modulaire slaapzak

Welke slaapzak gebruik je en waarom? Of zoek je een slaapzak? Hier kun je alles over slaapzakken kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 1709
Lid geworden op: 13 aug 2010, 21:08
Locatie: Utrecht

modulaire slaapzak

Bericht door lampje »

[quote="Gajegang"]
Hoi mijn naam is ''gajegang'' 21 jaar jong en student. Hoe ik in aanraking gekomen ben met bushcraft is eigenlijk uit gierigheid. Tijdens de reizen die ik gemaakt heb ( meestal op de fiets) door australie, azie en europa. vond ik het simpelweg zonden van het geld om telkens in een dorp of stad in een hotel te gaan zitten of zelfs op een camping. Ik heb altijd geprobeerd om vrij/wild te kamperen. Wat hierbij komt is dat het natuurlijk veel leuker is mits je een mooi stekje kan vinden.


verder zit ik met een vraag en als nieuwe gebruiker word ik dan helaas beperkt tot het topic ''nieuwe gebruiker''. Ik heb gister een modulaire slaapzak gekocht bij de lokale dumpzaak en nu vielen mij een aantal ontwerp foutjes op. Verder kwam ik erachter dat de zomerzak uit 2004 komt terwijl de herfstzak gemaakt is in 2007 nu vroeg ik me af of dit de mogelijke ontwerp foutjes verklaard.

1. De lakenzak kan je met behulp van touwtjes vastknopen in de 2 slaapzakken alleen in de zomerzak stopt dit systeem bij de nek en kan je de capuchon niet vastknopen. is dit de bedoeling?

2. Het vastknoop systeem tussen de herfst en zomerzak ontbreekt. In de herfstzak zitten wel de vastknoop punten maar aan de zomerzak zitten niet de benodigde touwtjes om ze vast te knopen. Wederom is dit de bedoeling?
[/quote]

Verplaatst naar dit topic omdat het hier beter past.
HJ namens het NBF moderator team



Dan ga je toch terug naar de winkel, en dan vraag je de bediende UJ!!! hoe zit da?
Gisteren hier gekocht en nu al kaPOT, doe mij 's 'n nieuwe jongu,...
Laatst gewijzigd door lampje op 08 jan 2014, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.


Gajegang
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2014, 00:38

Re: modulaire slaapzak

Bericht door Gajegang »

Ik heb gister een modulaire slaapzak gekocht bij de lokale dumpzaak en nu vielen mij een aantal ontwerp foutjes op. Verder kwam ik erachter dat de zomerzak uit 2004 komt terwijl de herfstzak gemaakt is in 2007 nu vroeg ik me af of dit de mogelijke ontwerp foutjes verklaard.

1. De lakenzak kan je met behulp van touwtjes vastknopen in de 2 slaapzakken alleen in de zomerzak stopt dit systeem bij de nek en kan je de capuchon niet vastknopen. is dit de bedoeling?

2. Het vastknoop systeem tussen de herfst en zomerzak ontbreekt. In de herfstzak zitten wel de vastknoop punten maar aan de zomerzak zitten niet de benodigde touwtjes om ze vast te knopen. Wederom is dit de bedoeling?


Gajegang
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2014, 00:38

Re: modulaire slaapzak

Bericht door Gajegang »

ik kan wel terug naar de winkel maar daar schiet ik niks mee op als ik niet weet of dit zo hoort of niet.


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: modulaire slaapzak

Bericht door Een pan's hobby kok »

Het lijkt mij niet logies dat er 2 verschillende datums in staan uit verschillende jaartallen.
ook lijk het mij niet kloppen dat je ze niet kan koppelen.
dus laat ze dat in de winkel maar uitleggen of in orden maken.
Laatst gewijzigd door Een pan's hobby kok op 09 jan 2014, 04:47, 1 keer totaal gewijzigd.


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Teacher
Berichten: 2535
Lid geworden op: 19 jan 2011, 16:42
Locatie: België sint-niklaas
Contacteer:

Re: modulaire slaapzak

Bericht door Teacher »

Ik heb een modulaire slaapzak (carinthia model), de jaartallen kan ik niet meer lezen.

Aan buitenzijde van mijn lakenzak hangen lintjes,
Aan de binnen kanten van het "herfst" en "zomer" gedeeltes hangen lusjes waar je de lakenzak eventueel kan aan hangen. (Ooit hingen daar ook etiketten met nummertjes of letters)
De zomer en herfst onderling aan elkaar bevestigen kan je bij mij ook niet.
Ik kruip gewoon eerst in de zomer met lakenzak en dan doe ik de herfst erboven. (moeilijk te verwoorden)
(De eerste keer in de hangmat is dit even zoeken, maar na de nodige voorbereiding lukt dit vrij vlot)

Dat de slaapzakken onderling kunnen draaien (niet aan elkaar bevestigd) kan in theorie maar heb ik nog geen last van gehad in de praktijk (het hoofd blijft een verbindingspunt)

Ik hoop dat dit gebrabbel vrij duidelijk is?

Dat van de kap ben ik vergeten bekijken.
Laatst gewijzigd door Teacher op 08 jan 2014, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.


Afbeelding
Plaats reactie