Defcon 5 bivakzak ervaring?

Bespreek hier hoe je je verblijf inricht. Tent: groot, klein, lichtgewicht of zwaar met een hout kachel. Je tarp: een ideale tool, maar welke heb jij en waarom? Of zoek je er eentje? Alles wat je altijd al wilde weten over tarps. Of ga je liever low profile met je bivakzak op pad?
Plaats reactie
cel
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 aug 2011, 17:12
Locatie: Veghel

Defcon 5 bivakzak ervaring?

Bericht door cel »

Vroeg me af of er iemand ervaring heeft met de dubbelboog bivakzak Defcon 5 ? Wordt nu aangeboden op marktplaats voor de prijs van 125 euro. Heel wat schappelijker als de Carinthia variant die gebruikt wordt bij t KCT, moet t natuurlijk wel wat zijn!


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: Defcon 5 bivakzak ervaring?

Bericht door Basel »

Goeie vraag cel! Ik vroeg me dit laatst ook af, heb zelf de carinthia en ben erg benieuwd naar t verschil.


cel
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 aug 2011, 17:12
Locatie: Veghel

Re: Defcon 5 bivakzak ervaring?

Bericht door cel »

Hey Basel, heb je de dubbelboog zak? Zou idd interessant zijn om te zien wat de verschillen zijn. Op youtube wel een aantal reviews maar helaas geen vergelijking met de Carinthia.


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: Defcon 5 bivakzak ervaring?

Bericht door Basel »

Heb idd de dubbelboogse, groot verschil is denk ik dat de defcon geen ingang heeft aan t hoofdeinde en de carinthia wel. Ook oogt hij kleiner de defcon maar dat weet ik niet zeker.


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: Defcon 5 bivakzak ervaring?

Bericht door Basel »

Zover ik uit de filmpjes en internet info kan halen is het een 3 laagse goretex en heeft hij YKK ritsen wat ik beide niet verwacht had, wellicht is hij dan toch niet zo verkeerd als ik dacht ;D


cel
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 aug 2011, 17:12
Locatie: Veghel

Re: Defcon 5 bivakzak ervaring?

Bericht door cel »

Deze review staat op n Duits forum. Blijkbaar heeft het ding wel een ingang aan t hoofdeinde. Denk dat ik er een ga bestellen, t lijkt me wel wat :-) .
http://www.bushcraft-deutschland.de/ind ... Bivy-Tent/


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: Defcon 5 bivakzak ervaring?

Bericht door Basel »

Ziet er toch goed uit! Ik beb erg benieuwd cel!


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: Defcon 5 bivakzak ervaring?

Bericht door Basel »

Had je de gok nog genomen Cel om er eentje aan te schaffen?


cel
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 aug 2011, 17:12
Locatie: Veghel

Re: Defcon 5 bivakzak ervaring?

Bericht door cel »

Hey Basel, nee nog niet. Ben aan t twijfelen want de hoogte van de defcon is 50cm, dit is minder hoog dan de "observer" van Carinthia maar wel weer iets hoger dan de enkelboog bivi. De hoogte is voor mij belangrijk want ik wil graag die bewegingsvrijheid bij m'n hoofd.


Plaats reactie