tent

Bespreek hier hoe je je verblijf inricht. Tent: groot, klein, lichtgewicht of zwaar met een hout kachel. Je tarp: een ideale tool, maar welke heb jij en waarom? Of zoek je er eentje? Alles wat je altijd al wilde weten over tarps. Of ga je liever low profile met je bivakzak op pad?
Plaats reactie
Vrijbuitert

tent

Bericht door Vrijbuitert »

Voor het kamperen hebben we een vrij grote tent. Omdat die nogal wat werk is om op te zetten en bovendien te lomp voor op de fiets, zijn we aan het kijken voor een klein, ligt 2 persoons tentje.

Ik ben daarom op zoek naar merken die goed spul verkopen. Iemand een idee?


Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: tent

Bericht door michiel »

Tateljee, esvo en Carl denig verkopen mooie, goede en lichtgewicht katoenen, katoen/polyester en polyester tenten.

Daarnaast zijn er ontzettend veel mooie en lichtgewicht tenten te koop.

Een tunneltent is mss handig voor jullie wensen; dan kan je de fietsen binnen zetten indien nodig.


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
mdegroot
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jul 2016, 08:52

Re: tent

Bericht door mdegroot »

Ikzelf gebruik voor het backpacken een Cobra 2 van Coleman.
Ietwat zwaarder (iets meer dan 2 kg) maar ruimte genoeg voor 2 personen (ik gebruik de 2e slaapplaats voor mijn backpack).
Tip voor de tent: haal de aluminium tentstokken uit de opbergzak van de tent. Nu is deze zeer compact op te vouwen. De tentstokken kunnen altijd weer ergens weggestopt worden.
De opvolger van de Cobra 2 is de Aravis 2 en kost ongeveer € 150,00 (nu bij diverse zaken in de aanbieding voor € 130,00
Specificaties:

◾ Gewicht: ca. 2.4 kg
◾ Materiaal buitentent: Polyester, PU gecoat 4000 mm, naden getaped
◾ Merk: Coleman
◾ Hoogte voor: 95 cm.
◾ Hoogte achter: 95 cm.

Deze tenten zijn snel op te zetten.
Ikzelf gebruik mijn tent al 3 jaar en heeft al reeds veel meegemaakt qua weer en ondergronden.
Voor de fietsen kan een plastic zeil worden meegenomen wat niet teveel ruimte en gewicht in beslag neemt.


Rolf
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2013, 14:26
Contacteer:

Re: tent

Bericht door Rolf »

De decathlon heeft een vergelijkbaar tentje met die Colemans, de Quickhiker Ultralight 2. Scheelt weer een halve kilo, wel een beetje duurder. Ik heb zelf de 3-persoons (2,4 kilo) omdat die lekker ruim is. Had het niet verwacht, maar ben erg enthousiast over de tent. Harinkjes die erbij zitten stellen niet veel voor, maar dat het enige wat ik erover te 'klagen' heb.


Plaats reactie