welke hangmat is dit ?

Alles over het slapen in een hangmat,
types, webbing, enz...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

welke hangmat is dit ?

Bericht door Basel »

Dag ,
Vroeg me af of iemand deze kent ? denk zelf een hennessy hammock maar kan nergens naam vinden ed. ook zit er een holster in de hangmat wat me doet denken dat hij uit dienst komt, maar waar ???


Afbeelding

Afbeelding


gr basel


Siegurd
Berichten: 341
Lid geworden op: 17 feb 2012, 10:09
Locatie: N52 11.965 E5 08.616
Contacteer:

Re: welke hangmat is dit ?

Bericht door Siegurd »

Het ziet eruit als mijn Hennessy alleen ik heb die holster niet en die van mij is groen, verder identiek!


Gebruikersavatar
willem zuyderduyn
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jun 2010, 23:34
Contacteer:

Re: welke hangmat is dit ?

Bericht door willem zuyderduyn »

Dit is de hangmat zoals op dit moment in gebruik bij het Nederlandse Leger. De kleur is de Nederlandse Jungle camouflage. Wordt gebruikt bij de jungle-trainingen in Suriname en Belize.
Het model is tot op zeer kleine details exact gelijk aan de Scout van Hennessy, met uitzondering van het pistoolholster aan de binnenzijde (foto)
De hangmat is normaal voorzien van snake skins (zit er op de foto niet bij). Een fly heb ik er nog nooit bij gezien, maar de gewone standaard poncho van defensie past er diagonaal precies overheen.

Ik ga ervan uit dat de Hennessy Scout model gestaan heeft voor deze hangmat, maar ik heb van Hennessy zelf begrepen dat zij ze niet hebben gemaakt.
Het byzondere is dat de Scout eigenlijk bedoeld is voor kleine lichte personen tot 75 kilo, en dus zou hij eigenlijk niet voldoen voor grote militairen. Maar in de praktijk blijkt dat dus mee te vallen.


Afbeelding


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: welke hangmat is dit ?

Bericht door Basel »

WIllem thx voor de info ! vond hem al veel op mn hennessy lijken idd, dit weekeind eens de tarp rainfly proberen !


Gebruikersavatar
willem zuyderduyn
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jun 2010, 23:34
Contacteer:

Re: welke hangmat is dit ?

Bericht door willem zuyderduyn »

Waar heb je hem vandaan? Ik zoek nog zo'n hangmat.


Gebruikersavatar
harleyd
Berichten: 554
Lid geworden op: 11 jun 2011, 20:02

Re: welke hangmat is dit ?

Bericht door harleyd »

http://www.xmilitarystore.com/slapen/hangmat-jungle-m-1965-leger-defensie  hier zijn ze te koop voor 60 euro.
misschien heb je er iets aan grt harleyd


Plaats reactie