DD hammock frontline en Exped HL mat

Alles over het slapen in een hangmat,
types, webbing, enz...
Plaats reactie
Fire-feather
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2013, 16:57

DD hammock frontline en Exped HL mat

Bericht door Fire-feather »

Hallo,

Ik wil een Exped synmat HL7 of HL9 lw kopen, die ik ook in mijn DD Hammock frontline wil gaan gebruiken. Ik vraag mij af of die wel passen in mijn hangmat? Heeft iemand ervaring met deze matten in de hangmat?

Bedankt,
Marco


Gebruikersavatar
Arjendej
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 apr 2014, 19:11
Locatie: Groningen

Re: DD hammock frontline en Exped HL mat

Bericht door Arjendej »

Ik heb twee verschillende Therm-a-rest matjes gebruikt met mijn DD Hammocks Travel hangmat. Nou zijn dit andere matjes, maar de formaten zijn redelijk universeel lijkt mij. Daarnaast is de Frontline volgens mij gewoon een niet-waterdichte variant van de Travel.

Werkt prima. Zolang je een normaal formaat matje hebt natuurlijk. Ik geloof dat de meeste zo rond de 185 cm zijn, al zullen matjes van 200 cm ook nog wel passen. Beetje minder lucht er in en dan vormt het zich goed naar je lichaam zonder raar te doen.

Asymmetrisch liggen moet ook wel lukken maar heb ik nooit getest.


Gebruikersavatar
bjorri
Berichten: 108
Lid geworden op: 15 sep 2014, 14:47
Locatie: NH

Re: DD hammock frontline en Exped HL mat

Bericht door bjorri »

Een dons gevulde Expad is wel heel veel dikker dan een self-inflating therm-a-rest.

Met een self-inflating gaat het prima. Of een dikker matje ook wil weet ik niet. Zelf leg ik het matje op de kop, de iets gladdere onderkant naar beneden dus. Het kan bijgeloof zijn maar vol mn gevoel blijft ie dan beter op de plek.


Thuis is waar mn slaapzak is.
Gebruikersavatar
Arjendej
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 apr 2014, 19:11
Locatie: Groningen

Re: DD hammock frontline en Exped HL mat

Bericht door Arjendej »

Eén van mijn therm-a-rest matjes is ook behoorlijk dik. Ik denk dat eerder de vorm van de hoeken en de breedte het meeste zal uitmaken. Als je iets minder lucht in je matje doet (wat sowieso met hangmatten wel zo fijn ligt) dan komt het vast goed.


Gebruikersavatar
Erik S.
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 sep 2011, 13:29
Locatie: Laren

Re: DD hammock frontline en Exped HL mat

Bericht door Erik S. »

Frontline en Exped downmat 9 gaat lukken, ik heb er goede ervaringen mee, het isoleert prima en doordat de mat tussen de 2 lagen stof in zit blijft hij ook goed op zijn plaats. Je hebt ook iets meer ruimte bij je schouders en hoofd omdat de mat zijn vorm wil houden.


Ingels
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 jan 2014, 18:12

Re: DD hammock frontline en Exped HL mat

Bericht door Ingels »

Ik persoonlijk heb het meerdere malen geprobeerd maar voor mij geen mat meer onder m'n hangmat...
Dat ding schuift vanonder me.,.
Niet echt makkelijk om zo te slapen.
Mijn mat is een neoair xlite van thermarest, die is sowieso reeds vrij dun maar toch heb ik er niet van kunnen slapen toen die onder m'n hangmat zat.
Of beter gezegd tussen...(dubbele laag)
Ik gebruik enkel (in de winter) een isolatiematje.
Zo een dun dingetje dat eruit ziet als aluminiumfolie aan 1 kant.
Misschien dat een dikkere mat beter blijft zitten, dat kan ik niet zeggen.
Bosjes


Plaats reactie