Zelf gemaakt shelter met voorwerpen uit de ''natuur''

Hier kun je alles kwijt over het maken van natuurlijke shelters.
oud deelnemer 4

Re: Zelf gemaakt shelter met voorwerpen uit de ''natuur''

Bericht door oud deelnemer 4 »

als je nog wat alu-folie vind kan je een super-shelter maken ;D


Gebruikersavatar
David
Berichten: 1568
Lid geworden op: 02 jan 2010, 22:59
Locatie: Hillywood

Re: Zelf gemaakt shelter met voorwerpen uit de ''natuur''

Bericht door David »

Ik kreeg een "Bear Grylls" gevoel. "Toevallig komt ie wat plastic tegen en h'e daar ligt een stukje touw ;-)

Maar serieus, zo zie je maar dat je met heel weinig op pad kan om een mooie slaapplek te creëren.


Groet,
David

I only went out for a walk, and finally concluded to stay out till sundown, for going out, I found, was really going in. (John Muir)
Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 apr 2011, 13:16
Locatie: Enkhuizen

Re: Zelf gemaakt shelter met voorwerpen uit de ''natuur''

Bericht door Jaco »

@ Tillia Helaas, alu-floie licht er niet, maar dat is dan toch om warmte vast te houden?


@ David Een stuk plastic zul je waarschijnlijk niet overal vinden, zoals stukken echte natuur, want dit is een soort stads park om het zomaar te noemen. Of is het overal waar natuur is zo ???


''Bushcrafter'' under construction :D
Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Zelf gemaakt shelter met voorwerpen uit de ''natuur''

Bericht door Een pan's hobby kok »

Rabo vond altijd wel een leger truuk met een camfast huif die die kon gebruiken. ;D


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
bourgeois
Berichten: 752
Lid geworden op: 05 dec 2009, 20:37

Re: Zelf gemaakt shelter met voorwerpen uit de ''natuur''

Bericht door bourgeois »

  @Jaco: Jarenlange ervaring, ook afgelopen vakantie in Scandinavie weer: Troep zoals stukken plastic, petflessen, stukken ijzer/prikkeldraad vind je helaas ook op de meest afgelegen plaatsen. Met name kusten zijn heel erg. De enige plekken waar het een stuk minder is zijn plaatsen waar actief schoongemaakt wordt zoals in Amerikaanse National Parks.


Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1365
Lid geworden op: 10 apr 2010, 18:16

Re: Zelf gemaakt shelter met voorwerpen uit de ''natuur''

Bericht door Anneke »

[quote="bourgeois"]
  @Jaco: Jarenlange ervaring, ook afgelopen vakantie in Scandinavie weer: Troep zoals stukken plastic, petflessen, stukken ijzer/prikkeldraad vind je helaas ook op de meest afgelegen plaatsen. Met name kusten zijn heel erg. De enige plekken waar het een stuk minder is zijn plaatsen waar actief schoongemaakt wordt zoals in Amerikaanse National Parks.
[/quote]

Tja, je kunt niet alles wat er ligt meenemen... maar als iedereen in elk geval meer afval opruimt dan zijn eigen restanten, dan laten we de boel toch altijd weer beter achter dan we het aantroffen. :-)


bourgeois
Berichten: 752
Lid geworden op: 05 dec 2009, 20:37

Re: Zelf gemaakt shelter met voorwerpen uit de ''natuur''

Bericht door bourgeois »

  Het mooist is nog als je het afval nuttig kunt hergebruiken. Zo heb ik de automatische ontstekingsvervroeging van mijn Harley ooit eens gerepareerd met een oude spijker uit de goot. Langs een zandpad in het grensgebied van Louisiana en Texas mijn lekkende veldfles vervangen door een oude glazen fles uit de berm. En vorig jaar nog een zitlap in prima staat gescoord langs een riviertje in Noorwegen.
  En hoewel ik niet gewoonlijk met een vuilniszak door het bos ga lopen zal ik zeker als ik ergens pauzeer en iets consumeer, en daardoor toch afval mee moet nemen, de extra papiertjes e.d. die daar toevallig rondzwerven ook meenemen.


Gebruikersavatar
obiwanjacobi
Berichten: 1530
Lid geworden op: 03 dec 2009, 07:35
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Zelf gemaakt shelter met voorwerpen uit de ''natuur''

Bericht door obiwanjacobi »

We hebben het wel eens gehad over het meenemen van zwerfvuil bij elke wandeling...

Helaas is dat nooit zo van de grond gekomen.


Grtx,
Marc | Blog

Save a tree, eat a beaver!
All the gear but no idea!
Jan

Re: Zelf gemaakt shelter met voorwerpen uit de ''natuur''

Bericht door Jan »

[quote="obiwanjacobi"]
We hebben het wel eens gehad over het meenemen van zwerfvuil bij elke wandeling...

Helaas is dat nooit zo van de grond gekomen.
[/quote]

hoe weet je dat, je bent er vrijwel nooit bij.... ;D, aannames en feiten, hadden we het op de afgelopen gathering nog over.. ;-)

Zeker doen we dat wel, Marc.

gr,

Jan


Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 mar 2011, 17:11
Locatie: Tiutjenhorn

Re: Zelf gemaakt shelter met voorwerpen uit de ''natuur''

Bericht door Leon »

Mooi gedaan. Heb je die aflevering gezien van "Dual Survival"waar Codi die tent maakt van zo'n soort plastic en een iso-dekentje uit z'n ehbo kit? Hij had een tentje gemaakt van doorzichtig plastic en aan de achterwand had ie dat dekentje opgehangen. Voor het doorzichtige gedeelte had ie een vuurtje gestookt en het geheel werkte als een broeikas. Ik geloof dat het buiten -10 was en binnen 21 graden. Daar doet dit me aan wel aan denken.  ;-)


Gebruikersavatar
obiwanjacobi
Berichten: 1530
Lid geworden op: 03 dec 2009, 07:35
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Zelf gemaakt shelter met voorwerpen uit de ''natuur''

Bericht door obiwanjacobi »

[quote="Jan"]
hoe weet je dat, je bent er vrijwel nooit bij.... ;D, aannames en feiten, hadden we het op de afgelopen gathering nog over.. ;-)

Zeker doen we dat wel, Marc.
[/quote]

Je hebt gelijk  :-[

Ik had moeten schrijven: die keren dat ik mee ben geweest, heb ik het niet zien gebeuren.

Dit benadrukt dat we altijd vanuit ons eigen perspectief de realiteit interpreteren. ;D


Grtx,
Marc | Blog

Save a tree, eat a beaver!
All the gear but no idea!
Gebruikersavatar
David
Berichten: 1568
Lid geworden op: 02 jan 2010, 22:59
Locatie: Hillywood

Re: Zelf gemaakt shelter met voorwerpen uit de ''natuur''

Bericht door David »

Ik neem inderdaad meer mee terug uit de natuur dan ik er in breng. Zowel op de "wandelingen"  van het NBF/JJ als privé. Een erfenis van mijn wijlen moeder die bushcraft niet onder die naam kende maar het gewoon kamperen noemde. Een lastige erfenis omdat het altijd leidt tot een vracht van rotzooi die je maar weer in de bewoonde wereld kwijt moet zien te krijgen.  ::) En inderdaad soms levert het iets nuttigs op als een stuk touw.


Groet,
David

I only went out for a walk, and finally concluded to stay out till sundown, for going out, I found, was really going in. (John Muir)
Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 apr 2011, 13:16
Locatie: Enkhuizen

Re: Zelf gemaakt shelter met voorwerpen uit de ''natuur''

Bericht door Jaco »

@ Leon, nee die heb ik niet gezien, maar klint leuk om eens te maken! Ik heb ook zo'n zeiltje, en meteen een tip van jou ontvangen: ik doe hem in mijn EHBO-kit, daar zit nog genoeg ruimte in ;D

Gr Jaco


''Bushcrafter'' under construction :D
NASH
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2011, 17:10

Re: Zelf gemaakt shelter met voorwerpen uit de ''natuur''

Bericht door NASH »

[quote="obiwanjacobi"]
We hebben het wel eens gehad over het meenemen van zwerfvuil bij elke wandeling...

Helaas is dat nooit zo van de grond gekomen.
[/quote]

Er is in zeeland "zo'n malloot" ;) die verzamelbakken bij de stranden heeft geplaatst (lees grote kisten). Dit idee is overgenomen door de gemeente(s) mensen die over het strand wandelen nemen dan allemaal eens iets mee en zo raken we van zwerfafval en aanspoel goederen af.

meeste bossen hebben wel een afval bakje, maar beperkt.

Ik leer mijn kinderen altijd de rugzak te gebruiken om spullen het bos mee uit tenemen, even een plastic zakje mee als we gaan wandelen. (behalve de witpapieren zakdoekjes). Kan ze het niet kleingenoeg bijbrengen. (3&5jr)


Gebruikersavatar
eric
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 nov 2011, 17:33
Locatie: limburg, nederland

Re: Zelf gemaakt shelter met voorwerpen uit de ''natuur''

Bericht door eric »

Leuk gedaan die tent.

Over zwerfvuil gesproken, ik heb gisteren tijdens het wandelen een inklapbare wandel paraplu gevonden, die iemand waarschijnlijk verloren was. Helemaal schoon en nog als nieuw, in een handig meeneem formaat :)


Er is meer te zien aan de andere kant van de geraniums.....
Plaats reactie