dekens

Welke slaapzak gebruik je en waarom? Of zoek je een slaapzak? Hier kun je alles over slaapzakken kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bart martinszoon
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jun 2015, 22:20

dekens

Bericht door bart martinszoon »

geen slaapzak en ook zeker niet lichtgewicht maar meestal slaap ik onder een wollen legerdeken bij de dumpstore vandaan met een schapenvacht onder mn bovenlichaam. ik wikkel mezelf hierbij (afhankelijk van de temperatuur kleding en al) geheel in het wollen deken.
hier heb ik tot zover nog nooit echt problemen mee gehad. maar echt koud weer heb ik dan ook nog nooit hoeven trotseren.


Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: dekens

Bericht door jaspertimm »

Ik slaap tegenwoordig thuis ook altijd onder wollen dekens. Heerlijk vind ik het.
Het gewicht is in koude tijden veel lekkerder en het is warm als het nodig is en niet zo warm als dat ook nodig is.

Ik heb nu al een flink wat keren in een wolle deken geslapen in het bos en vind het nu wel top.
Mijn eerste ervaring was alleen bij -5 en ik wist toen ook niet al te goed hoe je er in moest lapen.


De laatste keer sliep ik alleen in mijn wolle jas! En dat ging ook echt super toen was het zo'n 10 graden 's nachts.

Afbeelding


Gebruikersavatar
bart martinszoon
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jun 2015, 22:20

Re: dekens

Bericht door bart martinszoon »

dan moet het wel goed komen met koud weer denk mijn hele outfit (op mn onderste laag na dan (maar die gaat uit in de winter)die is van linnen) is van wol


Plaats reactie