quechua hangmat vraag

Alles over het slapen in een hangmat,
types, webbing, enz...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
londen
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mar 2018, 10:12

quechua hangmat vraag

Bericht door londen »

Ik ga volgend weekend met vrienden in Duitsland in de natuur overnachten met een paar vrienden, we gaan daar naar toe met de motor (relevant voor hoeveel ik mee kan nemen).

We combineren een beetje offroad rijden met kamperen in een bos. De enige arbitraire regel die bedacht is, is geen tenten.
Wat mij betreft prima, ik heb toch een M90 dus ik overleef het overal wel. Maar ik heb geen Tarp nog een hangmat, en het leek me wel een goede gelegenheid om dat voor het eerst te proberen.

Mijn dilemma, ik heb eigenlijk geen geld om iets aan te schaffen... de enige hangmat die ik kan lenen is een katoenen in rasta kleurstelling van een vriend van me, ik kan vastwel ergens een bouwzeil scoren om op te hangen mocht het gaan regenen.

Bij de Decathlon koop je een hangmat voor een tientje, heeft iemand hier ervaring mee? Een tientje is tot daaraantoe. Deze heeft niet de dubbele bodem zoals een DD het heeft, dus een matje er in gaan misschien lastiger? geen idee.


Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: quechua hangmat vraag

Bericht door rude »

Ik heb deze hangmat aangeschaft om ermee in de tuin te hangen (met een staander van IKEA). Ik was best onder de indruk van de goede kwaliteit. Het enige wat je zal moeten doen is op zoek gaan naar een langere whoopiesling of touw om rond een boom te kunnen knopen, de standaard bijgeleverde touwtjes zijn veel te kort.

Je matje ga je er zeker bij inkrijgen, de hangmat is aan de ruime kant.


Gebruikersavatar
londen
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mar 2018, 10:12

Re: quechua hangmat vraag

Bericht door londen »

Fijn om te horen, bedankt voor je reactie.

Ik had al gezien inderdaad dat de touwen te kort zijn. Om dit op een no-budget manier op te kunnen lossen had ik bedacht om sjorbanden te gebruiken (de banden zelf, niet het mechanisme), daar heb ik genoeg van. Die zijn bedoeld om dingen vast te kunnen zetten zonder te rekken, dus dat komt wel goed denk ik. Ook zijn ze breed zodat de krachten over een groter oppervlakte van de boom verdeeld wordt.


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: quechua hangmat vraag

Bericht door ger010 »

Leuk man veel plezier alvast!

Let op dat er geen loze takken boven je hoofd hangen je weet maar nooit.


Afbeelding
Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: quechua hangmat vraag

Bericht door arjuna »

als een mens wil slapen, gaat de mens echt overal slapen .
Je kan het ook anders zien .
Voor de prijs van de brandstof kan je ook een zg goede hangmat kopen , of sjorbanden
Of het oude spreekwoord,, men kan wel dansen ,al is het dan niet met de bruid.

Het is een leuk dilemma en een luxe probleem een goede tocht gewenst

Koen


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: quechua hangmat vraag

Bericht door arjuna »

wat je ook kan doen is even een pb ik kan vast wel regelen voor je ik heb alleen geen hangmat maar een tarp moet lukken ^-^
Een billy, een brander trangia, flesje voor brandstof of Stoelje licht gewicht. us mess tin rvs. nl mess tin rvs
Klapzaag ,spanzaag
Ik woon in Amstelveen

Ik lees het wel

Koen


Gebruikersavatar
londen
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mar 2018, 10:12

Re: quechua hangmat vraag

Bericht door londen »

Je hebt een PB.
---
Ik zat op de fiets naar de Decathlon toen ik me bedacht, ik leen liever eerst een keertje eentje dan dat ik nu geld uitgeef aan een product wat waarschijnlijk niet gemaakt is volgens standaarden die ik normaal we stel aan iets voordat ik het koop, om hem vervolgens te vervangen als het bevalt.
Dan maar een bushcraft bedje maken voor deze ene nacht, er komen genoeg mogelijkheden om het nog een keer, en dan goed te doen.


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: quechua hangmat vraag

Bericht door arjuna »

@ londen

Bedankt voor de PB het aanbod blijft gewoon staan ,en misschien was mijn toon wat scherp we zijn er uitgekomen.

Koen


Gebruikersavatar
londen
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mar 2018, 10:12

Re: quechua hangmat vraag

Bericht door londen »

arjuna schreef:@ londen

en misschien was mijn toon wat scherp.

Koen
Niets van gemerkt hoor, no worries.


Maaarrr. Kosmisch toeval, want er stond een tweedehands DD Frontline Hammock op marktplaats mét tarp (geen DD), voor een schappelijke prijs.
Iemand van hier?
Ik heb het geld bij elkaar kunnen krijgen en hem kunnen kopen, nu alleen hopen dat hij op tijd bezorgd wordt!


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: quechua hangmat vraag

Bericht door arjuna »

de schepping zorg voor zijn zielen, komt op tijd binnen ^-^

Koen


Gebruikersavatar
londen
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mar 2018, 10:12

Re: quechua hangmat vraag

Bericht door londen »

Het pakketje was helaas vertraagd, en is vandaag pas bezorgd.

Ik heb de hangmat niet kunnen testen, maar de grond was zo zacht dat ik toch nog heerlijk heb geslapen in mijn M90


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: quechua hangmat vraag

Bericht door arjuna »

Oeps, dan sta je zeker buiten de schepping ^-^

Koen


Plaats reactie