Setup voor de winterdagen

Welke slaapzak gebruik je en waarom? Of zoek je een slaapzak? Hier kun je alles over slaapzakken kwijt.
Gebruikersavatar
Arjendude
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 aug 2012, 11:29
Locatie: Hoekse Waard

Re: Setup voor de winterdagen

Bericht door Arjendude »

Ik heb ook dat thermo spul van de KL. Het is niet zo oud als hierboven genoemd en de samenstelling zal ik straks wel ff nakijken.  Binnenkant is van badstof en mijn ervaring ermee is goed.

Ik denk dat ik gewoon de spullen meeneem die ik heb en dat ik voor de zekerheid op zoek ga naar een wollen deken oid. Merinowol schijnt super te zijn. Iemand hier ervaring mee of tips?

@cel Je begrijpt natuurlijk wel dat ik geen ruimte heb in mijn backpack voor zooooo'n grote fles  8-)


Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: Setup voor de winterdagen

Bericht door TTS »

[quote="Arjendude"]
Ik heb ook dat thermo spul van de KL. Het is niet zo oud als hierboven genoemd en de samenstelling zal ik straks wel ff nakijken.  Binnenkant is van badstof en mijn ervaring ermee is goed.

Ik denk dat ik gewoon de spullen meeneem die ik heb en dat ik voor de zekerheid op zoek ga naar een wollen deken oid. Merinowol schijnt super te zijn. Iemand hier ervaring mee of tips?

@cel Je begrijpt natuurlijk wel dat ik geen ruimte heb in mijn backpack voor zooooo'n grote fles  8-)
[/quote]KL spul van mij heeft geen badstof hoor. En dat is wel zeker meer dan 30 jaar oud.
Merinowol draag ik terwijl ik dit typ. Van ICEbreaker. Zoek daar maar eens op. Prima 1e laag.


Gebruikersavatar
Servie
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 jan 2013, 09:53
Locatie: Zeeland

Re: Setup voor de winterdagen

Bericht door Servie »

[quote="cel"]
En als je dan toch moet pissen...neem een lege plastic fles mee in je slaapzak. Zo eentje waar "kleine Arjen" inp(l)ast ;D. Heb je daarna meteen een warme kruik ;-)
[/quote]

#028# #028# #028# #028# #028# #028#


Het is niet de bestemming maar de reis ernaartoe die de vreugde brengt. ;)
Sobat
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 feb 2012, 14:29

Re: Setup voor de winterdagen

Bericht door Sobat »

[quote="Arjendude"]
Ik heb ook dat thermo spul van de KL. Het is niet zo oud als hierboven genoemd en de samenstelling zal ik straks wel ff nakijken.  Binnenkant is van badstof en mijn ervaring ermee is goed.

Ik denk dat ik gewoon de spullen meeneem die ik heb en dat ik voor de zekerheid op zoek ga naar een wollen deken oid. Merinowol schijnt super te zijn. Iemand hier ervaring mee of tips?

@cel Je begrijpt natuurlijk wel dat ik geen ruimte heb in mijn backpack voor zooooo'n grote fles  8-)
[/quote]

Dat halfwol van mij is gedateerd uit 1975...heb ook nog een setje uit 1980...
Zit zeker geen badstof aan de binnenkant. Het is enkellaags mix van wol en katoen.

Het liefst gebruik ik zoveel mogelijk natuurlijke materialen. Ik heb het niet zo op technische stoffen...voor mij liever wol, canvas, merino wol, katoen... Alleen het gewicht hè...

Groet,
André


Gebruikersavatar
gamatic
Berichten: 265
Lid geworden op: 31 okt 2012, 14:48
Locatie: aalsmeer

Re: Setup voor de winterdagen

Bericht door gamatic »

In m,n legertijd sliep ik in Duitsland tijdens bivak -17 gewoon in m,n ondergoed in de M80 slaapzak. nooit geen moment koud gehad. Vond die slaapzak echt geweldig. Meestal als ondergrond isolatie gebruikte we een camonet om op te slapen.


huckelberry
Berichten: 509
Lid geworden op: 03 jun 2012, 10:49

Re: Setup voor de winterdagen

Bericht door huckelberry »

[quote="Arjendude"]


@cel Je begrijpt natuurlijk wel dat ik geen ruimte heb in mijn backpack voor zooooo'n grote fles  8-)
[/quote]
als je echt de kou ingaat heb je maar een heel kleintje nodig hoor :P.

lang ondergoed
en een laagje dunne soepel zittende kleding erover(alleen bij echte kou)
ik had een extra lange leger slaapzak (geen idee welk type/land) aan het voeten eind ging mijn over kleding(lekker warm aan trekken sóchtends)
hierin ging een simpele rechtoe rechtaan slaapzakje.
eronder ging een simpel schuim matje
daaronder een zeiltje gamma oid.

als ik geen bestaand dakje kon vinden ging er nog een klein tentje om het geheel heen.
van condens weinig last gehad, van een complete schaatsbaan in de binnenkant van mijn tentje des te meer :o

ik had zeker als ik op plekken zonder tentje met veel wind of tocht sliep een stuk  mouw van een trui over mijn gezicht getrokken grove struktuur zodat ik er goed doorheen kon ademen


vrijheid voor de bosgrond weg met de bomen
Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Setup voor de winterdagen

Bericht door arjuna »

Ik slaap al jaar en dag in een Snugpak softie elite 3 deze heeft een aardige temperatuur range
Maar wat het belangrijkste is warmte verlies van af de schouders of ingang slaapzak
De Snugpak heeft een tocht band als ik die aantrek komt alleen mijn hooft uit de slaapzak
Ik voel dan de temperatuur van af mijn voeten naar boven veranderen wat ik gewoon voel is de lichaamstemperatuur
en die de slaapzak vast houd
En dat geeft een weldadig warm gevoel

https://www.bushcraftshop.nl/snugpak-so ... 0wodl9IN1w

Koen


Plaats reactie