Tips voor inflatable (ex-defensie?)

Welke slaapzak gebruik je en waarom? Of zoek je een slaapzak? Hier kun je alles over slaapzakken kwijt.
Plaats reactie
Gobert
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2016, 21:47
Locatie: Heaven

Tips voor inflatable (ex-defensie?)

Bericht door Gobert »

Slaapzakken genoeg hier. Een M90 voor het koude weer, een Carinthia Tropen voor als het warm is en een dekenslaapzak voor als de vrouw erbij in wil.
Tegelijkertijd ben ik nogal gevoelig op de rug. Koude en onregelmatigheden doen mij niet goed en met het vorderen der jaren duren de herstelperiodes langer.
Ik gebruik een inflatable van een Mickey Mouse merk, die evenwel aan vervanging toe is.
De boel moet echter nog wel backpacking mee te slepen zijn. Niet alleen in het bos, maar ook in de bergen.

Ik zit te kijken naar een inflatable van defensie. Zijn daar ervaringen mee?
Of kan ik beter naar wat anders kijken?

Alle tips zijn welkom.


La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Tips voor inflatable (ex-defensie?)

Bericht door Tim »

Hey,

Ik sliep vroeger overal. Op en in kasten, autos, etc. Echter kom ik tegenwoordig ook altijd stijf uit bed, ook van de matras thuis. Matjes hier zijn een 20jr oude thermarest, 8mm foam (onverwoestbaar en onverslaanbaar qua gewicht) of wollen deken.

Echter uit de hangmat kwam ik niet stijf. Ik zou zeggen, probeer dat eens.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Tips voor inflatable (ex-defensie?)

Bericht door Dabberty »

Tim schreef:Hey,
Ik sliep vroeger overal. Op en in kasten, autos, etc. Echter kom ik tegenwoordig ook altijd stijf uit bed, ook van de matras thuis.
Echter uit de hangmat kwam ik niet stijf. Ik zou zeggen, probeer dat eens.
Tim
Hetzelfde hier


Gobert
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2016, 21:47
Locatie: Heaven

Re: Tips voor inflatable (ex-defensie?)

Bericht door Gobert »

Dat is een overweging, alleen hoog in de bergen zijn bomen vaak nogal schaars en moet je dus toch die grond op.
Maar hangmat, een tip? Volgens mij hebben ze in het amazonegebied en Peru wel fraaie doekjes. Daar is op de grond slapen not done vanwege alles wat daar rondkruipt.

Thuis slapen we overigens graag buiten op een standaard defensie veldbed (vooral als het vriest dat het kraakt, met pas gevalln sneeuw en een heldere sterrenhemel, diep in de M90). Maar zo'n veldbed zie ik me niet meeslepen de bush of het gebergte in.


La Passione Passa dal Cuore
massis
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2016, 16:03

Re: Tips voor inflatable (ex-defensie?)

Bericht door massis »

Ook hier, ik heb een Therm-a-rest NeoAir All Season, maatje large. Weegt 750g, is 2m bij 62cm en veruit de meest comfortabele kampeermat die ik ooit had.

Maar die ene nacht die ik tot nu toe in een hangmat doorbracht (op dat matje overigens) deed wonderen voor mijn rug in vergelijking met een tent.


Gobert
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2016, 21:47
Locatie: Heaven

Re: Tips voor inflatable (ex-defensie?)

Bericht door Gobert »

Circa 150 euro :-[


La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Tips voor inflatable (ex-defensie?)

Bericht door Dabberty »

Gobert schreef:Dat is een overweging, alleen hoog in de bergen zijn bomen vaak nogal schaars en moet je dus toch die grond op.
Klopt, maar het is ook niet makkelijk om iets vlaks te vinden hoog in de bergen. Heel soms wil het nog wel eens lukken om een hangmat tussen 2 rotsblokken in te hangen, maar makkelijk is het niet idd.


massis
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2016, 16:03

Re: Tips voor inflatable (ex-defensie?)

Bericht door massis »

Hoe zeggen ze dat in Nederland, je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten?
Of de engelse, die vind ik leuker: you pay peanuts, you get monkeys.

Oftewel: een luxe matje, dat warm is in de winter, duurzaam is (mét goede garantie) en lekker slaapt, en ook nog eens niet te zwaar en wel transporteerbaar is? Dan kost het wat.

prijs, kwaliteit en gewicht zijn naar mijn mening een beetje de driehoek van hiking gear. Je mag er 2 kiezen en de 3e is dan een tegenvaller.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Tips voor inflatable (ex-defensie?)

Bericht door Tim »

Hey,

Ik slaap om een onverharde grond prima op het 8mm schuim matje. Het enige nadeel, onder nul, is dat je condensatie krijgt. Dat heb je op een self inflatable minder of niet.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Jeof
Berichten: 461
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:44

Re: Tips voor inflatable (ex-defensie?)

Bericht door Jeof »

kijk eens naar robens matjes, die zijn kwalitatief erg goed, vrij klein en licht en ook niet te duur.
rond de 50 euro heb je al een prima mat


rob038
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 jan 2015, 21:56

Re: Tips voor inflatable (ex-defensie?)

Bericht door rob038 »

Ik gebruik een inflatable (ex defensie) matje. gekocht voor een paar tientjes bij de dump. ik slaap er prima op. voorwaarde is wel een beetje zachte ondergrond. liefst mos oid. als ik hem op asfalt leg kom ik er s'morgens ook niet meer af met m'n brakke lichaam.


Plaats reactie