helsport varanger lavu tent

Bespreek hier hoe je je verblijf inricht. Tent: groot, klein, lichtgewicht of zwaar met een hout kachel. Je tarp: een ideale tool, maar welke heb jij en waarom? Of zoek je er eentje? Alles wat je altijd al wilde weten over tarps. Of ga je liever low profile met je bivakzak op pad?
Plaats reactie
RichardV
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mar 2010, 22:41

helsport varanger lavu tent

Bericht door RichardV »

Voor de ervaringsdeskundigen.
Ik zit er ernstig over te denken om een helsport varanger 4/6, vier meter doorsnede, te kopen.
Ik ben nu nog alleen met mijn zoon maar weet niet wat de toekomst brengt.
De vragen, zou die 4 meter doorsnede ook genoeg zijn als je op een gegeven moment met twee volwassenen en twee kinderen bent.
En gebruiken jullie een binnentent, ik zelf denk dat dit niet echt nodig is maar ik wil ook in de winter gaan kamperen met een kachel. Zou je dan wel die binnentent nodig hebben.
Wie heeft er ervaring mee.

Groeten Richard
Laatst gewijzigd door RichardV op 22 jun 2013, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.


Martinus

Re: helsport varanger lavu tent

Bericht door Martinus »

Hallo,

Heb je wel eens gekeken op Outdoorseiten.net. ?
Dat is een uitgebreide  duitse site voor de buitensport in brede zin, daar heb ik deze tent al eens in een topic voorbij zien komen.
Er zijn blijkbaar in Duitsland veel liefhebbers van dit type tent, vooral voor gebruik in  Scandinavië.
Je kan zonder een account alle  topics doorzoeken , alleen geen bericht  plaatsen.

gr. Martinus.


Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: helsport varanger lavu tent

Bericht door TTS »

Die grootte zou kunnen, om te slapen. Ruim je de slaapspullen over dag op, dan heb je voldoende leefruimte. Een kachel vraagt om een grondzeil met opengeslagen punt ( geen kooltjes op je zeil ). Heb je dan nog voldoende ruimte om te slapen en ook ver genoeg van de kachel ( met name de kids )?

Een binnentent helpt niet enorm tegen de kou. Dat ondervang je met een kachel ( betere oplossing ).

Mijn De Waard tenten hebben nimmer een binnentent ( Ik heb wel een DW Kuifeend met een hemeltje er in met een stllstaande laag lucht ). Met kachel (Zibro Kamin) nooit koud gehad.

Binnentent zou wel kunnen helpen tegen de beestjes. Of is er een andere oplossing tegen de muggen?


Gebruikersavatar
gamatic
Berichten: 265
Lid geworden op: 31 okt 2012, 14:48
Locatie: aalsmeer

Re: helsport varanger lavu tent

Bericht door gamatic »

Kijk eens naar de helsport finmark, is helemaal compleet met vast grondzeil en binnentent. Tevens geschikt voor kachel. :-)


Plaats reactie