Vragen over permanente shelter/HUT!!

Hier kun je alles kwijt over het maken van natuurlijke shelters.
Plaats reactie
Gerbenvink
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 okt 2013, 20:24

Vragen over permanente shelter/HUT!!

Bericht door Gerbenvink »

Ik ga volgende week zaterdag ergens een hut maken met een vriend van mij. Maar waar moet ik aandenken voor een permanente hut. En dan bedoel ik alles want ik heb nog geen ervaring


Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re: Vragen over permanente shelter/HUT!!

Bericht door HJ »

Het oorspronkelijke bericht verplaatst naar dit nieuwe topic, om het oorspronkelijke topic zuiver te houden en hier de tips en trucs te plaatsen.
HJ namens het NBF moderator team


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
Sgt_Bear

Re: Vragen over permanente shelter/HUT!!

Bericht door Sgt_Bear »

Ik neem aan dat je er niet wekelijks gaat komen dus ik zou in ieder geval iets verzinnen om het duurzaam te maken. En ik zou een plek kiezen waar een toevallige voorbijganger niet komt.
Heb je enig idee welk materiaal je wil gebruiken?


GJB
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 nov 2013, 01:45
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Vragen over permanente shelter/HUT!!

Bericht door GJB »

Ik zou de hut iig een stuk ingraven. Dat maakt de camouflage een stuk makkelijker. Ik ga er tenminste vanuit dat je de hut op "openbaar" terrein gaat maken.

Bedenk waar je de hut voor gaat gebruiken. Het maakt nogal uit als je er af en toe wilt schuilen of dat je er echt in wilt gaan overnachten en meerdere dagen gebruik van wilt maken.
Ga dan na wat voor jou de minimale afmetingen moeten zijn. Kijk dan waar je de maximale bescherming hebt van natuurlijke elementen. Bekijk dit vanuit meerdere perspectieven, en kijk ook in hoeverre je het met zo min mogelijk middelen de maximaal mogelijke bescherming kunt realiseren.

Planning en voorbereiding is erg belangrijk.
Suc6