Beginnen met hangen

Alles over het slapen in een hangmat,
types, webbing, enz...
Plaats reactie
Toon
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2016, 07:59

Beginnen met hangen

Bericht door Toon »

Onderstaand bericht heb ik ook on de FB groep Hangmerslapers geplaatst.
Ik wilde hem hier ook plaatsen om zoveek mogelijk respons te krijgen.

Dank voor de input.


Dag allemaal,
even een korte vraag.
Na een korte, maar zeer positieve ervaring zie ik het hangen helemaal zitten. Maar nu de materialen nog.
Ik zit te denken aan een DD Frontline XL (ben ruim 1.90 en niet de lichtste ;-)). Bij Bushcraftshop.nl nu als combi met 3x3 tarp en rope voor 155 euro. Lijkt me een goed begin.
Tenzij er hier iemand is die nog iets dergelijks heeft en niet meer gebruikt. Als die er van af wil, dan hou ik mij zeker aanbevolen.
Dan hou ik wat geld over voor een beter slaapzak (geen overbodige luxe, want als tentslaper gebruik ik nog steeds de slaapzak die ik kocht toen ik een jaar of 19 was (ben nu 42).
Een heel gewone slaapzak bij een kampeerzaak ik Apeldoorn gekocht, maar kennelijk een prima kwaliteit, maar de isolerende werking is niet meer optimaal, zeker niet in een hangmat.
IS de DD Jura 2 een goed optie? of zijn er beter opties voor ongeveer dezelfde prijs?
Een uq zal nog wel even mogen wachten. Voorlopig maar even een matje, anders wordt het wel heel veel ineens.
Ik heb via MP een TTTM voor twee tientje op de kop kunnen tikken. Ik kan deze natuurlijk ook combineren met een eenvoudige tarp en het muggengedoe maar even laten zitten, maar of dit de beste oplossing is?? (Die Frontline met zijn stokken en horrengaas maken wel een heel knus geheel. Zeker voor de mensen die graag nog eens met een lampje een boek willen lezen, zonder een muggenmagneet te worden.
Ik hoor graag jullie ervaren mening en aanvullingen.
Alvast bedankt en 'tot hangs',
Toon


Salmo Trutta
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 jun 2014, 19:45
Locatie: Ugchelen
Contacteer:

Re: Beginnen met hangen

Bericht door Salmo Trutta »

Hoi Toon,

Ik heb zowel de DD Frontline XL als de slaapzak van DD. Over beide ben ik meer dan tevreden. De XL geeft behoorlijk meer ruimte dan de normale versie. De slaapzak is ook uitstekend. Houdt goed warm en heeft in tegenstelling tot veel andere mummies nog lekker 'leefruimte'. Ik slaap er lekker in.

Zonder UQ zou ik het zelf niet willen doen, maar ik heb zelf nog nooit een matje gebruikt, dus vergelijken kan ik dit niet.

De 3x3 tarp wordt voor de XL hangmat wel aan de krappe kan vind ik zelf. De hangmat zelf is al 3 meter lang. Je zou de tarp dan al 'diagonaal' moeten gebruiken, anders lig je niet echt droog ben ik bang. Kan natuurlijk prima, maar vind ik zelf niet prettig.

Hoe dan ook... succes met zoeken en vinden... ;-)


Afbeelding

Sieger
mennuh
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mar 2016, 00:25
Locatie: eersel
Contacteer:

Re: Beginnen met hangen

Bericht door mennuh »

ik heb zelf de normale frontline met uq etc etc etc
die bevalt goed en slaap er in als een roos maar voor de langere tochten wil ik iets meer ruimte in de hangmat
ik ben nu zelf rond aan het kijken voor een warbonnet blackbird en die zoektocht is waarschijnlijk komend weekend ten einde

dus mijn dd setje gaat dan te koop komen


Plaats reactie