Tentkachel

Bespreek hier hoe je je verblijf inricht. Tent: groot, klein, lichtgewicht of zwaar met een hout kachel. Je tarp: een ideale tool, maar welke heb jij en waarom? Of zoek je er eentje? Alles wat je altijd al wilde weten over tarps. Of ga je liever low profile met je bivakzak op pad?
Gebruikersavatar
veryigor
Berichten: 319
Lid geworden op: 09 sep 2010, 10:38
Locatie: Hoogkarspel

Re: Tentkachel

Bericht door veryigor »

Ik zou zeggen doen, als je het geld ervoor over hebt;)
Ik heb de Frontier stove al een paar jaar en ben er zeer tevreden over, gebruik hem in onze familie tipi tent en is echt een top kachel.
Verschillende modellen geprobeerd maar ga uiteindelijk weg met deze, ik heb een rooster gemaakt zodat je de deur open kan zetten in de tent en er geen gloeiende kooltjes uit kunnen springen.
Hou er wel rekening mee dat je er niks aan hebt met een hele kleine tent, wordt al snel te warm en is ie echt te groot voor, tenzij je
de kachelpijp aanpast (echt een stabiele stevige pijp zit erbij)  , met een stuk hittebestendig pijp wat erover heen gaat, dan kun je hem ook in de winter gebruiken met een Shangri La mini tipi tentje, erg comfortabel maar niet mee te slepen op je rug dus moet met de auto mee;)
succes


Gebruikersavatar
Jandar
Berichten: 836
Lid geworden op: 25 sep 2010, 05:58
Locatie: hilversum

Re: Tentkachel

Bericht door Jandar »

Ik heb ook gekeken naar de frontier, en hij staat inmiddels ook op mijn lijstje,
bij qvist is deze ook te koop en ook extra schoorsteen stukken en een vonkenvanger.


I mean - what have you got to lose?
You know, you come from nothing - you're going back to nothing. What have you lost? Nothing!
(Life of Brian)
Riroel
Berichten: 890
Lid geworden op: 12 dec 2010, 15:37
Locatie: Hardegarijp
Contacteer:

Re: Tentkachel

Bericht door Riroel »

Inmiddels een leuke aanvulling. Ik deed op het smoelenboek mee met een fotowedstrijd van campingsolutions, de bouwer van de frontierstove. Ik won en kreeg vanuit de UK een prachtige 3 liter rvs waterreservoir toegestuurd. Deze klem je om de pijp en voila,warm water in je tent. Kokend zelfs als je even 10 minuten in je tent wilt zweten! Afgelopenwinter geprobeerd en fantastisch. Door je kachel blijft het altijd droog in je tent en met het reservoir heb je warm water, megaluxe! Zo houdt je het de winter wel vol!


LEARNING THE ART OF DOING MORE WITH LESS Afbeelding
Riroel
Berichten: 890
Lid geworden op: 12 dec 2010, 15:37
Locatie: Hardegarijp
Contacteer:

Re: Tentkachel

Bericht door Riroel »

[quote="Riroel"]
Inmiddels een leuke aanvulling. Ik deed op het smoelenboek mee met een fotowedstrijd van campingsolutions, de bouwer van de frontierstove. Ik won en kreeg vanuit de UK een prachtige 3 liter rvs waterreservoir toegestuurd. Deze klem je om de pijp en voila,warm water in je tent. Kokend zelfs als je even 10 minuten in je tent wilt zweten! Afgelopenwinter geprobeerd en fantastisch. Door je kachel blijft het altijd droog in je tent en met het reservoir heb je warm water, megaluxe! Zo houdt je het de winter wel vol!
[/quote]

Hier zie je het reservoir aan de linkerkant op de kachel
Bijlagen
377643_547422451949559_1300735394_n.jpg
377643_547422451949559_1300735394_n.jpg (67.18 KiB) 1856 keer bekeken


LEARNING THE ART OF DOING MORE WITH LESS Afbeelding
Gebruikersavatar
stekker
Berichten: 3204
Lid geworden op: 02 dec 2009, 21:59
Locatie: Meteren

Re: Tentkachel

Bericht door stekker »

Mooi ding enneh zeker niet te duur!


Groeten Theo.   Afbeelding





Life isn't about how you survived the storm...
It's about how you danced in the rain!!!
Plaats reactie