barometer daarop werkt prima en kan inderdaad gebruikt worden om het weer in de gaten te houden (en natuurlijk de hoogte in een andere stand).

Mvg
Lesley
Laatst gewijzigd door piet op 30 aug 2013, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.


twdi
Berichten: 421
Lid geworden op: 14 apr 2010, 21:17
Locatie: tilburg

Re: Suunto outdoor Core of Ambit

Bericht door twdi »

[quote="Dabberty"]
http://www.tissot.ch/?collections/products/626/n/TISSOT_T-TOUCH_II/T047.420.44.207.00
[/quote]

Mooi horloge die tissot. Heb inmiddels ook al wat mooie luminox klokjes gezien (zoals de black ops) maar helaas alleen online.  Er is veel wat geschikt is voor outdoor werk.
Toch lastig want je leest zoveel verschillende reviews over verschillende merken en horloges.


oud deelnemer 2

Re: Suunto outdoor Core of Ambit

Bericht door oud deelnemer 2 »



Plaats reactie

Terug naar “Oriëntatie, Navigatie en Weerkunde”