hoe een m 90 meezeulen

Welke slaapzak gebruik je en waarom? Of zoek je een slaapzak? Hier kun je alles over slaapzakken kwijt.
oud deelnemer 4

Re: hoe een m 90 meezeulen

Bericht door oud deelnemer 4 »

[quote="dajak"]
bushcrafters zijn geen idiots.
[/quote]soms vraag ik me dat wel eens af


Jan

Re: hoe een m 90 meezeulen

Bericht door Jan »

[quote="oldiesfool1"]
@Jan, het lijstje groeit inderdaad niet maar als je oudere topic`s bekijkt moeten er toch nog veel forumleden zijn die er een hebben, maar dat weet jij waarschijnlijk veel beter dan ik.
Ze worden misschien niet meer gebruikt om de voor de hand liggende redenen zoals zwaar en het formaat, maar ze moeten toch ergens gebleven zijn, gr Leo.
[/quote]

Ik maak me daar minder druk om als jij, Leo.

gr,

Jan


Gebruikersavatar
oldiesfool1
Berichten: 497
Lid geworden op: 24 dec 2010, 19:57
Locatie: Rosmeer België

Re: hoe een m 90 meezeulen

Bericht door oldiesfool1 »

Nou geloof me het doet me plezier tot je er geen hoofdpijn van krijgt, en geloof me, maar ik maak me er absoluut niet druk om!!!!!


see you in the woods, mostly in Belgium, Leo.
"Elke wijze uil begon als uilskuiken"
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
Afbeelding
https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2& ... 92812ed660
Jan

Re: hoe een m 90 meezeulen

Bericht door Jan »

#028#

ik kreeg die indruk, Leo, je stelt zelfs een lijstje samen van mensen met een M90.

gr,

Jan


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: hoe een m 90 meezeulen

Bericht door Viking »

@oldiesfool1

Geloof me, niemand loopt graag of voor de lol met een M90 op de rug, ze zijn goed te doen als het buiten vriest, en daar is het ook mee gezegd!

Enorm ding, dat terwijl het nu met minder kan, ik heb een Snugpak, die is geschikt voor -15/-20 en veel compacter en stuk lichter! Neem je een dons slaapzak, kun je nog lichter....

Het is maar net hoe diep de passie zit, de 1 geeft 50 euro uit voor een M90 en loopt met een bulk achterop zn rug (of kruiwagon )de ander koopt peppie spul (wat zn prijs heeft) wat is doorontwikkeld en gaat dus met de ontwikkeling mee!


Gebruikersavatar
oldiesfool1
Berichten: 497
Lid geworden op: 24 dec 2010, 19:57
Locatie: Rosmeer België

Re: hoe een m 90 meezeulen

Bericht door oldiesfool1 »

Bericht aangepast ivm stemming makerij.

NBF Moderator Team.
Laatst gewijzigd door oldiesfool1 op 27 feb 2013, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.


see you in the woods, mostly in Belgium, Leo.
"Elke wijze uil begon als uilskuiken"
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
Afbeelding
https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2& ... 92812ed660
Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: hoe een m 90 meezeulen

Bericht door maartieboy »

ik heb ook een m90 en die gaat gewoon mee.
Ik bank tenslotte niet voor niks 120kg.

ooit getwijfeld over een 4 seasons van ray mears maar de 60 euro verzendkosten gaven me kramp in me anus.


Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 1537
Lid geworden op: 14 apr 2011, 22:02
Locatie: Gemert

Re: hoe een m 90 meezeulen

Bericht door Thom »

onder 0 gebruik ik die van mij ook,

alles in 60 liter, bivakzak/ slaapzak poncho in grote vak, en dan heb ik nog genoeg ruimte in de zij vakken voor evt extra kleding brander eten en panneset.

gaat prima! niet te groot en te zwaar.


oud deelnemer 2

Re: hoe een m 90 meezeulen

Bericht door oud deelnemer 2 »

[quote="maartieboy"]
ik heb ook een m90 en die gaat gewoon mee.
Ik bank tenslotte niet voor niks 120kg.

ooit getwijfeld over een 4 seasons van ray mears maar de 60 euro verzendkosten gaven me kramp in me anus.
[/quote]

Leuk dat je 120 bankt maar het zegt mij niks tenzij je je eigen gewicht er bij vermeld!
Ten tweede dat banken doe je steeds in geconditioneerde omstandigheden en als je loopt dan kom je wel eens oneffenheden op je pad tegen.


oud deelnemer 4

Re: hoe een m 90 meezeulen

Bericht door oud deelnemer 4 »

allemaal mooie rambo's >:D

iedereen moet het zelf maar weten, maar ik ga daar nie mee lopen als ik het kan vermijden
al dat gewicht zorgt er voor dat je meer Kcal verbrand en dat moet je weer aanvullen dus ook extra eten mee, wat nog meer gewicht is

maar iedereen mag bikkelen wat ze willen, een ezel draagt nou eenmaal meer dan een pony ^-^


Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: hoe een m 90 meezeulen

Bericht door maartieboy »

[quote="Grizzly"]
Leuk dat je 120 bankt maar het zegt mij niks tenzij je je eigen gewicht er bij vermeld!
Ten tweede dat banken doe je steeds in geconditioneerde omstandigheden en als je loopt dan kom je wel eens oneffenheden op je pad tegen.
[/quote]

klopt :) ik weeg 75kg nu zegt het wel wat ^^
en over het lopen heb je inderdaad ook gelijk maar het neemt niet weg dat ik minder last heb van iets zwaarders.

[quote="tilia"]
allemaal mooie rambo's >:D

iedereen moet het zelf maar weten, maar ik ga daar nie mee lopen als ik het kan vermijden
al dat gewicht zorgt er voor dat je meer Kcal verbrand en dat moet je weer aanvullen dus ook extra eten mee, wat nog meer gewicht is

maar iedereen mag bikkelen wat ze willen, een ezel draagt nou eenmaal meer dan een pony ^-^
[/quote]

zo licht en efficiënt mogelijk is inderdaad heel erg belangrijk. voor een beetje backpacken door NL maakt het allemaal niet uit.
Zou ik gaan backpacken in Scandinavie of i.d. dan zou ik voor wat lichters gaan als ik het kan betalen :P anders ga ik wel met een hittegolf.
Laatst gewijzigd door maartieboy op 28 feb 2013, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Crocuta crocuta
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 mar 2010, 22:50

Re: hoe een m 90 meezeulen

Bericht door Crocuta crocuta »

Paar weken terug een wandeltocht gedaan met een groep jongeren. lopen van Breda naar Tilburg. En daarvoor heb ik de afweging gemaakt tussen goed slapen en zeulen of kou lijden en fijner lopen. ik heb gekozen voor de nachtrust. Met mijn M90 eten, drinken tarp, hanmat, mat, extra kleding en nog meer zooi zat ik met een tas + inhoud op 26 kilo. Maar ik heb het snacht's niet koud gehad. maar het had best wel wat lichter gemogen achteraf.


Hierboven staat vast een mening van iemand.
Gebruikersavatar
yöpyä
Berichten: 553
Lid geworden op: 15 jul 2011, 13:15
Locatie: Enschede

Re: hoe een m 90 meezeulen

Bericht door yöpyä »

Of je lag gewoon in coma na een dag zeulen  ;D


alles wat je thuis laat is mooi meegenomen
Gebruikersavatar
Basic Gear Outdoor
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 jan 2010, 00:15
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: hoe een m 90 meezeulen

Bericht door Basic Gear Outdoor »

Hahahahah
Maar moet zeggen dat de M90 wel lekker sliep


Dave van Deudekom-Guffroy
Eigenaar van Basic Gear Outdoor
oud deelnemer 5

Re: hoe een m 90 meezeulen

Bericht door oud deelnemer 5 »

He Dave, volgens mij slaapt alles lekker als je met een dergelijk gewicht hebt lopen sjouwen de hele dag door.


Plaats reactie