MYOG/DIY Trailstar

Bespreek hier hoe je je verblijf inricht. Tent: groot, klein, lichtgewicht of zwaar met een hout kachel. Je tarp: een ideale tool, maar welke heb jij en waarom? Of zoek je er eentje? Alles wat je altijd al wilde weten over tarps. Of ga je liever low profile met je bivakzak op pad?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LuukD
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 feb 2016, 20:01
Locatie: Middelburg

MYOG/DIY Trailstar

Bericht door LuukD »

Op verzoek hierbij mijn MYOG Trailstar.

Nadat ik de trailstar van Ivo (geen idee of hij ook op dit forum rondhangt, maar vast wel op vele andere hikingfora) gezien had, leek me het zelf ook wel leuk om een trailstar te maken, kopen vond ik te duur. Met veel hulp van Ivo uiteindelijk aan de slag gegaan en materialen besteld. Ivo was zo aardig om mij een mal van de trailstar "panelen" te sturen. Alle panelen zijn gelijkwaardig. Het is eigenlijk een 5-hoek met catenary cut op de zijde waar ze aan elkaar gezet worden. Dankzij hulp van ma de hele boel in elkaar gezet, ik heb zelf namelijk geen naai ervaring. Ik moet zeggen ik ben erg blij met het resultaat, weegt niet veel (655gr). Heb gebruik gemaakt van relatief dik silnylon. Dus het gewicht zou nog omlaag kunnen. Ik heb wel een klein foutje gemaakt in de top, omdat ik hier geen silnylon kon vinden wat breed genoeg was, bestaat elk paneel dus ook uit 2 stukken stof (goed te zien in de top. Helaas wel een foutje gemaakt want ik heb de "naad" aan de buitenkant zitten, op zich niet erg, gewoon goed geseald. In theorie zou hier water kunnen blijven staan, in de praktijk nog nooit last van gehad gelukkig.

Via via ben ik aan een binnententje gekomen uit china. voor het bedrag van €26 kon ik het niet zelf maken en er zeker geen buil aan vallen. En hij past nog redelijk goed ook! 8-)

Mocht er mensen zijn die nog wat meer willen weten kan ik de stappen altijd nog eens uitwerken.

Hierbij nog wat foto's;
Bijlagen
IMG_1905.jpg
IMG_1905.jpg (35.29 KiB) 4881 keer bekeken
IMG_1897.jpg
IMG_1897.jpg (43.15 KiB) 4881 keer bekeken
IMG_1892 (1).jpg
IMG_1892 (1).jpg (42.29 KiB) 4881 keer bekeken
IMG_1891.jpg
IMG_1891.jpg (53.35 KiB) 4881 keer bekeken
IMG_1752 (1).jpg
IMG_1752 (1).jpg (66.3 KiB) 4881 keer bekeken
IMG_3986 (1).jpg
IMG_3986 (1).jpg (85.94 KiB) 4881 keer bekeken
IMG_3352.jpg
IMG_3352.jpg (59.02 KiB) 4881 keer bekeken
IMG_1779.jpg
IMG_1779.jpg (68.87 KiB) 4881 keer bekeken
IMG_1753 (1).jpg
IMG_1753 (1).jpg (60.09 KiB) 4881 keer bekeken


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: MYOG/DIY Trailstar

Bericht door herman744 »

Ziet er piekfijn uit. Mooi.


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: MYOG/DIY Trailstar

Bericht door Alder »

Mooi werk hoor! Leuk model, weer is wat anders dan de vierkante tarps ;-) Wat zijn de maten van de zijden?


Gebruikersavatar
LuukD
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 feb 2016, 20:01
Locatie: Middelburg

Re: MYOG/DIY Trailstar

Bericht door LuukD »

Bedankt voor de complimenten.

Zeker weer is wat anders, daarnaast is een trailstar, mits met de in-/uitgang niet naar de wind staat, zeer windvast. Eventueel zou je ook alle zijden naar beneden kunnen afspannen, je hebt dan eigenlijk geen ingang. Ik heb wel is iemand gezien die had hier een systeempje voor bedacht met een aantal lijntjes zodat hij de deur dicht kon trekken.

Even uit mijn hoofd; 225cm. De hoogte van elke driehoek is 180cm.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: MYOG/DIY Trailstar

Bericht door Dabberty »

Ik vind hem mooi. Het is idd jammer dat die rollen nylon gelimiteerd zijn tot +/- 160 cm..


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: MYOG/DIY Trailstar

Bericht door MichelVH »

Supermooi! Dat van die top heeft niet, vond ik


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: MYOG/DIY Trailstar

Bericht door madman73 »

Jaja, zelf gemaakt...... dat gelooft toch niemand! ;-)


Echt super resultaat. En maar een paar honderd gram.
Jij kunt echt blij zijn met dit resultaat, en met zo'n moeder!


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: MYOG/DIY Trailstar

Bericht door lichtje »

Zo daar kan je mooi mee bivakkeren. Ziet er top uit.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Wälderer
Berichten: 433
Lid geworden op: 29 jan 2013, 18:56
Locatie: België

Re: MYOG/DIY Trailstar

Bericht door Wälderer »

Heb je mooi gedaan :-)
Mag ik even vragen waar je de binnentent hebt gehaald, welk materiaal het is en welk gewicht? Ben nog aan het kijken voor een zo licht mogelijke binnentent voor mijn trailstar.

in verband met de opening is een 'deur' wel nog een oplossing, is eigenlijk een extra stuk die ervoor gespannen word zoals deze 2 verschillende manieren (niet van mij ;-) )

Afbeelding

Afbeelding


Take less, do more.
Gebruikersavatar
LuukD
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 feb 2016, 20:01
Locatie: Middelburg

Re: MYOG/DIY Trailstar

Bericht door LuukD »

W�lderer schreef:Heb je mooi gedaan :-)
Mag ik even vragen waar je de binnentent hebt gehaald, welk materiaal het is en welk gewicht? Ben nog aan het kijken voor een zo licht mogelijke binnentent voor mijn trailstar.

in verband met de opening is een 'deur' wel nog een oplossing, is eigenlijk een extra stuk die ervoor gespannen word zoals deze 2 verschillende manieren (niet van mij ;-) )
Ik heb de binnentent hier vandaan. Voor die prijs kan je je er geen buil aan vallen. Ik geloof dat het gewicht op 440gram zit. Er is ook nog een silnylon versie, welke 2x zo duur is, maar ook lichter.

Thanks voor de tip!


Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 feb 2016, 13:45

Re: MYOG/DIY Trailstar

Bericht door Ernst »

Wat een prachtige opstelling!


Plaats reactie