De luxe van een turtledog stand

Alles over het slapen in een hangmat,
types, webbing, enz...
Plaats reactie
massis
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2016, 16:03

De luxe van een turtledog stand

Bericht door massis »

Sinds enkele maanden ben ik ook volledig om naar hangmatslapen en afgestapt van grounddwelling zoals dat zo mooi heet :-)
Tijd om mijn setup ook eens te showen hier, al zullen de hangmat facebookers hem al gezien hebben 8-)

Zoals met al mijn hobbies doe ik liever dingen ineens fatsoenlijk, bijgevolg heb ik 3 maanden later een Warbonnet Blackbird onder een Warbonnet Mamajamba tarp, en een Warbonnet Wooki UQ onderweg. (als TQ gebruik ik ofwel mijn oude synthetische slaapzak als het wat warmer is, of mijn Cumulus Panyam 450 zodra het wat kouder wordt)

Jammer genoeg is de notenboom in onze tuin gesneuveld met de natte junimaand, en de speeltuin vertrouw ik niet helemaal met mijn gewicht, dus heb ik een turtledog stand gebouwd.

Als het dan té warm is om binnen te slapen zoals 2 weken terug, stel ik alles gezellig op in de tuin en slaap ik buiten!

Afbeelding
(die blauwe strap links wordt nog vervangen door een dyneema loop zodra mijn laatste levering amsteel binnenkomt)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: De luxe van een turtledog stand

Bericht door arjuna »

Leuke opstelling
Maar hoe ga je dat hout nu in de fik steken.

Koen


massis
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2016, 16:03

Re: De luxe van een turtledog stand

Bericht door massis »

Voor een kampvuur erbij bedoel je? Daarvoor heb ik een XL vuurschaal staan op het terras, maar die komt niet in de buurt van mijn Warbonnet materiaal!


Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: De luxe van een turtledog stand

Bericht door michiel »

Gaaf om een NL versie van deze standaard te zien :-)

Ik zag ze al langs komen op hammockforums. Het is redelijk veel 'spul' in de tuin, maar zonder stevige ankerpunten is de turtlestand een mooi ding. En gezien je foto's hebben jullie lekker veel ruimte in de tuin.

Mijn vrouw heb ik gelukkig kunnen overtuigen om een stel palen in cement te mogen gieten in de grond.


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
massis
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2016, 16:03

Re: De luxe van een turtledog stand

Bericht door massis »

michiel schreef:Gaaf om een NL versie van deze standaard te zien :-)

Ik zag ze al langs komen op hammockforums. Het is redelijk veel 'spul' in de tuin, maar zonder stevige ankerpunten is de turtlestand een mooi ding. En gezien je foto's hebben jullie lekker veel ruimte in de tuin.

Mijn vrouw heb ik gelukkig kunnen overtuigen om een stel palen in cement te mogen gieten in de grond.
Een BE versie om precies te zijn ;-) Deze staat in België namelijk.

Het lijkt heel veel spul in de tuin, maar in de praktijk staan de 2 driepootjes netjes opgeplooid in een hoekje op het terras en de toprail ligt achter de garage, dus er is niets van te zien tenzij ik erin hang :-)


Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: De luxe van een turtledog stand

Bericht door michiel »

Oh hahaha heel goed Een BE versie ;-) De geplaatste stand neemt wat plek in, maar opgeborgen is het idd niet zo veel.


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
Plaats reactie