Vluchttanden slijpen

Alles op het gebied van werken met leer. Snijden, naaien, slagijzers, bewerken.
Plaats reactie
Bastien
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 jan 2017, 18:44

Vluchttanden slijpen

Bericht door Bastien »

Zoals de titel al weg geeft: heeft er iemand een tutorial danwel ervaring met het slijpen van vluchttanden?


Gebruikersavatar
Kevski-Style
Berichten: 557
Lid geworden op: 09 jan 2017, 14:21
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Vluchttanden slijpen

Bericht door Kevski-Style »

EDIT: Ik zal het wel verkeerd hebben, leerbewerking ???

Nu moet je mij toch even helpen: Vluchttanden? Ik neem aan dat je iets van zaagtanden bedoeld? Zo ja, laat eens zien welke, dan kan ik wel aangeven hoe je ze moet slijpen. Is vaak helemaal niet veel werk. Geef ook even aan wat je ermee wilt gaan doen? Want daar zit wel degelijk een ander slijpprofiel achter....


Bastien
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 jan 2017, 18:44

Re: Vluchttanden slijpen

Bericht door Bastien »

Kevski-Style schreef:EDIT: Ik zal het wel verkeerd hebben, leerbewerking ???

Nu moet je mij toch even helpen: Vluchttanden? Ik neem aan dat je iets van zaagtanden bedoeld? Zo ja, laat eens zien welke, dan kan ik wel aangeven hoe je ze moet slijpen. Is vaak helemaal niet veel werk. Geef ook even aan wat je ermee wilt gaan doen? Want daar zit wel degelijk een ander slijpprofiel achter....
Vlechttanden om meerdere gaten in het leer te maken


Gebruikersavatar
Kevski-Style
Berichten: 557
Lid geworden op: 09 jan 2017, 14:21
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Vluchttanden slijpen

Bericht door Kevski-Style »

Vlakke vijl gebruiken, onder de hoek van de punt houden en vijlen maar. Mocht je geen kleine hebben: ijslolly-stokje en wat schuurpapier korreltje 80 voor de ruwe vorm. Daarna los stukje 400 om hem af te werken.


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2586
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Vluchttanden slijpen

Bericht door Trailtraveller »

Als je een vijl moet gebruiken ben je eigenlijk al te ver heen. Vlechttanden moet je polijsten. Met polijstpasta (juwelersrouge) en een strop op een plank (stuk leer, ruwe kant). Gebruik een aparte strop, niet dezelfde als voor je mes Vanwege de groeven die je trekt.


Plaats reactie