Sleutelwoord volume

Alles over het slapen in een hangmat,
types, webbing, enz...
Die Emslander
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2018, 00:06

Sleutelwoord volume

Bericht door Die Emslander »

Hallo, ik ben mij aan het oriënteren om over te stappen naar een hangmat.
Het is hoofdzakelijk bedoeld voor kanotochten met een van mijn kinderen. Vanwege de ruimte in de kano (of eigenlijk tourkajak) is volume zeer belangrijk. Ik heb alle topics over hangmatten hier uitvoerig doorgelezen.

Ik ben van plan om deze hangmat te bestellen: [url]https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 18418/[url]
Iemand ervaring met deze mat? Muskietennetten is een must bij het water!
Verder wil ik een Bundeswehr isomatje erin leggen. Hiervoor wil ik van een wollen Bundeswehr deken een soort envelop maken. Deze matjes zijn te dun om op de grond te slapen, maar in een hangmat lijkt me prima. En het fijne is dat de matjes precies in mijn Bundeswehr rugtas past.
Underquilt wordt weer te volumineus voor twee personen.

Wat denken jullie, ben ik op de goede weg?


http://www.avonatuur.tk
Life is like the Blues
Die Emslander
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2018, 00:06

Re: Sleutelwoord volume

Bericht door Die Emslander »

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3134218418

Geloof dat de link zo beter werkt. Deze hangmat dus


http://www.avonatuur.tk
Life is like the Blues
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Sleutelwoord volume

Bericht door Tim »

Hey,

Gewoon proberen. Lijkt me niets mis mee.

Ik zou je wel aanraden thuis eea te proberen een nachtje. Hangmatten zijn heerlijk, maar onervaren wel gedoe om alles goed te krijgen.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Rolf
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2013, 14:26
Contacteer:

Re: Sleutelwoord volume

Bericht door Rolf »

Door positieve ervaringen met een vergelijkbare hangmat heb ik deze besteld voor mijn dochter haar 8e verjaardag. Toen met een aanbieding deze tarp erbij.
Voor drie tientjes was ik klaar. Ze heeft er al bij lichte vorst in geslapen (met TAR xTherm erin en een Decathlon winterslaapzak). Lekker warm gehad.

Bij Amazon krijg je dezelfde spullen, maar dan met wat extra voor de tussenpersoon. Webbing en touwtjes stellen niet veel voor. Ik heb een versleten spanband die ik niet meer voor de kajak op de auto durfde te gebruiken in tweeën gesneden om het ophanglint te vervangen.

Edit: nu ik beter lees, bedoel je dat je samen in de hangmat wil, of twee hangmatten mee wil nemen? Met mijn 1,87 is in mijn eentje liggen op de diagonaal met een matje eronder al krap aan. Omdat mijn muskietennet gesneuveld is door een onfortuinlijke omrol tijdens worstelen met het matje (ja, lach maar) denk ik de mijne te vervangen voor een grotere, met dubbele bodem om de thermomat in te schuiven.


Die Emslander
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2018, 00:06

Re: Sleutelwoord volume

Bericht door Die Emslander »

Haha nee niet met zijn tweeën. Wordt wel heel gezellig dan!
Twee hangmatten onder een tarp is de bedoeling.


http://www.avonatuur.tk
Life is like the Blues
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Sleutelwoord volume

Bericht door Dabberty »

Ken die hangmat van je link niet.
Ik zou wel adviseren om een hangmat van minimaal 320cm lang te doen, dan kun je comfortabeler diagonaal liggen.
En verder, gewoon gaan en doen. Daar leer je het meeste van :-)


Die Emslander
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2018, 00:06

Re: Sleutelwoord volume

Bericht door Die Emslander »

Rolf schreef:Door positieve ervaringen met een vergelijkbare hangmat heb ik deze besteld voor mijn dochter haar 8e verjaardag. Toen met een aanbieding deze tarp erbij.
Voor drie tientjes was ik klaar. Ze heeft er al bij lichte vorst in geslapen (met TAR xTherm erin en een Decathlon winterslaapzak). Lekker warm gehad.

Bij Amazon krijg je dezelfde spullen, maar dan met wat extra voor de tussenpersoon. Webbing en touwtjes stellen niet veel voor. Ik heb een versleten spanband die ik niet meer voor de kajak op de auto durfde te gebruiken in tweeën gesneden om het ophanglint te vervangen.

Edit: nu ik beter lees, bedoel je dat je samen in de hangmat wil, of twee hangmatten mee wil nemen? Met mijn 1,87 is in mijn eentje liggen op de diagonaal met een matje eronder al krap aan. Omdat mijn muskietennet gesneuveld is door een onfortuinlijke omrol tijdens worstelen met het matje (ja, lach maar) denk ik de mijne te vervangen voor een grotere, met dubbele bodem om de thermomat in te schuiven.
Als ik goed kijk de hangmat zoals in jou link is deze maar
250 cm, wel een beetje kort? Of valt het mee? Voor mijn kinderen kan het dan wel goed zijn, maar voor mij? Hoe is het in de praktijk?


http://www.avonatuur.tk
Life is like the Blues
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Sleutelwoord volume

Bericht door ger010 »

2m50 is wel erg kort hoor daar krijg je spijt van.
Geld besparen is leuk maar besparen op je nachtrust
ben ik mee gestopt :)

Wellicht is een ticket too the moon een optie maatje
van me had de XL die kon er heerlijk in slapen.

Hangmat is lekker maar waar ga je je spullen laten ?
gewoon onder je hangmat neer zetten ? Wat bij Regen ?

Wellicht iets om over na te denken.

Eventueel kun je ook op marktplaats kijken voor tweede hands spul ?


Afbeelding
Die Emslander
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2018, 00:06

Re: Sleutelwoord volume

Bericht door Die Emslander »

Tttm heeft toch geen net?

Opbergruimte zat. Slaapspullen zitten in de rugtas net zoals belangrijke zaken. Eten en drinken in een vaatje. Eventueel bij langere tochten tweede vaatje. Tarp boven de hangmat geeft al een dak. En als je de kano op zijn kop legt.....


http://www.avonatuur.tk
Life is like the Blues
Rolf
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2013, 14:26
Contacteer:

Re: Sleutelwoord volume

Bericht door Rolf »

Die Emslander schreef:
Rolf schreef:Door positieve ervaringen met een vergelijkbare hangmat heb ik deze besteld voor mijn dochter haar 8e verjaardag. Toen met een aanbieding deze tarp erbij.
(...)
Omdat mijn muskietennet gesneuveld is door een onfortuinlijke omrol tijdens worstelen met het matje (ja, lach maar) denk ik de mijne te vervangen voor een grotere, met dubbele bodem om de thermomat in te schuiven.
Als ik goed kijk de hangmat zoals in jou link is deze maar
250 cm, wel een beetje kort? Of valt het mee? Voor mijn kinderen kan het dan wel goed zijn, maar voor mij? Hoe is het in de praktijk?
2,60 x 1,30. Daar groeien de kinderen nog lang niet uit. De mijne (die dus stuk is) was 2,60 x 1,40. Daar paste ik prima in, sliep lekker. Wel meen ik dat ruimer wat meer comfort biedt, vandaar dat ik voor mezelf die Amazonas Moskito Traveller Thermo XXL uit de laatste link aan ga schaffen. Ik ben begonnen met die hangmat van Ali omdat ik het hangmatten eerst eens uit wilde proberen.


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Sleutelwoord volume

Bericht door ger010 »

Hi, TTTTM heeft losse netten.


Afbeelding
Die Emslander
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2018, 00:06

Re: Sleutelwoord volume

Bericht door Die Emslander »

Twee hangmatten 149/300 besteld bij onze vrienden van Ali.
Maar eens afwachten hoe snel dat hier is dan zal ik foto's plaatsen.
Voor het geld waar ze daar aangeboden worden kan ik de naaimachine niet aanslingeren!
Hoop dat het niet tegenvalt, maar voor nog geen vier tientjes doet het in ieder geval geen pijn!


http://www.avonatuur.tk
Life is like the Blues
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Sleutelwoord volume

Bericht door Dabberty »

Bij dat goedkopere spul wordt erg vaak slecht genaaid, dat zie je soms bij alie hangmatten, lidl tenten en rugzakken etc.
Terwijl het materiaal best goed is.
Dus mijn advies zou zijn even alle zomen nalopen als je hangmat binnen is, en eventueel ze nog eens onder de naaimachine door te gooien, dan weet je tenminste zeker dat ze goed vast zitten.


Rolf
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2013, 14:26
Contacteer:

Re: Sleutelwoord volume

Bericht door Rolf »

Die Emslander schreef:Twee hangmatten 149/300 besteld bij onze vrienden van Ali.
Maar eens afwachten hoe snel dat hier is dan zal ik foto's plaatsen.
Voor het geld waar ze daar aangeboden worden kan ik de naaimachine niet aanslingeren!
Hoop dat het niet tegenvalt, maar voor nog geen vier tientjes doet het in ieder geval geen pijn!
Heb je misschien een linkje naar deze hangmat? Ik ben in het oerwoud van Ali-hangmatten zulke lange nog niet tegen gekomen.


Die Emslander
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2018, 00:06

Re: Sleutelwoord volume

Bericht door Die Emslander »

Klamboe Leger Hangmat Klamboe Camping H ... e/bRRG5qK4

Als je bij deze de kleur gaat selecteren staan er ook langere!


http://www.avonatuur.tk
Life is like the Blues
Plaats reactie