takkenshelter van een omgevallen boom

Hier kun je alles kwijt over het maken van natuurlijke shelters.
woodcraftsurvival

Re:takkenshelter van een omgevallen boom

Bericht door woodcraftsurvival »

Eindelijk iemand die mijn mening deelt :D

groetjes Michel


OVERLEVEN
Berichten: 831
Lid geworden op: 29 dec 2009, 21:25
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re:takkenshelter van een omgevallen boom

Bericht door OVERLEVEN »

Ik vind het altijd wel grappig om te lezen, als je ergens de tijd voor hebt dan kan je inderdaad de meest mooie dingen maken. Dan maken we de meeste mooie shelters, met dikke lagen humes, gaan we vuur maken met de vuurboog etc. Komt het er echt op aan dan wil je eenvoudig en zo snel mogelijk iets af hebben. Vuur maken met benzine helemaal geweldig, en onderkomen maken van bouwzeil of een autowrak of een kapot geslagen kano. Een extra laag om je lichaam wikkelen met een vloermat van je auto. Of extra warmte krijgen door de vulling van je autostoelen te gebruiken. Het kan allemaal als het snel is en het werkt prima ga ervoor. Is je hut niet waterdicht genoeg dan moet je het verbeteren is het afdoende ga ervoor. Op naar de volgende dag.


Dennis van Dokkum
Survival school O.V.E.R.L.E.V.E.N.
www.survivalschool.nl
+31-(0)6-23251535
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1365
Lid geworden op: 10 apr 2010, 18:16

Re:takkenshelter van een omgevallen boom

Bericht door Anneke »

Inderdaad. Toch is het wel handig va te voren een beetje te bedenken wat je op korte termijn nodig zou kunnen hebben... als je een vrij hoog hutje bouwt heb je wel ruimte om te zitten, maar als je de boel moet isoleren is het veeeeel meer werk dan als het hutje klein is... en ja, te klein is ook niet ideaal :-)

Ik heb een keer (in de winter) een hutje gebouwd dat zo klein was dat de slaapzak die ik voor de zekerheid mee had genomen er niet meer bij in paste (ik lag zelf ingerold in een van riet gemaakte mat en had ook een rieten mat als "rol"deur). Mijn klomp fungeerde als kussen. Het was zo krap dat ik van te voren moest kiezen op welke zij ik het hutje inschoof, want ruimte om te draaien was er niet. :-) Warm genoeg was het overigens wel, en dat werd nog beter toen ik er de tweede dag een halletje bijbouwde.

De mooiste herinnering aan die hut is trouwens dat het op een van die dagen zeer zwaar stormde, zodat er diverse dennebomen in de omgeving omknapten. 's Avonds was de wind weer wat gaan liggen maar toen ik er in lag hoorde ik onder de grond de wortels "poingggg...poinggggggg...poingg" doen. Een heel bijzonder geluid, waarbij je je ook gaat voorstellen hoe dieren in hun holen dit ervaren.

Leef en heb Lief,
Anneke


Plaats reactie