Tarptent aan noklijn

Bespreek hier hoe je je verblijf inricht. Tent: groot, klein, lichtgewicht of zwaar met een hout kachel. Je tarp: een ideale tool, maar welke heb jij en waarom? Of zoek je er eentje? Alles wat je altijd al wilde weten over tarps. Of ga je liever low profile met je bivakzak op pad?
Plaats reactie
Wombat
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2016, 08:36

Tarptent aan noklijn

Bericht door Wombat »

Ik vond de tarptent zoals je hem vaak ziet op YouTube onhandig met die stokken onder je tarp op de plaats waar je wilt liggen
Ik weet niet hoe ik hier een foto zet maar ik heb een setup voor de vierkante DD tarp
De aanpassing bestaat uit het feit dat ik bij de tarptent met die twee teruggetrokken lijnen om zo een soort ingang te maken ik een lijn door de een na laatste lus heb gehaald een deze heb opgespannen tussen twee bomen ipv daar een stok onder te zetten Je kunt ook een lijn daarvandaan door de lussen van de nok halen en zo de lijn over een stok laten lopen om ook de achterkant omhoog te krijgen
Succes


Het is weer mooi als het weer mooi is 8-)
Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: Tarptent aan noklijn

Bericht door rude »

Dat is inderdaad een goeie manier, de stokken blijven natuurlijk handig wanneer je tochten doet boven de boomlijn :)

Ik gebruik de lijn ook ipv een stok wanneer mogelijk, zoals je zegt, je bespaart een hoop plaats en je hoeft niet rond de stok te leven.
Hieronder zie je dat een ridgeline gebruikt wordt om de centrale lus omhoog te trekken, geeft ineens een boel meer hoofdruimte.
12.jpg
12.jpg (144.05 KiB) 2706 keer bekeken


Wombat
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2016, 08:36

Re: Tarptent aan noklijn

Bericht door Wombat »

[img]
446EAA6C-1B5E-4834-8582-B1C8AADCF0B0.jpeg
446EAA6C-1B5E-4834-8582-B1C8AADCF0B0.jpeg (3.91 MiB) 2651 keer bekeken
[/img]
Dit is de tarptent aan een lijn aan de tweede lus van een vierkante tarp zoals ik hem hierboven bedoelde dit is met een 3x3 DD
December 2017 Hoge Venen België


Het is weer mooi als het weer mooi is 8-)
Plaats reactie