hammock vs groud dweling

Alles wat niet in één van de andere sub-boards past.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1365
Lid geworden op: 10 apr 2010, 18:16

Re: hammock vs groud dweling

Bericht door Anneke »

Nou, precies zoals ik het zeg... omdat ik met niet goed kan voorstellen hoe je met z'n tweetjes lekker in een hangmat kan liggen, was ik benieuwd of alle hangers inderdaad in hun eentje liggen...


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: hammock vs groud dweling

Bericht door Dabberty »

Tijdens een hike altijd alleen in een hangmat, het is niet te doen in een gewone hangmat met 2 lui, je wordt in elkaar geperst.
Thuis heb ik in de woonkamer echter een 2 persoons hammock hangen, waar we wel samen in kunnen liggen, dankzij de houten latten aan de eindes van de hammock, die houden de hammock dus wijd open, en dat ligt prima. Zelfs eens met z'n drieen er in gelegen om te kijken of de 550 paracord het zou houden en ja, het ging prima :)


arjuna

Re: hammock vs groud dweling

Bericht door arjuna »

dan is deze wat voor de oude trapper

http://www.junglehammock.com/real-comfort-for-two/

Koen


Gebruikersavatar
lucien
Berichten: 1711
Lid geworden op: 11 nov 2010, 23:03
Locatie: nederland overijssel hengelo

Re: hammock vs groud dweling

Bericht door lucien »

ja ben ook wel benieuwd of het goed slaapt met z'n tweeën in een hangmat
die van ticket to the moon zien er wel goed uit en zijn voor mij ook nog wel te betalen
dus als iemand ervaring heeft met een ticket to the moon of eventueel een andere hoor ik het graag


Gebruikersavatar
Rens
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 jan 2011, 18:06
Locatie: Herten

Re: hammock vs groud dweling

Bericht door Rens »

http://www.junglehammock.com/real-comfort-for-two/

Die ziet er wel gaaf uit! Maar vraag me wel af of het echt comfortabel is, vooral als je hem deel met iemand die nog beweegelijk is in zijn/haar slaap


Afbeelding
Sgt_Bear

Re: hammock vs groud dweling

Bericht door Sgt_Bear »

Slaap altijd op de grond, 9vd 10x in een zelf gemaakt onderkomen en soms onder een ponchootje.

Reden: zeker als ik ga bushcraften wil ik geen onnodige dingen meezeulen en zo min mogelijk man-made dingen.
Verder is een hangmat niet tactisch genoeg naar mijn zin.


Gebruikersavatar
Rens
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 jan 2011, 18:06
Locatie: Herten

Re: hammock vs groud dweling

Bericht door Rens »

Dat een hangmat niet tactisch is ben ik met je eens, maar als bushcrafter ben ook niet bezig met tactisch.

Een vriend van mij die wel eens mee gaat heeft ook defensie als achtergrond en hij vind een hangmat ook maar niks.


Afbeelding
Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 1709
Lid geworden op: 13 aug 2010, 21:08
Locatie: Utrecht

Re: hammock vs groud dweling

Bericht door lampje »

[quote="Rens"]

http://www.junglehammock.com/real-comfort-for-two/

Die ziet er wel gaaf uit! Maar vraag me wel af of het echt comfortabel is, vooral als je hem deel met iemand die nog beweegelijk is in zijn/haar slaap
[/quote]

De link werkt bij mij niet.


Sgt_Bear

Re: hammock vs groud dweling

Bericht door Sgt_Bear »

@rens dat heeft niks met Defensie te maken, ik wil gewoon niet gesnaaid worden door boswachters e.d.
Of door voorbijgangers, dat je terug komt van je wandelingetje en je onderkomen is leeggerooft.


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: hammock vs groud dweling

Bericht door jenniskens »

[quote="Rens"]
Een vriend van mij die wel eens mee gaat heeft ook defensie als achtergrond en hij vind een hangmat ook maar niks.
[/quote]

Rens dat heb je met militeren, die zijn er om het land te verdedigen.
Daarom liggen ze er het liefste op, anders zijn ze bang dat het wordt weg gehaald als ze slapen.  #028#


Gientjeeeeeeee  ;D


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
Rens
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 jan 2011, 18:06
Locatie: Herten

Re: hammock vs groud dweling

Bericht door Rens »

@jenniskens: 😂 goeie!

@ sgt_bear: ik ging ervanuit dat je het in en vooral uit de hangmat stappen minder tactisch vond.


Afbeelding
Sgt_Bear

Re: hammock vs groud dweling

Bericht door Sgt_Bear »

Ook dat, maakt hoop herrie. Maar had het meer over het onopvallend verblijven.
Zo'n hangmat tussen 2 bomen steekt af als een zwerende vinger en is lastig afcamoufleren.
Maar dat allemaal terzijde, voor mij is bushcraft in een zelfgemaakt onderkomen vertoeven en niet in een tentje (al dan niet hangend) slapen. Maar da's persoonlijk natuurlijk.
Heb ook wel eens keren dat ik lekker laf onder n ponchootje kruip hoor. :-)


Frosty311
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 dec 2010, 20:41
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: hammock vs groud dweling

Bericht door Frosty311 »

Heb nu al beide dingen geprobeerd.
Tot nu toe vind ik een Hammock lekker liggen. Tevens zijn er op de plekken waar ik altijd ga liggen, toch voldoende bomen aanwezig, dus is dat geen probleem.

Als het kouder weer is verkies ik (tot nu toe) het slapen op de grond. Dit omdat ik simpelweg nog geen Supershelter heb geregeld voor mijn Hennessy Hammock, en het dan gewoon echt te koud wordt. In de toekomst zal ik ook wat vaker op de grond moeten liggen, maar dit is omdat ik dan mijn hond mee neem en ik echt niet met zijn 2en in die hammock ga:P


The joy of life comes from our encounters with new experiences, and hence there is no greater joy than to have an endlessly changing horizon, for each day to have a new and different sun.”
-Christopher Johnson McCandless alias (Alexander Supertramp)
hugger
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2011, 19:24
Locatie: N52 38.986 E4 46.222

Re: hammock vs groud dweling

Bericht door hugger »

Vorige week een hammock besteld bij bushcraftshop en van het weekend hem uit geprobeert op het ntkc terrein in Huizen .Ik heb heerlijk geslapen ,werdt pas om 10.00 uur wakker.Ik ga dit zeker herhalen.  ;D


Gebruikersavatar
Wälderer
Berichten: 433
Lid geworden op: 29 jan 2013, 18:56
Locatie: België

Re: hammock vs groud dweling

Bericht door Wälderer »

Met een hammock heb ik geen ervaring, wel meer dan voldoende met  ground dwelling, meestal in een bivy of onder een tarp.

De laatste tijd begin ik wel te denken om ook een hammock eens te proberen want soms is het echt wel moeilijk om een comfortabele ligplaats te vinden, altijd zit er een steen of wortel in de weg of is er een lichte helling waardoor je na een tijdje naast de slaapmat wakker word.

Persoonlijk zou mijn voorkeur dan meer uitgaan naar een DD Jungle Hammock omdat die ook als bivy gebruikt kan worden als er geen bomen in de buurt te vinden zijn. Op een lange tocht heb ik dan echt wel geen zin om dan nog eens het extra gewicht van een bivy mee te sleuren. Ik denk ook dat door de ruimte die je krijgt met de bogen het aangenamer is om 's nachts een boodschap te doen (al eens geprobeerd om een plasfles te gebruiken in een bivy zak omdat het veel te koud is om eruit te kruipen? :-X ) of je aan of uit te kleden terwijl je al binnen zit.


Take less, do more.
Plaats reactie