Beginnen met Bushcraft

Hier kun je alles kwijt over het maken van natuurlijke shelters.
Gebruikersavatar
Hazelaar Bert
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 mei 2011, 22:35
Locatie: Erembodegem

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door Hazelaar Bert »

[quote="Dennis1998"]
tja, het kan uiteraard natuurlijk ook 2x2 he, en als boomwortels er zijn, zal ik kijken of het echt dragende wortels zijn, of hoe noem je dat? ik neem aan dat enorm dikke wortels echt de boom rechthouden, en de dunnere voor het voedsel voor de boom zorgen? miss zitten er een wortel of 4, miss kan ik er dan 3 weghakken ofzo, maar ik wil wel zo min mogelijk schaden toebrengen aan de natuur. dat zand versprijd ik dan over 3 plekken ofzo, en daar leg ik dan bladeren overheen zodat een eventuele boswachter het niet merkt :)

Iemand nog ideeen/tips?
[/quote]

3 van de 4 wortels weg?
Ik ben op dit moment bezig aan een opleiding boomverzorging, dit in het kader van een houtzoek en regionaal landschap project.
Als je de kleine wortels weghaalt sterft je boom, misschien niet binnen het jaar, maar een boom kan maar een beperkte schade vlot herstellen. Eens die grens voorbij, heb jij een dode boom op je geweten.
Wij kriigen nu zelf de richtlijn om te wachten met knotten en snoeien tot het kouder wordt, dit om de haarwortels onder de boom niet kapot te rijden met tractor, aanhangwagen of kruiwagen.

Denk maar eens wat dit zou doen als je effectief 3 op 3 graaft, hoeveel haarwortels die de eigenlijke voeding opnemen je hiermee kapot maakt...


...schop ze een geweten...
Dennis1998
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 aug 2012, 19:45

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door Dennis1998 »

Heey beste mensen!!!
Ikheb al heel erg lang niks meer op het forum gedaan.
Voor diegenen die ooit vroegen of 'Dennis al iets uitgeprobeert heeft':

Jep!!! Ik campeer nu elk jaar in frankrijk en daarnij houd ik zoveel mogelijk rekening met de natuur.
Aanstaande maandag ga ik 5 dagen survivalen in de ardennen!!!  Dus ik zoek alle kennis bij elkaar en schrijf het op.
Ik ga beginnen met een nieuw bushcraft account omdat mijn oude email gehackt en verwijderd is.

Nogmaals bedankt voor alle tips en lieve dingen, ik heb geleerd om lief te zijn voor de natuur. Anders blijken er alleen maar meer takken in je gezicht te zwiepen dan dat ze Zoiezo al deden.
Luvvyuall. <3


Gebruikersavatar
Matis
Berichten: 2087
Lid geworden op: 23 jun 2010, 19:41
Locatie: Overloon

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door Matis »

Hallo,

Ik had eerst ook best veel problemen die jij had  :D
Ik ging ook altijd voor ondergronds, omdat mij dat zo cool leek. Maar of het plan was half uitgevoerd, of het was een klein 1 persoons hutje waar je net in kon liggen (ook heel vet want je kon hem bijna niet zien, maar meer dan overnachten kon je er niet).
Dus je kan beter kleine bovengrondse hutjes maken en dan langzaam iets groter. Als je meteen met grote hutten begint, lukt het niet zo goed als je wilde, stop je ermee en dan ga je minder snel hutten bouwen. Sinds ik een paar kleinere maar goed afgewerkte bovengrondse hutten heb gebouwd is de drang om meer te bouwen veel groter.
Als je een goed mes wil zou ik voor een mora of opinel gaan, en je kan bij het tuincentrum een snoeizaag kopen.
Meestal kan je bij de dump een set mess tins kopen, ik heb die van RVS, ideaal, ik gebruik bijna nooit meer billycans.
Als je vragen hebt kan je ze stellen :)


lammers81
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 dec 2013, 19:47
Locatie: Raerd

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door lammers81 »

Je kan altijd nog een container gaan ingraven ;)


Plaats reactie