Misschien tegen beter weten in, toch een Pup Tentje gekocht

Bespreek hier hoe je je verblijf inricht. Tent: groot, klein, lichtgewicht of zwaar met een hout kachel. Je tarp: een ideale tool, maar welke heb jij en waarom? Of zoek je er eentje? Alles wat je altijd al wilde weten over tarps. Of ga je liever low profile met je bivakzak op pad?
P3ll3
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 okt 2015, 21:19

Misschien tegen beter weten in, toch een Pup Tentje gekocht

Bericht door P3ll3 »

Ondanks dat ik op veel plekken lees dat een pup tentje niet echt je van het is. Er toch eentje gekocht, kon het niet laten voor die 15 euro.

Grondzeil en katoen nog in zeer nette staat, ook ritsen nog prima. Tentdoek parelt ook nog mooi, dus ziet er goed uit.

Veel gelezen over lekkage via de ritsen, en ik zie ook wel waarom. In de vier hoeken is een mooi afvoergeultje richting de binnenkant. Denk veroorzaakt doordat de ritsen machinaal niet tot in de hoeken vastgezet kunnen worden.
Alles met de hand gestikt, en is nu mooi insecten en waterdicht. Ga nog wel de ritsen (de stof) met sno seal behandelen. Twijfel alleen nog een beetje omdat het buitendoek ook in aanraking kan komen met de sno seal. Eerst denk ik maar even testen hoe het nu is.

Ook nog iets maken om de kruising tussen de verticale en de horizontale ritsen af te dichten.

Stalen haringen al omgewisseld voor alu. Nu nog eens rondkijken of ik een paar alu stokken op de juiste lengte kan vinden/maken.
Kan denk ik 1 kilo uitmaken, maar zal dat nawegen zodra ik het compleet heb.

Vindt het in ieder geval een leuk projectie, en een zeer degelijk tentje. Nu maar hopen dat hij een beetje waterdicht blijkt te zijn. Niet geheel onbelangrijk :-)

Heb ook de enkelboog bivakzak, en een moderne trekkerstent, maar het hufterproof design van de puptent spreekt mij erg aan.


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Misschien tegen beter weten in, toch een Pup Tentje gekocht

Bericht door janvanloon »

heb je een fototje?


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Misschien tegen beter weten in, toch een Pup Tentje gekocht

Bericht door ger010 »

Ach af en toe eens wat proberen leuk toch !


Afbeelding
P3ll3
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 okt 2015, 21:19

Re: Misschien tegen beter weten in, toch een Pup Tentje gekocht

Bericht door P3ll3 »

Nog geen foto.

Hangt nu nog op zolder, heb geen zin om hem zeiknat te laten regenen voordat ik er klaar mee ben.

Foto volgt zsm zodra ik hem even droog in de tuin op kan zetten.

Gr.,
P3ll3


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Misschien tegen beter weten in, toch een Pup Tentje gekocht

Bericht door Martin Outdoors »

Nu is het droog. ::)


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Misschien tegen beter weten in, toch een Pup Tentje gekocht

Bericht door MichelVH »

Ik ga toch altijd voor stalen haringen, alu sla ik altijd helemaal lurp als ik op een steentje kom oid. Ik heb zelf twee van deze:Afbeelding

Echt topdingen, was geloof ik 15 euro per stuk. Eentje was volgens de verkoper kapot dus die mocht ik gratis meenemen, maar ik heb niks kunnen vinden en aardig wat regenbuitjes droog gebleven, misschien heeft hij de verkeerde meegegeven ;D


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Misschien tegen beter weten in, toch een Pup Tentje gekocht

Bericht door CommonZense »

Hoe heet dat tentje M?


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Misschien tegen beter weten in, toch een Pup Tentje gekocht

Bericht door MichelVH »

CommonZense schreef:Hoe heet dat tentje M?
KL tent, als je op google afbeeldingen zoekt. Ik kan morgen wel ff kijken uit welk jaar ze zijn, lig nu verkouden op bed :P . Ben je geïnteresseerd in zo'n tentje dan?


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Misschien tegen beter weten in, toch een Pup Tentje gekocht

Bericht door CommonZense »

Scono schreef:Ben je geïnteresseerd in zo'n tentje dan?
Ben al een tijdje op zoek naar een klein licht low-budget tentje, laag, minder dan 50 euries, zonder 18 scheerlijnen en tig-meters tentstok. Deze bijvoorbeeld zou het ook kunnen doen, maar die is niet meer te vinden.
Laatst gewijzigd door CommonZense op 27 feb 2016, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Misschien tegen beter weten in, toch een Pup Tentje gekocht

Bericht door MichelVH »

CommonZense schreef:
Scono schreef:Ben je geïnteresseerd in zo'n tentje dan?
Ben al een tijdje op zoek naar een klein licht low-budget tentje, laag, minder dan 50 euries, zonder 18 scheerlijnen en tig-meters tentstok. Deze bijvoorbeeld zou het kunnen ook doen, maar die is niet meer te vinden.
Licht is hij niet echt, ga 'm morgen wel even voor je wegen. Klein is hij ook niet echt. Dit is trouwens geen flinterdun nylon tentje die je in een boterhamzakje kunt proppen, het is eigenlijk een vrij zwaar katoenen tent. Het formaat is ook best wel groot. Soldaten (waar hij voor gemaakt is) lopen ook nooit met een tent. Die mikken ze in de vrachtwagen. Hij is helemaaal niet gemaakt op gewicht. Low-budget is hij dan weer wel :-) . Qua opzetten is het supersimpel, mijn nichtje van 3 speelt er zomers graag in en zelfs zij weet hoe je m op moet zetten ;D . Al met al vind ik het toch een hele fijne tent, je past er niet met zn tweeën in maar toch nog best ruime tentjes voor 1 persoon. Oja, ik heb er 2, dus ik kan ze aan elkaar ritsen. Ideaal voor mij en mijn broertje, want we kunnen lekker met zn tweeën in een tentje slapen, maar als hij een beetje vervelend gaat doen kan ik de tussenschotjes dichtritsen ;D . Niet voor in de rugzak, maar als je met de auto gaat oid. is dit echt een geweldig tentje voor dat geld! Je mag op het BC-weekend wel een nachtje proefslapen hoor, als je wil ;-) .

Groetjes,
Michel


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Misschien tegen beter weten in, toch een Pup Tentje gekocht

Bericht door CommonZense »

Scono! schreef:
CommonZense schreef:
Scono schreef:Ben je geïnteresseerd in zo'n tentje dan?
Ben al een tijdje op zoek naar een klein licht low-budget tentje, laag, minder dan 50 euries, zonder 18 scheerlijnen en tig-meters tentstok. Deze bijvoorbeeld zou het kunnen ook doen, maar die is niet meer te vinden.
..., het is eigenlijk een vrij zwaar katoenen tent... Je mag op het BC-weekend wel een nachtje proefslapen hoor, als je wil ;-) .Groetjes, Michel

Ah, dan valt ie al buiten mijn 'set van eisen'... Hij ziet er klein uit op de foto, het zal de grote tuin zijn ;)

Ik heb nu zo'n ontplof tentje mee, dat enkel met de auto mee kan wanneer we met de gastjes op pad gaan. Nu willen ze al wel in de hangmat, maar ik voel nog weinig voor het inpakken en ophangen van vier tarpkes en hangmatjes des ochtends en avonds. Dan liever twee kleine tentjes, dat kunnen ze dan makkelijker zelf...

En heb ik de inschrijving gemist? Die staat nog niet open toch? Aangezien ik al enkele jaren een gelukkig bestaan leid zonder Fb.


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Misschien tegen beter weten in, toch een Pup Tentje gekocht

Bericht door MichelVH »

CommonZense schreef:
Scono! schreef:
CommonZense schreef: Ben al een tijdje op zoek naar een klein licht low-budget tentje, laag, minder dan 50 euries, zonder 18 scheerlijnen en tig-meters tentstok. Deze bijvoorbeeld zou het kunnen ook doen, maar die is niet meer te vinden.
..., het is eigenlijk een vrij zwaar katoenen tent... Je mag op het BC-weekend wel een nachtje proefslapen hoor, als je wil ;-) .Groetjes, Michel
ah, dan valt ie al buiten mijn 'set van eisen'... Hij ziet er klein uit op de foto, het zal de grote tuin zijn ;)

En heb ik de inschrijving gemist? Die staat nog niet open toch?
Nope, die is nog niet geopend. Maar er is al wel een datum en plaats bekend gemaakt, en dan kan ik. Van mijn ouders mag ik er ook heen. Het is ook niet mijn foto trouwens hoor ;-) . In het echt is het een redelijk ruime eenpersoonstent. Maar dat is dan ook weer in vergelijking met mijn 1,70 dus dat zegt ook weer niet alles. Ik denk dat marinier formaatje G.I Joe niet veel heeft gehad aan zo'n tentje in het leger, denk ik ;D . Al ik jou was zou ik eens kijken naar dit filmpje:

https://youtu.be/IGY6A3W86lA

En een DD tarp kopen. Kun je altijd nog gaan hangmatteren of in de zomer als Laavvu/lean-to ophangen


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Misschien tegen beter weten in, toch een Pup Tentje gekocht

Bericht door CommonZense »

(DD)Tarps voldoende. En practisch bekend met de opties. Mijn interesse was gewekt door de foto die je poste Michiel, omdat ik een klein tentje zoek. Thanks.
Fijn weekend. Over en uit.


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Misschien tegen beter weten in, toch een Pup Tentje gekocht

Bericht door MichelVH »

CommonZense schreef:(DD)Tarps voldoende. En practisch bekend met de opties. Mijn interesse was gewekt door de foto die je poste Michiel, omdat ik een klein tentje zoek. Thanks.
Fijn weekend. Over en uit.
http://www.tenten.nl/highlander-blackthorn-1-tentll
Deze? Fijn weekend!


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Misschien tegen beter weten in, toch een Pup Tentje gekocht

Bericht door Dabberty »

Hoi CZ, die gelert solo heb ik een weekendje gehad, maar direct door verkocht. Te klein, en je rugzak past er echt niet bij tenzij het een 15L ding is. Je eigen kleding past er net in.
Gelert heeft nu wel een andere versie, de 'gelert quick pitch compact' die volgens de beschrijving 30 cm wijder is dan de solo, en weegt maar 1 kg. En dan bij Lidl hebben ze van vorige week nog een 'licht gewicht' 1 persoons tentje, die weegt 1.8 kg.
Hopelijk heb je hier wat aan. Sterkte met zoeken naar wat je wilt.


Plaats reactie