Nieuwe DD TopQuilt

Alles over het slapen in een hangmat,
types, webbing, enz...
Gebruikersavatar
MauriceMoss
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 sep 2014, 15:50

Nieuwe DD TopQuilt

Bericht door MauriceMoss »

Gisteren in een email van DD Hammocks het bericht gekregen dat ze over 2 a 3 weken met een top quilt komen.. Geen enkel idee nog van de specs hiervan.. Ze willen nog niets loslaten over het materiaal, vulling of rating.. Ikzelf ben erg geïnteresseerd en sta inmiddels op te mailinglist maar vroeg me af aan de hangers onder ons: wat gebruik jij als slaapzak / deken / TQ in de hangmat, en wat gebruik je het liefst als isolatie?

Ik gebruik zelf de DD UQ en op het moment een Highlander Challenger lite 150. Prima combi tot onder het vriespunt, maar de slaapzak is niet al te handig in een hangmat, zeker niet als je in het midden van de nacht even de plantjes water moet geven  ::)

En als je geïnteresseerd bent in de DD TQ moet je even dit topic in de gaten houden.. Ik zal hier de details plaatsen, de kans is nogal aanwezig dat ik de TQ ga aanschaffen :-)


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Nieuwe DD TopQuilt

Bericht door janvanloon »

carinthia slaapzak als tq  ;-) ik rits hem open... dan is er een klein stuk waar de voeten inzitten en de rest gaat over me als een deken.
Dat ding kan tot - 40, als uq die van DD, geen matje maat wel een wollen leger deken als onderlaag.
Is het te koud kan ik nog gewoon in de slaapzak kruipen.


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
MauriceMoss
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 sep 2014, 15:50

Re: Nieuwe DD TopQuilt

Bericht door MauriceMoss »

kijk dat is informatie :) Mag ik je wat vragen stellen over de wollen deken: hoe groot en zwaar is deze? En hoe klein kan hij opgerold worden? En heb je een dubbele laag in je hangmat of lig je er op? En als je er op ligt, verschuift hij dan niet?

Ik wil ook nog een relatief kleine wollen deken scoren in de lokale leger dump hier, volgens mij is het voor de winter een prima extra..

Dank voor het delen!


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Nieuwe DD TopQuilt

Bericht door Een pan's hobby kok »

Als UQ heb ik een dun slaapzakje ontzien van rits en het ophang systeem over genomen van DD UQ .


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Nieuwe DD TopQuilt

Bericht door Sander2000 »

Ik gebruik een UKHammocks TQ, heel duur maar heel goed en ik heb zelf een UQ gemaakt uit slaapzakken. Als je benieuwd bent moet je ff zoeken, ik heb over beide een topic gemaakt een tijd geleden.
:-)


Redblockman
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2013, 23:25

Re: Nieuwe DD TopQuilt

Bericht door Redblockman »

Zowel UQ als TQ zijn naar maat gemaakt voor mij bij UKHammocks.co.uk. Prijzig, ja inderdaad. Maarja mezelf kennende was dat de enige optie waar ik uiteindelijk genoege mee neem, dus nadat ik eruit was dat hangmatten het werd direct de sprong gemaakt.


Gebruikersavatar
Great egret
Berichten: 271
Lid geworden op: 28 apr 2014, 21:39

Re: Nieuwe DD TopQuilt

Bericht door Great egret »

Hier ook een TQ en UQ van ukhammocks. En soms gebruik ik alleen een wollen deken of een alpkit pipedream 800.


Gebruikersavatar
MauriceMoss
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 sep 2014, 15:50

Re: Nieuwe DD TopQuilt

Bericht door MauriceMoss »

Ja UK Hammocks spul :) dat is natuurlijk helemaal te gek.. Maar van me heeft de TQ, z'n broer de UQ.. Afgelopen weekend even de TQ getest, dat is wel andere koek ja!!
Maar met twee kleine meisjes rondrennend hier moet ik of wat langer sparen of kiezen voor iets goedkopers.. De DD TQ zou interessant zijn hoewel ik nu nog kijk naar de Snugpack TQ. Die is vanuit Duitsland te halen voor een redelijke prijs (minder dan de helft van een UKHammocks TQ).

Ik weet het, op comfort moet je niet besparen en dat is ook zo, maar als ik de Nederlandse winter door kan komen met een snugpack en eventueel een dekentje erover heen nog vind ik het ook prima..

UKHammocks, dat is voor mij ooit een wens (ben ik wel voor aan het sparen) haha maar eerst dan een wbbb.. omnom..


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Nieuwe DD TopQuilt

Bericht door Sander2000 »

Heb je een linkje naar die snugpak TQ?
En als we het over  wensen hebben, hammockgear.com is ook erg gaaf. Past mooi bij een Blackbird. ;D
Zij hebben ook cuben fiber tarps.... en zo kan ik nog wel ff verder gaan ;D


Redblockman
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2013, 23:25

Re: Nieuwe DD TopQuilt

Bericht door Redblockman »

Ik durf uit eigen ervaring te bevestigen dat een TQ en UQ setje van Ukhammocks heel goed gaat met een WBBB XLC, onder een superfly van WB heb je dan een heerlijk nestje....


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Nieuwe DD TopQuilt

Bericht door ger010 »

Ik wacht al een flinke op mijn hangmat bij die gasten...
Ze maken hem wel custom voor mij net ff 30cm langer
en voor de zelfde prijs (had voor mij overigens niet gehoeven
maar hij vond het al oke)

Top spul maar je moet geen haast hebben :(

(gisteren is hij op de post gegaan hehehe)


Afbeelding
Gebruikersavatar
MauriceMoss
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 sep 2014, 15:50

Re: Nieuwe DD TopQuilt

Bericht door MauriceMoss »

haha ja je kan het zo freaky cool maken als je maar zelf wil natuurlijk!! Niet alleen met TQs en UQs maar ook met bevestigingsmateriaal enzo.. s-biners, dutch clips (http://dutchwaregear.com/tarp-and-quilt-stuff/), weetikveelwatvoorclips.. Als je niet oppast gaat AL je geld daar naar toe haha

Link naar de snugpak TQ: http://www.snugpak.com/outdoor/bushcraft-quilt
Ze geven aan dat het een all season TQ is en volgens een aantal reviews (die verdomd moeilijk te vinden zijn trouwens) maakt hij deze bewering ook waar mits je de UK made TQ hebt. Zodra je een Snugpak quilt hebt van chinese maak haal er dan maar een seizoentje af..

En inderdaad, UK Hammocks spul gaat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg mooi samen met een wb(bb), dat ik heb ik ook live gezien en gevoeld. Dat heeft me om eerlijk te zijn ECHT jaloers gemaakt ;D Afgelopen weekend in mijn DD SL gelegen met DD UQ en een Challenger slaapzak, was echt prima en ik heb een heerlijk nacht gehad (vooral het 'topless' slapen bevalt me, zonder bugnet bedoel ik dan he..) maar de volgende morgen eventjes in een WBBB gelegen met een UK Hammocks winter TQ, en ik moet zeggen.. Wouw.. Verschil tussen een Seat Cordoba en een nieuwe Ford Focus ofzo (vul hier je eigen auto-comfort-ervaring in).. pfff

Maar de WBBB is mijn komende zomer wens, eerst een goede TQ..

Ben benieuwd naar je ervaring ger010!! Mag ik vragen waar je nu in ligt dan?


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Nieuwe DD TopQuilt

Bericht door ger010 »

Voorheen de ticket to the moon xl alleen slapen werkte niet :(

Nu dadelijk de Xpedition van Ukhammock een custom versie
zoals ik aan gaf die wat langer is.


Afbeelding
riffraff
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 mar 2012, 15:26

Re: Nieuwe DD TopQuilt

Bericht door riffraff »

WBBB icm hammockgear incubator 20 deg en idem Burrow 20 deg! Cozy!!! En wat mij met name goed bevalt is dat HG haar quilts niet alleen overdwars een differential cut geeft, maar ook overlangs. Die Incubator volgt ech de contouren van je lichaam!


tzrfreak
Berichten: 224
Lid geworden op: 01 nov 2014, 00:28

Re: Nieuwe DD TopQuilt

Bericht door tzrfreak »

Ja hoor hij is er, de dd topquilt!
http://www.ddhammocks.com/product/dd_hammock_quilt


"Denk alleer gij doende zijt doende denk dan nog"
Plaats reactie