Bushcraft riem sluiting

Alles op het gebied van werken met leer. Snijden, naaien, slagijzers, bewerken.
Plaats reactie
Bastien
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 jan 2017, 18:44

Bushcraft riem sluiting

Bericht door Bastien »

Dit is een update van mijn bushcraft riem, ik was benieuwd wat jullie er van vinden en of er tips zijn.
Bijlagen
IMG-20170427-WA0004.jpeg
IMG-20170427-WA0004.jpeg (1.6 MiB) 3725 keer bekeken


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Bushcraft riem sluiting

Bericht door madman73 »

Omdat ik niet kan zien hoe de riem er eerst uit zag, weet ik niet zo goed wat de update exact inhoud.


bourgeois
Berichten: 752
Lid geworden op: 05 dec 2009, 20:37

Re: Bushcraft riem sluiting

Bericht door bourgeois »

Interessante combinatie van traditioneel (leder) en modern (nylon webbing). Wat ik er van vind? Persoonlijk vind ik het helemaal niks, maar dat is persoonlijk. Ik zou zelf gaan voor of het een of het ander. Ik zie geen enkel voordeel in de combinatie.


Bastien
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 jan 2017, 18:44

Re: Bushcraft riem sluiting

Bericht door Bastien »

bourgeois schreef:Interessante combinatie van traditioneel (leder) en modern (nylon webbing). Wat ik er van vind? Persoonlijk vind ik het helemaal niks, maar dat is persoonlijk. Ik zou zelf gaan voor of het een of het ander. Ik zie geen enkel voordeel in de combinatie.
Het voordeel is dat je de riem kan aanpassen dus groter of kleiner maken zonder dat je het oppervlak waar je dingen aan kan hangen veranderd en dus altijd alles op dezelfde plek hebt hangen


bourgeois
Berichten: 752
Lid geworden op: 05 dec 2009, 20:37

Re: Bushcraft riem sluiting

Bericht door bourgeois »

Je hebt dan dus altijd de kortst bruikbare ruimte, ook als je veel riem hebt vanwege dikke kleding. Zou niet mijn keuze zijn. Per saldo komt alles bij dikke kleding dus verder naar achteren i.p.v. op dezelfde positie op je lichaam te blijven. En het voorste deel van je riem is minder bruikbaar om dingen aan te hangen. Ik vind het dikwijls handig om dingen langs de riem te kunnen schuiven zodat ze bereikbaar blijven bij b.v. verschillende lichaamshoudingen. Zoals ik al eerder schreef: Als je hier gelukkig mee bent, ga vooral je gang. Maar op mij komt e.e.a. over als oplossingen voor problemen die niet bestaan.


Plaats reactie